Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Er helt ifra meg og må bare få det ut og har ingen annen plass å få det ut! Var på besøk hos min mamma idag og da får jeg vite at legene har funnet kul i brystet på henne. Hun har lenge vært plaget med en kul under armen, men nå er den så stor at den er kommet i brystet å. Prøver fra kulen viser store celleforandringer så nå må hun på et sykehus langt unna oss for å sjekke om det er kreft eller ikke. For to år siden vant hun over livmorhalskreften og vi var overlykkelige. Kan hun være så heldig at hun overlever kreft to ganger? Vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle dette. Gråt ikke når mamma sa det, men knakk ihop hjemme, for vet ikke hvordan jeg skal takle redselen for å miste mamma en gang til. Anonym poster: 0c8d9e564ee731e517b8584ca889b44f
Kliko Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Uff :/ har ingen kunnskaper eller noe hjelp å komme med, men vil gi deg en klem!! Håper det går bra med mammaen din!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Uff, det var en trist nyhet å få Men fortsatt håp om at den ikke er ondartet? Ønsker deg og mammaen din lykke til og håper at det går bra Trøsteklemmer til deg Anonym poster: 67116a5154b8d44143ee82e3029a9f79
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Det er håp selv om den skulle være ondartet også! Og klart hun kan bli kreftfri to ganger! Jeg skjønner godt at du får litt panikk og ikke klarer å tenke så positivt akkurat nå, så få det ut. Deng puter, hyl og skrik om du må, bare du får ut frykten og sinnet. Etterpå kan du være en støtte for din mor. Stor klem til deg og din familie. Anonym poster: 707a6d0cfb201b53dbb81d9a7746dc67
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Huff føler virkelig med deg Jeg kunne skrevet det innlegget for 6 mnd siden. Da fikk min mamma diagnosen brystkreft. Hun ble operert for 3 uker siden og legene mente de fikk med alt så vi krysser fingerene Og ja hun kan være så heldig at hun overlever kreft to ganger Livmorhalskreft og kulen hun har i brystet nå har ingenting med hverandre å gjøre, så hun har gode prognoser dersom det blir oppdaget tidlig(vis det viser seg å være ondartet). Det kan jo også være at hun kun har forstadiet til brystkreft og da er prognosen enda bedre. De vil se etter spredning i lymfene ved å sjekke "vaktpostlymfeknuten". Det er et mer skånsomt inngrep enn slik de gjorde før, da de måtte ta prøver av flere lymfer. Viser det seg at det ikke er spredning til denne lymfen, har ikke kreften spredd seg til lymfene og den er kun lokalt i brystet. Da vil hun kunne mest sannsynlig opereres ved å fjerne hele/delvis av brystet(det er noe kirurgene anbefaler ut i fra kulens omfang osv). Uansett mammaen din vil få all den informasjonen hun trenger om forløpet videre. Nå idag finnes det veldig god behandling for brystkreft og mange overlever selv med fremskreden sykdom. Mange klemmer til deg Anonym poster: ec2e7d147d83509e067829c5acd6217b
bIomstre Skrevet 30. mai 2013 #6 Skrevet 30. mai 2013 Skjønner godt at du er redd. Ettersom det bare er 2 år siden sist går hun vel fremdeles til kontroller. Hvis dette er kreft så er det oppdaget veldig tidlig. Så oddsene er antagelig bedre enn de var sist pga det. Uansett er det jo et tøft løp! Husk at kreftforeningen har noen du kan snakke med hvis du trenger det. Både pr telefon og nettprat. Klem!
Fru Ugle Skrevet 30. mai 2013 #7 Skrevet 30. mai 2013 Jeg vet akkurat hvordan du har det...... Min mamma døde nettopp av kreft. Det er så ufattelig vanskelig når man får vite at kreften har kommet tilbake. Man har liksom kjempet seg gjennom runde en, og tror det er over, og så kommer det ukontrollerbare monsteret tilbake.... Dessverre opplever mange å få den tilbake etter 1. gang.... Men mange overlever også mange runder. Bare tenk på Wenche Foss! Jeg håper virkelig at din mamma skal få mange gode år! Bruk masse tid sammen med henne, for du vet ikke hvordan ting utvikler seg.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #8 Skrevet 30. mai 2013 Tusen takk alle sammen. Er så redd og hadde ikke trodd vi skulle oppleve dette igjen. Kanskje jeg skal ta kontakt med kreftforeningen å snakke med de, bare for å få samlet litt tanker og få støtte og hjelp, for jeg må jo klare å støtte mamma oppi alt dette. Anonym poster: 0c8d9e564ee731e517b8584ca889b44f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #9 Skrevet 30. mai 2013 Jeg vet akkurat hvordan du har det...... Min mamma døde nettopp av kreft. Det er så ufattelig vanskelig når man får vite at kreften har kommet tilbake. Man har liksom kjempet seg gjennom runde en, og tror det er over, og så kommer det ukontrollerbare monsteret tilbake.... Dessverre opplever mange å få den tilbake etter 1. gang.... Men mange overlever også mange runder. Bare tenk på Wenche Foss! Jeg håper virkelig at din mamma skal få mange gode år! Bruk masse tid sammen med henne, for du vet ikke hvordan ting utvikler seg. Kondolerer så mye <3 Anonym poster: 0c8d9e564ee731e517b8584ca889b44f
Fru Ugle Skrevet 30. mai 2013 #10 Skrevet 30. mai 2013 Jeg vet akkurat hvordan du har det...... Min mamma døde nettopp av kreft. Det er så ufattelig vanskelig når man får vite at kreften har kommet tilbake. Man har liksom kjempet seg gjennom runde en, og tror det er over, og så kommer det ukontrollerbare monsteret tilbake.... Dessverre opplever mange å få den tilbake etter 1. gang.... Men mange overlever også mange runder. Bare tenk på Wenche Foss! Jeg håper virkelig at din mamma skal få mange gode år! Bruk masse tid sammen med henne, for du vet ikke hvordan ting utvikler seg. Kondolerer så mye <3 Anonym poster: 0c8d9e564ee731e517b8584ca889b44f Takk! Hyggelig at fremmede orker å kondolere <3
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #11 Skrevet 30. mai 2013 Mange klemmer til deg! Anonym poster: 401d7c2e101aede9e242a003203c099a
Husbygger Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Det er klart hun kan vinne over kreften to ganger, dette kommer nok til å gå bra skal du se! Har du mulighet til å få være med henne når hun blir sendt til sykehuset, eller har du så små unger at du må være hjemme? Kan kanskje være litt hjelp i å være med henne, så får du samme informasjon som hun gjør. Svigermor fikk brystkreft i 2006, så i fjor sommer skulle vi feire at det var 5 år siden hun var ferdig behandlet og at hun fylte 60 år. Men så fikk hun tykktarmskreft i fjor sommer. Hun har overlevd den også, så det er absolutt håp for din mor.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 Det er klart hun kan vinne over kreften to ganger, dette kommer nok til å gå bra skal du se! Har du mulighet til å få være med henne når hun blir sendt til sykehuset, eller har du så små unger at du må være hjemme? Kan kanskje være litt hjelp i å være med henne, så får du samme informasjon som hun gjør. Svigermor fikk brystkreft i 2006, så i fjor sommer skulle vi feire at det var 5 år siden hun var ferdig behandlet og at hun fylte 60 år. Men så fikk hun tykktarmskreft i fjor sommer. Hun har overlevd den også, så det er absolutt håp for din mor. Har en treåring pluss en nyfødt og en mann som jobber skift så er ikke så lett å reise sammen med henne selv om jeg gjerne vil. Veldig godt å høre at hun overlevde begge gangene. Blir litt mer positiv når jeg får høre at andre har overlevd flere ganger Anonym poster: 0c8d9e564ee731e517b8584ca889b44f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå