Lille krøll Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Jenta mi er 8 måneder og jeg sliter med å gi henne fast føde. Hun vil bare ha litt før hun kaster seg mot puppen. Hun går opp i vekt så er ikke bekymret og har prøvd masse forskjellige moser. Er dette vanlig eller må jeg bare anstrenge meg hardere?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 jeg ville prøvd mer. det sies at melken ikke er næringrik nok til å være fullkosten til barna etter ca 6 mnd. jeg fullammet selv til ca 7 mnd. brukte lang tid på grøttilvenning. men jeg prøvde også frukture, det fungerte bra, samt sviskemos. så det og litt grøt + litt tålmodighet så gikk det veldig bra etterhvert. ammet mye lenge og har nå sluttet helt. ungen er over 2 år. la barnet sitte i vippestol/spisestol, mens du mater, så puppen blir lenger unna. Anonym poster: dd5a8430748df157e1d0abbd0a007cb6
SvettLama Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Har samme problemet med frøkna mi, også 8mnd.. Vil kun ha flaske (får mme). Middag kan hun spise godt av på en god dag. Nå er det en tann som driver å kommer opp, så regner med at det er den som gjør at alt er litt ekkelt. Jeg løser det med å gi henne velling på flaska da, så får hun litt mer enn bare mme ihvertfall :-)
TPK Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Har du prøvd "alt" av grøter, middagsglass og fruktmos? Hva med velling? Den kan blandes med morsmelk i begynnelsen, og så blander du mindre og mindre MM og mer og mer vann (eller grøt) etter hvert. Er det det å spise av skje som er problemet? Har du prøvd med bittesmå brødbiter eller noe fra middagen? Ofte er det gøyere å spise selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå