Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Min datter har en god venninne. Jeg kjenner henne ikke så veldig godt. Jeg liker henne, men hun er veldig reservert som type. For ca et halvt år siden ble hun skilt. Jeg vet det er tøft økonomisk, men den siste tiden har hun begynt å se så veldig sliten ut også. Jeg har lyst til å stikke innom og spørre om det er noe hun trenger hjelp til (ikke penger, det har jeg ikke alverden av selv), usikker på hvor mange venner hun har igjen i området her etter skillsmissen også. Det ville for eksempel være helt greit at hun sente ungene til oss etter skolen om hun ble sen fra jobb eller liknende. Er det frekt av meg, som ikke er noen nær venninne, men som liker henne godt, å komme og si rett ut at hun ser sliten ut og ar jeg blir bekymret for henne? Hvordan burde jeg egentlig gå frem? Anonym poster: 6de594cc4220ea5f88634c269939ec8f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Hm, serdeles dårlig formulert. Det er altså ikke min datters venninne jeg tenkte å stikke innom, men hennes mor. Det er selvfølgelig ikke min datters venninne i 1. klasse som er skilt. Jeg glemte en vesentlig setning der. HI Anonym poster: 6de594cc4220ea5f88634c269939ec8f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Hei, Jeg er nok litt i samme situasjon som moren til din datters venninne akkurat nå. Jeg opplever at mennesker rundt oss har nok med sitt og at det ikke er så enkelt å spørre om hjelp direkte. Jeg hadde satt stor pris på om du hadde kommet til meg med tilbud om hjelp. Legg det fram på en fin og forsiktig måte så blir hun nok veldig glad! Anonym poster: 37b048717a1b40ee22809e579447cf80
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Hva med å spørre om hun og dattern vil komme på middag/kose kveld (mat, film, godteri) så ungene kan leke og kose seg og dere voksene kan skravle litt. Kan jo tilby at jentungen hennes kan sove over også så dere slipper å avslutte kvelden tidlig. Når man blir skilt blir man plutselig utestengt fra en del invitasjoner fordi man ikke er i et par lengre så det vil sikkert være hyggelig og bli satt pris på, selv om hun takker nei vil hun nok sette pris på tanken. Og når dere skravler kan det jo hende at det kommer fram ting som sliter litt på henne, som hun trenger hjelp til og da er det mer naturlig å tilby seg å hjelpe. Men det kan nok hende at det hun har mest behov for er en venn, og muligheten til å gjøre noe annet som er koselig og glemme litt alt dette styret hun er midt oppi. Anonym poster: 755896bdf51e88baef367bbcc7662797
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Hva med å spørre om hun og dattern vil komme på middag/kose kveld (mat, film, godteri) så ungene kan leke og kose seg og dere voksene kan skravle litt. Kan jo tilby at jentungen hennes kan sove over også så dere slipper å avslutte kvelden tidlig. Når man blir skilt blir man plutselig utestengt fra en del invitasjoner fordi man ikke er i et par lengre så det vil sikkert være hyggelig og bli satt pris på, selv om hun takker nei vil hun nok sette pris på tanken. Og når dere skravler kan det jo hende at det kommer fram ting som sliter litt på henne, som hun trenger hjelp til og da er det mer naturlig å tilby seg å hjelpe. Men det kan nok hende at det hun har mest behov for er en venn, og muligheten til å gjøre noe annet som er koselig og glemme litt alt dette styret hun er midt oppi. Anonym poster: 755896bdf51e88baef367bbcc7662797 Deter kansje ikke så dumt. Ungene våre spiser hos hverandre rett som det er, men det er jo ikke så ofte vi voksne får tid til å prate så mye. Anonym poster: 6de594cc4220ea5f88634c269939ec8f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Jeg synes det er kjempefint at du har lyst til å hjelpe henne, selv om du ikke kjenner henne så veldig godt. Det er flott at det finnes sånne mennesker som deg! Du trenger kanskje ikke si at hun se sliten ut. Men å tilby hjelp til å ta med datteren hjem etter skolen av og til o.lign. er jeg helt sikker på hun bare blir glad for. Du kan jo i tillegg gjøre som en over her foreslår, invitere henne inn på en kopp kaffe og en prat (for eksempel kan du si at det hadde vært hyggelig om hun ble litt ekstra hos dere når hun henter - kanskje hun vil ha litt middag med dere også eller noe. Anonym poster: 28da39d58f4c5097c58d462182ce4c39
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Hadde en som ikke kjente meg så godt kommet å sagt at jeg så sliten ut,så hadde jeg nok ikke tatt det så veldig fint. Det hadde jo vært koselig at du hadde brydd deg,men ikke så kjekt å høre at jeg ser sliten ut. Anonym poster: 8d9dee1a198cf11fefb80ef549420457
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå