Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Jenta vår blir tre år 2.desember og vi stresser ikke med det ene eller det andre. Smokken er i sengen og v kosestunden før leggetid. Eneste er at hun vil ha den i vognen også, men holder på å kutte ned der. Potte, doring eller do er hun ikke interessert i og får helt panikk om vi snakker om der eller prøver. Hun stivner helt til i kroppen. Så stresser ikke der... MEN alle rundt oss av besteforeldre og venner stresser... Hun må jo være bleie og smokkefri snart .... Er hun virkelig så seint ute??? Vi føler virkelig ikke for å tvinge noe frem nå Anonym poster: ce9f026bc41b0bcc1d208c9e1699a509
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Nei, hun er ikke sen! Noen slutter med bleie når de er 2,5 år, mens andre ikke er klar før de er 3,5... Om hun stivner på doen kniper hun automatisk igjen, det kommer aldri til å komme noe tiss eller bæsj og det blir garantert ikke noen god opplevelse. Jeg har satt potta i stua eller på verandaen og latt ungene gå litt nakne jeg, det har kommet etterhvert. ingen vits å stresse.. Mine barn har sluttet med bleie når de har vært nærmere 3 år... Anonym poster: c27ca4198163f6af487ff5be1878fe6a
TPK Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Gutten vår ble nettopp 3, og bruker bleie enda. Begynte så bra med litt potte-tissing da han var rundt 1,5 år, men det var visst bare en fase... Nå har han akkurat begynt å gi beskjed når han må på do, og vi prøver å la ham gå uten bleie hjemme. Blir MYE tissing på gulvet og terrassen da, men han sier hvertfall fra Men han "fryser" helt når han sitter på do, så vi måtte rett og slett frem med potten igjen. Han får klistremerker og gleder seg til å gå på Akvariet når han har fått 5 stk! Bare ett igjen nå
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Jeg synes det er på tide å slutte med bleie når de er 2 til 3 år. 3-åringer med bleie på dagtid er unødvendig. Det er litt jobb å bli kvitt den, men det er absolutt på tide. Gjør potte/dostunden til en "fest" . Noe spesielt dere bare gjør da, så skal du se det blir en orden på det. Når det gjelder smokk. Overhode ikke smokk i våken tilstand. Etterhvert må man kvitte seg med den på natt også. Det er ikke spesielt heldig med tanke på tannstillingen. Anonym poster: 4600d82d40a64152fa3f97fda21e1413
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå