Gå til innhold

Hvordan ta dette opp med foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som vikar på en skole, og i en klasse har jeg lagt spesielt merke til ei jente. Hun er utrolig ukonsentrert. Begynner å snakke om andre ting akkurat når det passer henne. Prøver ut nye hårfrisyrer midt i timen. Jobber rett og slett lite med det faglige. I tillegg havner hun svært lett i konflikter med de andre jentene etter min mening fordi de ikke gjør det hun ønsker eller er sammen med andre enn henne. De som jobber på skolen mener hun er ganske så uspiselig....

Det jeg lurer på er hvordan tar man dette opp med foreldrene? Dårlig konsentrasjon er en ting, men det som går på personligheten... Mange har tendens til å forsvare barna sine og "nekter" å tro at det gjelder eget barn. Man kan jo "pakke det inn", men samtidig ville dere vel visst hvis deres unge var sånn på skolen....?

Tenker litt i kveld. Ikke helt sikker på om lærer er det jeg vil bli... :-)

Anonym poster: d7d6d265293443303441f3a9fddb8755

Anonym poster: 21de6c3a6b397b069539485f30dcc5c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke en gang er lærer er vel ikke dette noe du skal ta opp.

Anonym poster: 06febbf5ca8ea20d256e36669c2fab20

Skrevet

Hvis du kun er vikar og ikke engang lærer, så bør du heller rådføre de med de andre på skolen og gjerne ledelsen ved skolen før du tar dette opp? Er du langtids vikar? Hvis ikke bør definitivt noen andre ta dette opp, dersom de deler din bekymring!!!

Anonym poster: e7762025d21cdec3efbc44a62ec2c281

Skrevet

Du bør i første omgang slutte å diskutere elevene dine på et offentlig forum. Slike spørsmål tar du opp med lederen din eller i et klasselærerråd. Det vitner om liten egnethet som pedagogisk ansatt å diskutere slikt på en forum som dette...

Anonym poster: 3e289c59e2e7f433a20b0475c1a333eb

Gjest ronja røverdatter
Skrevet