Gå til innhold

Luksusproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et luksusproblem og lurer på hva du ville valgt i min situasjon:

Jeg har fått to tilbud om ansettelse.

Tilbud nr 1 er en fullfinansiert videreutdanning til en jobb jeg synes er helt grei. Bindingstid 2 år og utdanning 2 år. Utdanningen tar seg svært godt ut på cv, og åpner for svært spennende alternative arbeidsplasser/stillinger. Jobben i seg selv er grei nok, men ikke noe jeg brenner for. Lønnen øker betraktelig etter endt utdanning. Beinhardt arbeidsmiljø.

Tilbud nr 2 er en jobb jeg synes høres gøy ut og er noe jeg liker å holde på med. Lønnen blir litt bedre enn i dag, men ikke skyhøy. Ingen mulighet for betalt utdanning. Jobben tar seg også godt ut på cv, om enn ikke over et like stort felt som jobben over. Kolleger virker svært okay.

Hva ville du valgt?

Anonym poster: 3bc0a3484b6f17866fed0e9140a707f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste, uten tvil!

Anonym poster: aff15874d8b733386b327d66b75e9aa5

Skrevet

Valgt den jeg hadde sett for meg å trives i, ellers er det større sjanse for å gå lei og angre..

Anonym poster: ac001338e23124dee17c96931b72c826

Skrevet

Jeg hadde valgt siste alternativ. Å jobbe i et beinhardt miljø er ikke noe for meg og i hvertfall ikke dersom jeg ikke hadde svært god interesse for fagfeltet. For meg betyr også trivsel på arbeidstedet mye.

Mitt råd er å tenke langsiktig - hvor tror du at du er om 5 - 10 år? Dersom du ikke ser fremtiden din i et arbeidsfelt som du kan ta utdannelse i så er det kanskje ikke verd å tenke høy lønn. Samtidig så kan du jo selvsagt gå over til noe annet etter at bindingstiden til bedriften er over.

Lykke til med luksusvalget. :)

Skrevet

Jeg hadde valgt første. Etter den perioden med binding er over, har du større muligheter til å finne drømmejobben. Kanskje du til og med trives der?

Anonym poster: cc620fdcc58c5c4536393f2b49abf0a3

Gjest MaJo0812
Skrevet

Det siste. Til syvende og sist må du gjøre noe du liker å holde på med.

Skrevet

Tilbud nr 2. Å trives med det en driver med er alfa omega, og erfaringen er og god slik du skriver. Utdanning kan du ta etterhvert om du trenger det.

Anonym poster: 5acdb3d2264a6e4583d2a44fce4c77e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...