Gå til innhold

Hva regner dere som litt overtid, i forhold til jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen ringer å sier at de må jobbe litt overtid. Hvor lang tid er det snakk om da I deres målestokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ein time på ein dag eller 3 timar på ei veke er "litt", slik eg ser det.

Skrevet

Jobber jeg 45 timer på en uke er det ikke noe jeg tenker på som overtid.

Fra 45-50 er litt overtid, og 50-60 timer er overtid, og jobber jeg over 60 t har jeg jobbet mye....

Men nå får ikke jeg betalt for overtid engang....

Skrevet

1-2.5 timer

Skrevet

30 min pr.dag. Får avspasering for overtid jeg. Prøver å ikke jobbe overtid men blir ofte sittende 15 min over. Er litt slurvete med å skrive overtid så burde bli flinkere. 15 min blir som regel ikke ført opp.

Anonym poster: 7b7f8589a66c0f8ced1d46efa1bece89

Skrevet

Hvis jeg sier at jeg har jobbet litt overtid en dag er det gjerne 30 min til 2 timer.

Om det står i en stillingsannonse at litt overtid må påregnes eller noe i den dur regner jeg med at man i perioder må regne med å jobbe både lørdag og søndag og noen kvelder i tillegg, men jeg ville ikke regne med at det var normalen hele året.

Anonym poster: 4632a3b58baf6435e21cad832bea342c

Skrevet

Regner med at du mener når feks mannen ringer og sier fra at han må jobbe litt overtid og kommer senere hjem? Da tenker jeg 1-2 timer. Mer enn det er ikke "litt". Men det kommer egentlig an på jobben og hvor mye overtid han pleier å jobbe ellers.

Mannen min jobber sjelden overtid, og jeg forventer at han sier fra at han må jobbe litt overtid så er det ikke snakk om hele kvelden.

Anonym poster: 59f67dcf2bcd2c5d850c0a33c23d6e01

Skrevet

Hvis mannen ringer og sier han må jobbe litt overtid tenker jeg ca 1-3 timer ekstra før han får dratt. Hvis han ikke kommer hjem før 23 om kvelden er det ikke "litt overtid", da heter det "kommer meg ikke hjem før sent".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...