Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Ble voldtatt av en drittsekk. Kjente han ikke og visste ingenting om han. Har senere lest i politi papirene at han er gift og har barn. Saken ble etterhvert henlagt. Jeg er så full av hat, han har ødelagt livet mitt og gjort meg så utrygg og urasjonell. Og jeg er livredd. Vet ikke om kona hans vet hva han har gjort. Tviler på det. Han satt flere dager på glattcelle så han må ha sagt noe hjemme. Men vil tro han har hostet opp en mer stueren grunn. De er utendlandske. Jeg vet ikke om kona han er "impotert" eller født her og derfor norsk i tankegangen. Burde jeg si noe til henne? Og isåfall hvordan? Enhver oppegående kone ville vel ønsket å vite dette. Politiet mente det ikke var første gang han gjorde det heller, ham virket for rutinert. Politiet sa de trodde meg, men i sånne saker er det ord mot ord og uten tilståelse eller vitner så ble saken henlagt. Jeg hadde blåmerker, ødelagte klær og revet av et stort parti med hår på hodet, men det var ikke nok skade til at det var bevis nok. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg la han bare leve videresom en fri llykkelig familiemann? Mens jeg fortsatt sliter med mareritt og hverdagen. Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Ville ikke sagt noe til kona. Hva om mannen får vite og politianmelder deg for trusler eller "falske anklager"? Du bør snakke med politiet, ikke ta saken i egne hender. Anonym poster: b4cda2104803afe81e90baabbc5d1641
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Siden de er av utenlandsk opprinnelse (regner med du mener ala Tyrker ol?) Så hadde jeg ikke fortalt henne det, enda de bor i Norge, har de egne syn på dette med skilsmisse ol.. Med andre ord, om du forteller det, kan det hende hun må leve resten av livet sammen med han, vel vitende om at han voldtar kvinner.. Og hun slipper ikke unna han.. Anonym poster: e1361a48661164b2c257a50597944946
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Det er bare tull at saken blir henlagt uten tilståelse eller vitner! De fleste voldtektssaker skjer jo som oftest uten vitner og de færreste innrømmer hva de har gjort. Så de har nok henlagt saken pga de ikke tror deg, eller du lyger om voldtekten! For helt ærlig hadde jeg blitt voldtatt og politiet henla saken pga det hadde jeg anket henleggelsen, kontaktet advokat. Så du bør holde kjeft, han er ikke dømt for det, anmeldelsen er henlagt så sier du noe til konen blir det ord mot ord. Og hem tror du konen vil tro på? En fremmede dame eller mannen sin? Mtp anmeldelsen ble henlagt itilegg.. Anonym poster: 0ecf1064c628703f7becbff61c1a1cb3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Siden de er av utenlandsk opprinnelse (regner med du mener ala Tyrker ol?) Så hadde jeg ikke fortalt henne det, enda de bor i Norge, har de egne syn på dette med skilsmisse ol.. Med andre ord, om du forteller det, kan det hende hun må leve resten av livet sammen med han, vel vitende om at han voldtar kvinner.. Og hun slipper ikke unna han.. Anonym poster: e1361a48661164b2c257a50597944946 Tyrkia er ett litt dårlig eksempel da de er kommet veldig langt iforhold til land som Somalia osv.. Kjenner mange tyrkere( jeg bor i Drammen, mange tyrkere her) og her finnes det tyrkere som er skilt, gift, gift for andre gang, barn med 1-2 menn osv.. Anonym poster: 0ecf1064c628703f7becbff61c1a1cb3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Ville ikke sagt noe til kona. Hva om mannen får vite og politianmelder deg for trusler eller "falske anklager"? Du bør snakke med politiet, ikke ta saken i egne hender. Anonym poster: b4cda2104803afe81e90baabbc5d1641 Saken er politianmeldt. Han kan ikke anmelde meg for falske anklager når politiet har dna bevis osv for at alt har skjedd. Men ja jeg er redd for han og hva han evt vil gjøre om jeg kontakter kona hans. Hi Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
♥Madam Mim♥ Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Jeg skjønner din tankegang om hat og at du vil gjøre livet surt for han, men dette tror jeg kanskje ikke har noen hensikt. Jeg tenker at menn som voldtar ikke er så lette å leve med heller. Kan liksom ikke helt se for meg en lykkelig familie med hengiven far og så forvandler han seg til en voldtektsmann påkveldstid. Ser heller for meg en dominerende mann med underkuet kone som ikke har såmye hun skulle ha sagt uansett.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 Siden de er av utenlandsk opprinnelse (regner med du mener ala Tyrker ol?) Så hadde jeg ikke fortalt henne det, enda de bor i Norge, har de egne syn på dette med skilsmisse ol.. Med andre ord, om du forteller det, kan det hende hun må leve resten av livet sammen med han, vel vitende om at han voldtar kvinner.. Og hun slipper ikke unna han.. Anonym poster: e1361a48661164b2c257a50597944946 De bor i norge. Er hun født og oppvokst her så vil hun tenke annerledes og ikke være like bundet enn om hun bare har bodd her et par år. Hi Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 Siden de er av utenlandsk opprinnelse (regner med du mener ala Tyrker ol?) Så hadde jeg ikke fortalt henne det, enda de bor i Norge, har de egne syn på dette med skilsmisse ol.. Med andre ord, om du forteller det, kan det hende hun må leve resten av livet sammen med han, vel vitende om at han voldtar kvinner.. Og hun slipper ikke unna han.. Anonym poster: e1361a48661164b2c257a50597944946 De bor i norge. Er hun født og oppvokst her så vil hun tenke annerledes og ikke være like bundet enn om hun bare har bodd her et par år. Hi Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5 De er ikke fra tyrkia nei. Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 Mange av disse konene blir jo voldtatt daglig av sine egne menn, så de ser ikke på en voldtekt på samme måte som vi norske kvinner gjør.. Og hun går jo ikke fra han uansett, så det er nok lite poeng i å si noe. Du gjør bare vondt verre, og du må la en kvinne leve med å vite dette. Hun har det bedre i uvitenhet Anonym poster: cbc77d9aef37796f59fa98e1768cf7a4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Siden de er av utenlandsk opprinnelse (regner med du mener ala Tyrker ol?) Så hadde jeg ikke fortalt henne det, enda de bor i Norge, har de egne syn på dette med skilsmisse ol.. Med andre ord, om du forteller det, kan det hende hun må leve resten av livet sammen med han, vel vitende om at han voldtar kvinner.. Og hun slipper ikke unna han.. Anonym poster: e1361a48661164b2c257a50597944946 De bor i norge. Er hun født og oppvokst her så vil hun tenke annerledes og ikke være like bundet enn om hun bare har bodd her et par år. Hi Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5 Det har du jo ingen sikkerhet i.. Jeg kjenner selv en del utlendinger, og noen av de er her i 3 generasjon, og holder seg fortsatt til normene i landet de stammer ifra.. Du ender i verstefall bare opp med å gjøre en uskyldig kvinne sitt liv et helvete. Anonym poster: e1361a48661164b2c257a50597944946
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Det er bare tull at saken blir henlagt uten tilståelse eller vitner! De fleste voldtektssaker skjer jo som oftest uten vitner og de færreste innrømmer hva de har gjort. Så de har nok henlagt saken pga de ikke tror deg, eller du lyger om voldtekten! For helt ærlig hadde jeg blitt voldtatt og politiet henla saken pga det hadde jeg anket henleggelsen, kontaktet advokat. Så du bør holde kjeft, han er ikke dømt for det, anmeldelsen er henlagt så sier du noe til konen blir det ord mot ord. Og hem tror du konen vil tro på? En fremmede dame eller mannen sin? Mtp anmeldelsen ble henlagt itilegg.. Anonym poster: 0ecf1064c628703f7becbff61c1a1cb3 Hæ? Så utrolig ufølsom du er. Ikke anklag meg for å lyve. Jeg har vært igjennom nok psykologtimer til å ikke føle skyld. Det er ord mot ord i saken og da ble den henlagt. Jeg hat bistandsadvokat og vi har klaget på henleggelsen uten at det hjalp. Sånn er systemet. Man kommer ingen vei. Ta deg en telefon rundt og sjekk evt bruk googel. Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 Ikke anklag meg for å lyve. Det var ikke det jeg spurte om. Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
mylittlecat Skrevet 31. mai 2013 #14 Skrevet 31. mai 2013 Det er bare tull at saken blir henlagt uten tilståelse eller vitner! De fleste voldtektssaker skjer jo som oftest uten vitner og de færreste innrømmer hva de har gjort. Så de har nok henlagt saken pga de ikke tror deg, eller du lyger om voldtekten! For helt ærlig hadde jeg blitt voldtatt og politiet henla saken pga det hadde jeg anket henleggelsen, kontaktet advokat. Så du bør holde kjeft, han er ikke dømt for det, anmeldelsen er henlagt så sier du noe til konen blir det ord mot ord. Og hem tror du konen vil tro på? En fremmede dame eller mannen sin? Mtp anmeldelsen ble henlagt itilegg.. Anonym poster: 0ecf1064c628703f7becbff61c1a1cb3 Vokt dine ord! Tydelig at du ikke kjenner rettssystemet når det kommer til voldtekter. Det er svært vanskelig å nå gjennom ved dom i slike saker. Håper du aldri får oppleve den fortvilelsen, sorgen og raseriet som følger etter en voldtekt, og den vannvittige tunge tiden hvor du kjemper for å bli trodd! Slike kommentarer som du kommer med her, er noen av de værste. Du setter hennes vitnemål i tvil, og det svir som faen for offeret.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #15 Skrevet 31. mai 2013 1. Så ingen her ville ønsket å vite at mannen deres er en voldtektsmann? 2. Skal jeg virkelig bare la han slippe unna uten noen som helst straff? 3. Prøv å sett dere inn i situasjonen min. Det kunne like gjerne vært en av dere som var meg. Jeg gjorde ingenting "galt" og ba ikke om å bli offeret. Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
♥Madam Mim♥ Skrevet 31. mai 2013 #16 Skrevet 31. mai 2013 Omtrent alle voldtektssaker og mange andre saker her i landet blir jo henlagt da!! Gjerne pga "manglende bevis" eller "bevisets stilling" det betyr jo ikke det samme som at offeret lyver!! Har hatt bekjente som har vært offer i saker hvor det har vært bevis, vitner og navngitt gjerningsmann og likevel har de blitt henlagt. Kanskje unødvendig å si at jeg er mildt sagt lite imponert over det norske rettssystemet og etterforskningen....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #17 Skrevet 31. mai 2013 Det er bare tull at saken blir henlagt uten tilståelse eller vitner! De fleste voldtektssaker skjer jo som oftest uten vitner og de færreste innrømmer hva de har gjort. Så de har nok henlagt saken pga de ikke tror deg, eller du lyger om voldtekten! For helt ærlig hadde jeg blitt voldtatt og politiet henla saken pga det hadde jeg anket henleggelsen, kontaktet advokat. Så du bør holde kjeft, han er ikke dømt for det, anmeldelsen er henlagt så sier du noe til konen blir det ord mot ord. Og hem tror du konen vil tro på? En fremmede dame eller mannen sin? Mtp anmeldelsen ble henlagt itilegg.. Anonym poster: 0ecf1064c628703f7becbff61c1a1cb3 Vokt dine ord! Tydelig at du ikke kjenner rettssystemet når det kommer til voldtekter. Det er svært vanskelig å nå gjennom ved dom i slike saker. Håper du aldri får oppleve den fortvilelsen, sorgen og raseriet som følger etter en voldtekt, og den vannvittige tunge tiden hvor du kjemper for å bli trodd! Slike kommentarer som du kommer med her, er noen av de værste. Du setter hennes vitnemål i tvil, og det svir som faen for offeret. Takk Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 31. mai 2013 #18 Skrevet 31. mai 2013 Det er bare tull at saken blir henlagt uten tilståelse eller vitner! De fleste voldtektssaker skjer jo som oftest uten vitner og de færreste innrømmer hva de har gjort. Så de har nok henlagt saken pga de ikke tror deg, eller du lyger om voldtekten! For helt ærlig hadde jeg blitt voldtatt og politiet henla saken pga det hadde jeg anket henleggelsen, kontaktet advokat. Så du bør holde kjeft, han er ikke dømt for det, anmeldelsen er henlagt så sier du noe til konen blir det ord mot ord. Og hem tror du konen vil tro på? En fremmede dame eller mannen sin? Mtp anmeldelsen ble henlagt itilegg.. Anonym poster: 0ecf1064c628703f7becbff61c1a1cb3 Du trenger tydelig en ekstra time på puten. 90 % av voldtekstanklager blir henlagt. Noe mellom 5-8 % går i fengsel. Overhodet ikke fordi folk lyver, men fordi systemet er idiotisk. Denne meldingen du skrev var utrolig unødvendig, kunnskapsløs og lavmål.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #19 Skrevet 31. mai 2013 Virker som om du allerede har bestemt deg for å ringe konen. Kjenner du omgangskretsen til voldtektsforbryteren, i såfall så kan du vel spre noen løse rykter blandt de.. Men med sånne utelandske menn, som tror at de kan gjøre som de vil her til lands, så kan det være en viss risiko ved å ta hevn.. og er du sikkert på at du vil bruke flere psykologtimer på dette? Anonym poster: ed027121ae753b3c74bfc62e9966ec72
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 31. mai 2013 #20 Skrevet 31. mai 2013 Hei HI Jeg kan forstå tankegangen din, men du kjenner ikke disse menneskene, for alt du/vi vet, så er kona hans vant til å bli voldtatt selv av denne mannen, du har ingen garanti for at hun vil gå ifra han for dette, eller at hun vil tro deg engang.. Kan forstå deg her, å bli voldtatt, og ikke kunne ta igjen med voldtektsmannen, eller se livet hans bli påvirket av det også, er ikke lett.. Men når du selv ikke har noen garanti for at det du tenker vil skje, faktisk skjer, så ville jeg vurdert alle sider av saken, i verstefall stiller du kona hans i posisjon hvor hun må leve med viten om at mannen hennes er en voldtektsmann, resten av sitt liv.. Jeg har selv blitt voldtatt, og sett hvordan det fungerer, at vi som er voldtatt får livet ødelagt, og de går videre som om ingenting har hendt, og det er vondt, og må bearbeides for at vi skal klare det.. Men er det virkelig verdt å risikere at du setter en annen kvinne i enorm sorg, som hun kanskje ikke kommer seg ut av heller? Samtidig kan du stille deg selv i en risiko om du forteller henne det, for tenk om hun går til han med dette, og han bestemmer seg for å hevne seg på deg? Det kan gå veldig ille, for en mann som voldtar, kan ha små begrensninger for annet også. INGEN voldtektsofre ber om å bli ofre, men vi blir det, vi blir ikke bare ofre for voldtekten, men for et sviktende system her til lands også, hadde voldtektsmenn blitt dømt etter sine handlinger, hadde nok flere anmeldt hendelsene også..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #21 Skrevet 31. mai 2013 Virker som om du allerede har bestemt deg for å ringe konen. Kjenner du omgangskretsen til voldtektsforbryteren, i såfall så kan du vel spre noen løse rykter blandt de.. Men med sånne utelandske menn, som tror at de kan gjøre som de vil her til lands, så kan det være en viss risiko ved å ta hevn.. og er du sikkert på at du vil bruke flere psykologtimer på dette? Anonym poster: ed027121ae753b3c74bfc62e9966ec72 Nei jeg er livredd og har absolutt ikke bestemt meg. Kjenner ikke omgangskretsen hans. Har sluttet med psykologtimer, men hadde vel kanskje hatt bruk for det igjen hehe. Men jeg orker ikke starte opp igjen med det. Jeg ble ikke bedre av å bli minnet på det hele tiden, har kommet meg videre men tenker fortsatt på det innimellom. Som i dag. Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #22 Skrevet 31. mai 2013 Hei HI Jeg kan forstå tankegangen din, men du kjenner ikke disse menneskene, for alt du/vi vet, så er kona hans vant til å bli voldtatt selv av denne mannen, du har ingen garanti for at hun vil gå ifra han for dette, eller at hun vil tro deg engang.. Kan forstå deg her, å bli voldtatt, og ikke kunne ta igjen med voldtektsmannen, eller se livet hans bli påvirket av det også, er ikke lett.. Men når du selv ikke har noen garanti for at det du tenker vil skje, faktisk skjer, så ville jeg vurdert alle sider av saken, i verstefall stiller du kona hans i posisjon hvor hun må leve med viten om at mannen hennes er en voldtektsmann, resten av sitt liv.. Jeg har selv blitt voldtatt, og sett hvordan det fungerer, at vi som er voldtatt får livet ødelagt, og de går videre som om ingenting har hendt, og det er vondt, og må bearbeides for at vi skal klare det.. Men er det virkelig verdt å risikere at du setter en annen kvinne i enorm sorg, som hun kanskje ikke kommer seg ut av heller? Samtidig kan du stille deg selv i en risiko om du forteller henne det, for tenk om hun går til han med dette, og han bestemmer seg for å hevne seg på deg? Det kan gå veldig ille, for en mann som voldtar, kan ha små begrensninger for annet også. INGEN voldtektsofre ber om å bli ofre, men vi blir det, vi blir ikke bare ofre for voldtekten, men for et sviktende system her til lands også, hadde voldtektsmenn blitt dømt etter sine handlinger, hadde nok flere anmeldt hendelsene også.. Takk. Jeg forstår hva du mener og jeg er forsåvidt enig. Anonym poster: a1b9c0665cf194518a7c32a909a083d5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #23 Skrevet 31. mai 2013 Fy fader for noen kvalme og stygge kommentarer noen av dere komme med! HALLO! Hun ble voldtatt!!! Utrolig at HI må forsvare seg mot dere dumme altvitende kjerringer! Hvis dere ikke har noe fornuftig å si så la nå for all del være! Anonym poster: 202b651b705c5ad63699f3f6ce3aacc5
Aliena Skrevet 31. mai 2013 #24 Skrevet 31. mai 2013 Jeg ville definitivt ønsket å vite det hvis mannen min hadde voldtatt noen. Men din sikkerhet må uansett gå foran både hevntanker og hva kona burde få vite. Hvis det ikke er trygt for deg å fortelle kona det bør du la det være.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #25 Skrevet 31. mai 2013 Det er bare tull at saken blir henlagt uten tilståelse eller vitner! De fleste voldtektssaker skjer jo som oftest uten vitner og de færreste innrømmer hva de har gjort. Så de har nok henlagt saken pga de ikke tror deg, eller du lyger om voldtekten! For helt ærlig hadde jeg blitt voldtatt og politiet henla saken pga det hadde jeg anket henleggelsen, kontaktet advokat. Så du bør holde kjeft, han er ikke dømt for det, anmeldelsen er henlagt så sier du noe til konen blir det ord mot ord. Og hem tror du konen vil tro på? En fremmede dame eller mannen sin? Mtp anmeldelsen ble henlagt itilegg.. Anonym poster: 0ecf1064c628703f7becbff61c1a1cb3 Herregud du er naiv. Har du noengang vært igjennom rettsvesenet i Norge? Selv med håndfaste bevis og dokumentert løgn blir voldtekssaker henlagt. Anonym poster: 65fe1e7c3526ab9fec4b807af738be15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå