Gå til innhold

Hvordan få han til å forstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen går gjennom en svært tøff tid nå på jobben. Masse press, kreditorer og kniven på strupen.

Problemet er at når han er stresset så endrer han personlighet og blir en ganske uspiselig person. Ekstreme humørsvingninger, surmuling, raseriutbrudd og innesluttet egoisme. Han klarer bare å se seg og sitt nå og er ikke en særlig god mann eller far.

Han kan ha timer eller dager der vi ser den greie mannen han ellers bruker å være. Men dette snur og skifter fra dag til dag eller på samme dag.

Og tilnproblemet.. Han ser ikke hvordan han er mot oss. Han mener at nå er tiden for å støtte han 100%. Han mener jeg svikter der og han føler seg såret og sviktet.

Jeg synes dette er en urimelig konklusjon fordi han viser en oppførsel i denne krisen nå som gjør at han støter fra seg de som skal støtte.

Dette ser ikke han. Surmuler og mener det er jeg som ikke bryr meg.

Blir bare provosert og møkk lei. Skal være såpass real nå at jeg ikke skal kreve mye av han nå eller gå fra han oppi dette selv om det frister.

Men å få sure bemerkninger om at man ikke støtter han når han har en oppførsel som fortjener en lusing så blir jeg bare matt :(

Anonym poster: ccfd01628be5aea901e9284f21f59d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne jo prøvd å få han til å gå til psykolog. Og ellers bør du bare støtte han. Han går gjennom en vanskelig tid nå

Anonym poster: 7147ec8fa289e6752df04ef893dea1f9

Skrevet

Han er ikke tilfeldigvis en ledertype? Typisk ledere å ikke la seg stresse av det samme som oss dødelige. Men når det renner over, ja så renner det over!

Anonym poster: 32d1f2177facc09297d778fd6a24aef1

Skrevet

Selvfølgelig vil jeg støtte han. Men jeg er ikke en robot. Jeg har følelser. Han gjør meg til en dørmatte for sitt stress. Og får direkte vrangforestillinger og retter kraftig kritikk mot meg. Han kan påstå at han gjør alt, at han er tjeneren til alle i familien, at huset ser ikke ut og at han er en bunden mann som ikke har et liv for å nevne noe.

Da kan jeg opplyse om at han kommer hjem til skikkelig middag og ryddet hus hver dag. Jeg tar all handling, all matlaging, all klesvask, hustak, alt som har med innkjøp og orden på barneutstyr hjemme og borte, kler på barna, all pakking,, alle avtaler på fritid.

Han er fri til å gjøre hva han vil etter barna er lagt, han har vært på fisketurer bare denne uken og stikker ut med kompiser to ganger i måneden.

Hans oppgaver er å smøre nista til barna. Ellers ingenting. Han hjeler ofte med å rydde av etter middagen og støvsuger litt rundt når støvsugeren ligger fremme. Så har han ellers uteoppgaver som plenklipp og bilvask.

OG han tror han gjør ALT???

Hi

Anonym poster: ccfd01628be5aea901e9284f21f59d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...