Gå til innhold

Mange med lavt blodtrykk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 26 uker på vei. Jeg har vel helt normalt blodtrykk. 110/70 sist jordmorkontroll. Plages derimot med blodtrykksfall når jeg blir stående å gjøre ting. Ikke besvimt enda, da jeg har lagt meg ned eller sittet ned når hjertebanken og svimmelheten kommer.

Plages dere med mye hjertebank? Plages mye med dette og det gir seg ikke så fort selv etter at jeg har lagt meg ned eller.

Tror selv det er blodtrykket som fyker litt ned, men søsteren og moren min mener at dette ikke er normalt. De har begge lavt blodtrykk og besvimt flere ganger.

Plages mye med dette og svimmelhet så takknemlig for svar;)

Anonym poster: 918f42e8271b2f800dd4c3ed97a5769d

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har ligget på 100/60 hele svangerskapet, har vært mye plaget med hjertebank og kortpustethet de siste par månedene (er 35+4), såpass at legen på forrige kontroll henviste meg til hjertepoliklinikken. Så nå skal jeg ta døgnEKG i neste uke. Men jeg tviler veldig sterkt på at det er noe å finne der, det er nok bare det lave blodtrykket, kombinert med trykket mot venene i magen ;)

I årene før jeg fikk barn lå jeg alltid på 120/80, som en klokke. Etter førstemann merket jeg at jeg ble så svimmel ved mensen, og målte bt til ganske lavt da.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Trykket for fort...

Jeg vil absolutt si at dette er noe du burde snakke med legen eller jm om på neste kontroll. Om ikke annet så er det tungt å gå sånn, føle at man skal svime av flere ganger om dagen.

Skrevet

Snakket med jordmor om d ved forrige kontroll. Hun lurte på jeg hadde målt pulsen og om jeg hadde sjekket stoffskiftet. Sa at hjertebank kunne være tegn på lavt stoffskifte. Har ikke vært plaget med hjertebank før og heller ikke under det forrige svangerskapet.

Hvis d ikke bedrer seg skal jeg snakke med legen om d. Er ikke en person som liker å klage og har kanskje en tendens til å bagatellisere ting...jobber i helsevesenet så vet jo en del om kroppen. Men d er ubehagelig å gå slik:( jobber 60% stilling men frister med 100% sykemelding for tiden.

Anonym poster: 529e4bdd3ba2c1b86df4fc64a36bc322

Skrevet

jeg har lavt blodtrykk, 99/45, men er ikke gravid da. Har heller ingen andre symptomer på det.

Skrevet

Jeg pleier å ligge på 90/50. Nå som jeg nærmer meg termin har jeg 110/60.

Har ikke vært noe problem til nå. Men jeg er jo vandt med at det er lavt da....

Skrevet

Jeg ligger på 90/50- 100/50 nå. I første halvdel av svangerskapet var det en del lavere, og da var jeg fryktelig plaget med hjertebank, svimmelhet og vedig kortpustet. Besvimte flere ganger også, og slo meg ordentlig noen ganger. Det er mye bedre nå, men så har jeg også vært 100% sykmeldt siden påske. Hvis jeg gjør noe som helst blir jeg svindårlig igjen, må bare hvile hele tiden. Normalt, sier både jordmor og lege...

Anonym poster: dc8f012fd219a08ac943c15dbd6f21ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...