Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Hvordan er det mulig egentlig? 1 åringen sover bare kort tid av gangen.. max 3 timer.. håpløs å få til å sove.. må bysse og bysse.. la han ligge i senga da han skal sovne er HÅPLØST.. for han skriker og blir helt svett og redd.. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil! Er det noe galt med han??? Kan da ikke være normalt!!??? Anonym poster: 7ab860920604ddc4dede5dfe3e4cc149
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Problemet er vel at han ikke kan å finne søvnen selv og får søvnassosiasjon av å bli bysset i søvn? http://www.sovlillebaby.com/assosiasjon.htm Anonym poster: 8967b590d0cbb7287cefce1f0512ffc0
Anne-B. Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Han kan jo ha plager, for eksempel med ørene. Det hadde minste. Nå er det heldigvis gått over, men de to første årene var tunge. Løsningen med kiropraktor. Hun har veldig tørr ørevoks som ikke kommer ut så lett, og det førte til at hun ble tett i ørene, og derfor plagdes med smerter som følge av ørebetennelser. Det oppdaget vi hos lege. Da ble det mye skriking og nattevåk, som førte til spenninger i skulderblad og nakke. Kiropraktor i kombinasjon med skylling av ørene hjalp. Så jeg ville ha begynt der, med en legetime for en helsjekk. Vet hvor frustrerende det der er, vi har nettopp kommet oss ut av det og skjønner ikke hvordan vi overlevde når vi nå ser tilbake.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 HI Jeg må nok få sjekket det skikkelig hos lege ja.. Jeg har jo forsøkt noen av teknikkene til sovekarin.. men jeg har ikke vært så "brutal" for jeg er så redd for at det skal være noe galt med ørene f.eks... og da synes jeg det er så forferdelig å skulle fortsette.. han vræler virkelig av full hals altså! Forferdelig! SKAL bli plukket opp... huff.. utrolig slitsomt! Jeg har forresten ei søster som har et barn som har hatt mye ørebetennelser og slitt med det, men jeg synes ikke min viser de samme tegnene som barnet hennes gjorde.. Anonym poster: 7ab860920604ddc4dede5dfe3e4cc149
Tigerpote Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Ikke byss og bær. Lag minst mulig oppstuss, og la barnet finne søvnen selv. Det kan gråte litt alene før du går inn, stryker litt, sier at det er natt og går ut igjen. Gjenta helt til barnet lærer at det er natt.
Anne-B. Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 HI Jeg må nok få sjekket det skikkelig hos lege ja.. Jeg har jo forsøkt noen av teknikkene til sovekarin.. men jeg har ikke vært så "brutal" for jeg er så redd for at det skal være noe galt med ørene f.eks... og da synes jeg det er så forferdelig å skulle fortsette.. han vræler virkelig av full hals altså! Forferdelig! SKAL bli plukket opp... huff.. utrolig slitsomt! Jeg har forresten ei søster som har et barn som har hatt mye ørebetennelser og slitt med det, men jeg synes ikke min viser de samme tegnene som barnet hennes gjorde.. Anonym poster: 7ab860920604ddc4dede5dfe3e4cc149 Det kan utarte seg forskjellig. Sønnen til en nær venninne sliter med magen, og da ville legen i tillegg til å utrede for cøliaki, også undersøke ørene, fordi ørebetennelser kan manifestere seg i form av problemer med magen, i følge ham. Jeg hadde fulgt magefølelsen her, og bestilt en legetime.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Ikke byss og bær. Lag minst mulig oppstuss, og la barnet finne søvnen selv. Det kan gråte litt alene før du går inn, stryker litt, sier at det er natt og går ut igjen. Gjenta helt til barnet lærer at det er natt. Forsøker å lage minst mulig oppstuss.. men han nekter å ligge.. han bare reiser seg opp og skriker.. forsøker jeg legge han ned så bare reiser han seg opp igjen.. og blir bare mer og mer forbanna.. Har lest litt på sovekarin.. vi må nok bare ha en plan og følge den.. så får det bare bli slitsomt! huff Anonym poster: 7ab860920604ddc4dede5dfe3e4cc149
Caprica Skrevet 1. juni 2013 #8 Skrevet 1. juni 2013 Vi måtte bruke sele i senga leeenge. Han roet seg med en gang selen var på, men om vi prøvde uten spratt han opp og fant ikke roen. Fælt å binde fast ungen sin altså, men på den måten fikk alle sove!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå