Gå til innhold

Mor som ringer-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen et forslag på hva vi kan gjøre bortsett fra å være skikkelig tverre og sette ned foten helt.

Dilemma: Barna er 50/50 hos mor og far. Mor ringer til barna og spør om dei har lyst til å være med henne eller stefar på aktiviteter i uka barna er hos far uten å gå veien om far.

Dette kan dessverre ved enkelte tilfeller føre til ubehagelige og lite hyggelige avgjørelser hos far. Det er lite kjekt for far å være partybrems om det ikke passer at barna blir med mor eller stefar og far blir da den storestygge ulven som sier nei.

Dette irriterer veldig spesielt siden mor bruker mye barnevakt til barna den uka hun har dem og er ikke på noen aktiviteter med barna den uken. Spør gjerne far om han kan ta barna også, men far jobber mer den uka for å tilpasse seg det å kunne se barna sine den uka dei er hos han og da blir det jeg ( stemor) som blir barnevakten.

Siste nå var at hun ville ha barna med på en aktivitet sammen med stefar og barna som har null interesse for denne aktiviteten ville ikke bli med. Da har faen døtte mei mora ringt til en venn av eldste og spurt moren om vennen ville bli med," gullerot/ lokkemiddel " for å få med eldste. Far blir irritert og sur og jeg må høre på klagingen og det gjør meg sur og enda surere på far fordi han er en konfliktsky tusseladd som ikke kan si i fra.

Hva kan man gjøre?

Anonym poster: 655e97f81c937d65c05c24e0f040eda1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får gro ett par.... og si at i ukene de er hos han er de hos han og unntakene er kun bursdager i nær familie eller lignende.

Anonym poster: 6cce2e4131f44b93a1c9bafc61342b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...