Pussy Galore Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 På slutten av hvert skoleår er det samme leksa. Elever jeg knapt har sett i løpet av skoleåret kommer og ber om en siste sjanse. Og jeg er så dum (eller snill?) at jeg gir det. Tanken er jo at de tross alt skal få muligheten til å få karakter og bli ferdig med faget. Hvorfor må kalenderen vise slutten av mai før nesten voksne mennesker skjønner at de faktisk må gjøre noe? Og hvorfor holder de ikke avtaler som de har mer eller mindre grini seg til? Gah! Dagens utblåsing!
Pussy Galore Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2013 Tysklektor Werring bor dessverre så langt inne hos meg at det krever atskillig mer energi å finne henne enn å dra fram irritasjonen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Her må vi skrive rapporter side opp og ned om vi velger å ikke gi elever karakterer, sånn at vi har dokumentert hva VI har gjort for at eleven skal få vurdering..
Pussy Galore Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2013 Vi slipper å gjøre det i forkant, men kan forvente et he..tes styr hvis eleven klager på manglende vurdering. At vi har sendt varsel hjelper ikke, så det gjelder å skrive ned hver gang en snakker med eleven og lagre hver e-post og sms som kan vise at eleven har fått mange sjanser til å vise fagkunnskapen. Hverdagen går i å sikre seg på bauger og kanter i tilfelle en får en klage fra en elev... Jeg mener helt klart at elevene skal ha rettigheter for å unngå urettferdig og tilfeldig behandling, men følgene av disse rettighetene blir at vi bruker utrolig mye tid og krefter på å unngå å stryke elever for å unngå alt styret med klager. Jeg har ikke tall på hvor mange elever jeg har lett etter og jagd rundt på skolen for å gi dem privilegiet å få ekstra sjanser, når de selv velger å ikke møte til undervisning og vanlige vurderingssituasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå