Gå til innhold

Vann til spebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man gi barn på under 3 mnd vann i varmen eller holder det med melken de får hver 3-4 time??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min på 2 1/2 mnd får vann i varmen.

Anonym poster: d6432e040643d4894f8589297d64114a

Skrevet

Det anbefales å gi spebarn mm eller mme, når de er tørste. Det betyr at man bør amme oftere i varmen.

Skrevet

Du kan gi avkjølt kokt vann. Jeg ble anbefalt det da småen var baby, da det var varmt, men kun et par teskjeer.

Vannet bør være romtemp.

Hvis du har gode matrutiner, og gir MME, anbefaler jeg litt vann, så du/dere ikke kommer ut av rutinene. Men samtidlig forandrer rutiner seg veldig ofte, hos de små som vokser.

Når barnet er 3 31/2 mnd kan det begynne å smake på grøt. Så å gi vann i den aldern barnet ditt er i denne varmen ville jeg ha gjort.. Men ikke for mye heller da :-)

Skrevet

vann er ikke nødvendig. De får dekt væskebehovet sitt gjennom mm/mme (gjerne litt hyppigere)

Anonym poster: 1b536988c768c82047c7aec7124e52f8

Skrevet

Jeg trodde ikke man skulle begynne med grøt / smaksprøver før ved 4 mnd?

Skrevet

Mulig jeg husker feil. Er kanskje 4 mnd :-)

Skrevet

Er du usikker ang vann i varmen HI, ring helsestasjonen din å hør ;-)

Skrevet

Jeg ga mine litt vann på de varmeste dagene. Er ikke snakk om mye, og ikke slik at de blir mett på det selvfølgelig :)

Jeg ble faktisk anbefalt av helsesøster (10 år siden nå da) å gi litt vann fra 2 mnd alder selv om jeg hadde vinterbarn. Rett og slett for å vende han til å like vann.

Skrevet

Jeg spurte ernæringsfysiologen barnet mitt gikk til om dette. Og fikk til svar at hvis de får vann, kan det føre til at de ikke får i seg nok mm. For de blir mette på vann. Og hvis det er snakk om veldig lite vann, hvorfor ikke gi litt mm på samme måte, som man ville gitt vannet?

Skrevet

Jeg gir erstatning og det metter mye lenger enn mm, hvertfall så gjør det hos meg :)

Da ser jeg det litt an, er han tørst så blir han vel litt utilpass om maser etter mat tenker jeg :)

Hvis han her er som sin søster så må jeg begynne smått med grøt i 3-3.5 mnd alder. Da var den lille tuppa så lei av smaken av mme at hun rett og slett nektet å spise :)

Skrevet

Da begge ungene mine var baby, og sommervarmen kom for fullt, ga jeg dem litt vann (kokt vann som avkjøles til romtemperatur ) etter hvert måltid siden de er nok ekstra tørst (det ser man jo på seg selv.....). Man vet jo selv at vanlig melk slukker jo ikke tørsten, kun vann så jeg gikk for magefølelsen min. Begge av ungene mine slukte mm rått for det.

Anonym poster: 235514ca11400e3c1b19d46b5d6803fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...