Gå til innhold

Kresne mennesker i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som går på ekstrem lavkarbo selv om hun er tynn og trent. Når vi skal finne på noe, spise middag sammen osv så er det bestandig at hun ikke kan spise ditt og ikke kan spise datt, ikke kan hun dra og grille fordi det spiser hun ikke, hvis hun spiser middag her så sitter hun og plukker i maten og legger til side ting hun "ikke spiser". Mister helt lyst til å finne på noe med henne på grunn av dette mathysteriet hennes. Er jeg urimelig?

Anonym poster: b06a42aa38c70ecc692122236487e7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksne folk uten allergier som gjør seg vanskelig i matveien er noe av det verste jeg vet.

Anonym poster: 14e7def233551a84e0d321490dcbfc75

Skrevet

Jeg synes ikke du er urimlig. Jeg har selv en i familien jeg har sluttet å invitere, mye av samme årsak. Om det er så viktig at maten er akkurat sånn eller slik så får de i hvertfall være flinke til å invitere selv eller finne på ting. Vil du ikke være med på det som vennene dine liker, inklusiv spise den maten de liker, må du regne med å ikke bli invitert. Folk som bare plukker i maten og ikke kan være med på måltidet er like irriterende som dem som klager på alt eller ikke orker å gå ut hvis det regner når man er på tur. La dem bli hjemme.

Anonym poster: 13984d14ef3b7a3fe9d352b28f4b5ac5

Skrevet

Voksne folk uten allergier som gjør seg vanskelig i matveien er noe av det verste jeg vet.

Anonym poster: 14e7def233551a84e0d321490dcbfc75

Bra at vi er flere. Jeg har et par ting jeg ikke fordrar, det er oliven og kokt kål som i fårikål. Men jeg sitter ikke og plukker i maten og forteller høyt av det og det spiser jeg ikke, men spiser resten av maten og legger igjen kålet/oliven diskret på tallerken, og skynder meg til å kaste det i matsøpla når jeg rydder etter meg. Jeg mener ikke at hun skal spise ting hun ikke liker for å være høflig, men når hun ikke liker ca 80% av matvarene så blir det litt teit...

Skrevet

Kresen? Det er jo ikke kresenhet å gå på diett?

Har gått på ekstrem lavkarbo selv, og kunne jo ikke dytte innpå karbohydrater selvom jeg var borte

Anonym poster: 17a082892dcd0f40286eda079870c1e1

Gjest yrild
Skrevet

Ååååhh det er det verste jeg vet! Lavkarbo er greit, allergier er greit, men når man da har så mange ting man ikke spiser så blir jeg skikkelig irritert når de i tillegg " ikke liker" en haug med andre ting!

Svigerinnen min er helt nydelig, men vi har hatt et par sånne opplevelser med henne og min mann nekter å lage mat til henne.... Det blir salat med kyllingbryst hvis hun kommer på besøk...

Det er usjarmerende med mennesker som ikke lier og ikke spiser en haug med ting!

Skrevet

Har gått på ekstrem lavkarbo selv, og kunne jo ikke dytte innpå karbohydrater selvom jeg var borte

Mennesker med BMI på21 som har vært tynne og trente hele livet, ikke har noen sykdommer og er på diett fordi det er mote har jeg ingen forståelse for. Du gikk vel på ekstrem lavkarbo for å slanke deg? Ikke fordi det er hippt?

Skrevet

Mennesker med BMI på21 som har vært tynne og trente hele livet, ikke har noen sykdommer og er på diett fordi det er mote har jeg ingen forståelse for. Du gikk vel på ekstrem lavkarbo for å slanke deg? Ikke fordi det er hippt?

Joda, jeg gikk på det for å slanke meg. Men for mange er det det eneste som virker for å ha en oppegående kropp. Kjenner flere tynne mennesker som må spise lavkarbo for ikke å få vondt i magen, sove dårlig, fly på do i ett, osv osv.

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvorfor ikke bare respektere at folk er forskjellig? Hva med å spørre henne hva hun evt kan spise før du inviterer henne?

Respekter hennes valg!

Skrevet

Hvorfor ikke bare respektere at folk er forskjellig? Hva med å spørre henne hva hun evt kan spise før du inviterer henne?

Respekter hennes valg!

Hvorfor ikke bare lage den maten jeg har lyst på og så invitere dem jeg tror vil nyte den sammen med meg. Så kan de som er kresne/går på dietter ol heller invitere på det de liker?

Skrevet

Joda, jeg gikk på det for å slanke meg. Men for mange er det det eneste som virker for å ha en oppegående kropp. Kjenner flere tynne mennesker som må spise lavkarbo for ikke å få vondt i magen, sove dårlig, fly på do i ett, osv osv.

Kan høres ut som at disse heller har behov for en glutenfri diett, iallefall er muligheten der. Du vil naturligvis få mye av den samme effekten som cøliakier på lavkarbo som på glutenfri diett, i og med at det meste med gluten i er karbo ;)

Gjest Julia1984
Skrevet

Respekter hennes valg!

Hvorfor ikke bare lage den maten jeg har lyst på og så invitere dem jeg tror vil nyte den sammen med meg. Så kan de som er kresne/går på dietter ol heller invitere på det de liker?

JO, absolutt...men da kan du da ikke klage over at de ikke spiser maten du har laget!

Jeg har en venninne som er på streng diett. Ville jo aldri invitert henne på lasagne, loff og smør når jeg vet at dette er noe hun ikke foretrekker å putte i seg...for så å beklage meg over dette på et forum etterpå????

Skrevet

Respekter hennes valg!

JO, absolutt...men da kan du da ikke klage over at de ikke spiser maten du har laget!

Jeg har en venninne som er på streng diett. Ville jo aldri invitert henne på lasagne, loff og smør når jeg vet at dette er noe hun ikke foretrekker å putte i seg...for så å beklage meg over dette på et forum etterpå????

Poenget er at det er såpass irriterende med folk som ikke kan spise vanlig mat at de må regne med ikke å bli invitert.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns det var verre at min stemor tok med seg min bror på butikken for å kjøpe mat, i mitt bryllup!!! "Han liker ikke kjøtt, poteter, grønnsaker og saus skjønner du, og nå var han så sulten".....

Skrevet

Jeg foretrekker å gå på lavkarbo, selv med BMI på 19-20 (når jeg ikke er gravid). Går ikke på det for å slanke meg selvsagt, men fordi jeg får mer energi, bedre hud, bedre konsentrasjon, mindre hodepine og mindre magevondt når jeg kutter spesielt korn og sukker, men også frukt, ris og potet. Jeg glipper innimellom, men det er en kalkulert risiko, mye som at man innimellom drikker tre glass vin selv om man vet man blir uggen dagen etterpå.

Skrevet

Jeg har en venninne som spiser bare lavkarbo og forventer å få det når hun kommer på besøk. I tillegg er hun mildt sakt kresen. Skal hun få noe hun liker blir maten mye dyrer enn til alle andre. Hun inviterer aldri gjester, aldri. Det er rett og slett fordi hun synes det blir alt for dyrt å lage den typen mat hun spiser til gjester. Hun blir ikke invitert bort lengre på noe som involverer mat og har begynt å klage på at hun er ensom og blir holdt utenfor. Det er jo selvfølgelig riktig, men helt selvforskylt.

Skrevet

Har ei venninne som går på ekstrem lavkarbo selv om hun er tynn og trent. Når vi skal finne på noe, spise middag sammen osv så er det bestandig at hun ikke kan spise ditt og ikke kan spise datt, ikke kan hun dra og grille fordi det spiser hun ikke, hvis hun spiser middag her så sitter hun og plukker i maten og legger til side ting hun "ikke spiser". Mister helt lyst til å finne på noe med henne på grunn av dette mathysteriet hennes. Er jeg urimelig?

Jeg har også en sånn venninne. Synes det lavkarbohysteriet blir for mye av det gode. Jeg skjønner at det funker for henne, og at hun spiser det i hverdagen. Og at hun har oppnådd gode resultater fordi hun har holdt seg til "dietten".

Men den ENE gangen jeg inviterte til jentemiddag med tre retters middag- og hun da sitter og spør: "er det hvetemel i sausen? Jeg kan ikke ha de gratinerte potetene jeg" osv, osv... Og jeg hadde lagt vekt på at det skulle være mye tilbehør o.l. som hun kunne spise, hele forretten var lavkarbo. Da må jeg si at det er både uhøflig og utakknemlig å holde på sånn. Så jeg spurte henne om hun ikke kunne gjøre et lite unntak i anledningen. Nei, det var helt uaktuelt! Og forresten så var det den type innstilling som min som gjorde at folk ikke lykkes. Fy fa*%$#, da kjente jeg at det blir bra lenge til neste gang jeg kaster perler for svin, for å si det slik.

De andre som var tilstede reagerte også.

Anonym poster: 0560e526dcd0eafdd7b9606912b4f57d

Skrevet

Jeg liker godt svigermor, men når hun bærer seg som en femåring att med middagsbordet kjenner jeg det koker i meg. Hadde hun lagt maten høflig til side hadde det hvert greit. Men hun sier "æææsj og fysj, jeg liker ikke det og jeg liker ikke det..

Men det verste er at hun bare har bestemt seg for å være kresen. Hun nekter å spise rei (blant annet), så når svigerfar serverer sei sier han at han serverer torsk...

Anonym poster: 1aca71e5b9068471ae3fa795d9e0feb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...