Gå til innhold

Dere som har født på Ahus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd å bli påvirket av overbelastningen av pasienter og underbemanningen av personalet mens dere lå på fødeavdelingen? Eller er ikke fødeavdelingen preget av dette? Prøver å finne ut hvor jeg vil føde hen denne gangen :) Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte på Ahus i november. Og vet du, jeg var så fornøyd! Jordmor var fantastisk, og tok veldig hensyn til "fødebrevet" som var skrevet på forhånd. Jeg var fryktelig redd for sykehus før jenta mi kom til verden, og det ble tatt hensyn til på en veldig god måte. Nå tar jeg blodprøver uten valium og anstand :P Jeg havnet på observasjon, og måtte derfor på barselavd. etterpå, og snuppen på nyfødt avd. Alle sammen var så flinke! Jeg følte meg utrolig godt passet på, de var flinke å forklare og ta seg tid til mine rare spørsmål. Sykepleiere og leger på obs var også herlige mennesker, tross alle de skulle ta vare på. Legen hadde stålkontroll!

Vi merket ingenting til hvordan media på den tiden omtalte Ahus. Om jeg så flytter til Australia, skal jeg tilbake til Norge for å få nestemann på der. Jeg har enda ikke skrevet brev dit, det må jeg huske å gjøre. Anbefaler Ahus på det varmeste :D^_^

Skrevet

Har født på ullevål og Ahus, senest på ahus august 2011.

Var sinnsykt fullt der, men følte meg ivaretatt. Var en del alene på rommet,under fødselen,men passet meg helt greit, tok kun 3 timer. Var der 2 dager etterpå og var også da helt alene, fikk 5 min med lege og tatt sånn føllingsprøve, ellers måtte jeg ta tempen på babyen selv for å se om hun fikk infeksjon av noe slag.( bæsj i forstevannet)

Men som 4. gangs regner de sikkert med at man fikser det selv, eller sier ifra.

Skrevet

Ok, takk for svar. Fødte på Ullevål sist, men vurderer altså Ahus nå. Godt å vite at man blir tatt vare på der. Var egentlig godt fornøyd med Ullevål, men liker tanken på et splitter nytt sykehus og ikke de nedslitte veggene på Ullevål ;)

Skrevet

Kantina på Ahus var også veldig fin for den som bryr seg om sånt :P Men den var stengt på Lørdag og søndag da, så det var litt dumt

Skrevet

Har født to ganger på Ahus, og skal igjen i oktober. Som førstegangs fødte jeg på en av de travleste dagene de noen gang hadde hatt (satte nesten fødselsrekord det døgnet), men merket aldri noe til det. Mulig fordi jeg ble igangsatt og trengte uansett ekstra oppfølging pga det. SYntes de var unødvendig trege med å ta hensyn til at min fødsel ikke kom i gang, men da jeg først var inne, så fikk jeg en fantastisk jordmor. Fikk lite tilsyn etterpå, men det passer meg også fint (lå da på barsel siden hotellet ikke var på plass ennå). Hadde ingen problemer med ammingen, så likte at jeg fikk være i fred :-)

Nr 2 var en kjempefin opplevelse og mye roligere siden jeg ikke trengte så mye "folk" ;-) Super jordmor igjen og en stille og rolig fødselsopplevelse (drypp igjen, men med epidural denne gang *puh*!). Både jeg og babyen var i superform etterpå, så vi fikk komme rett på barselhotellet som var superdeilig! Vet ikke hvor travelt de hadde det da, men merket heller ikke nå noe til det, annet enn at jordmora rushet ut når alarmen gikk og noen andre trengte mer hjelp ;-)

Da vi var der sist snakket vi litt med jordmødrene om dette med antall fødsler og press på avdelingen, og de sa det at det var ytterst sjelden av fødende ikke fikk komme. Det var heller slik at de måtte ta imot kvinner fra andre sykehus, som Ullevål f.eks. Det virket som om de selv følte de hadde god kapasitet, selv om det noen ganger var veldig travelt.

Har ingen betenkeligheter med å føde der igjen.

Skrevet

Så flott, Underveis! Nå ble jeg overbevist om at vi prøver ut Ahus! Jeg husker ikke helt, men er det sånn at Ahus fremdeles har lystgass? Ullevål sluttet med det rett før jeg skulle føde, så har aldri fått prøvd det. På Ullevål måtte jeg til slutt ta epidural, noe som resulterte i dårligere rier, og til slutt ble det en marerittfødsel som endte i akutt keisersnitt. Kunne gjerne tenkt meg å prøve uten epidural denne gangen, og da er jo lystgass et spennende alternativ (hvis det funker på meg da, har jo skjønt at det er veldig individuelt).

Skrevet

Jeg fikk lystgass i november, så jeg vil tro de fortsatt har det. Det var fint å puste med masken, for da måtte jeg liksom "dra inn" luften. Fikk god flyt av det, og var kjekt å ha noe så enkelt å konsentrere seg om :)

Skrevet

Jeg fødte på ahus lille julaften og det var så lite og gjøre at jeg hadde 2 jordmødre inne hos meg hele tiden. Var dog bare på føden i 4 timer da:)

Rett etter at han kom ut og vi flyttet over til en annen seng ble vi faktisk "glemt" Det kom inn en barnesykepleier til slutt som bare ristet på hodet av jordmørene, hehe:) Men hadde en bra opplevelse uansett. Barsel hotellet er en helt annen sak, der var vi IKKE fornøyde. Der følte vi at vi var i veien og maste veldig mye. Jeg hadde mye problemer med ammingen og måtte derfor ha mye hjelp men jeg ble veldig lei og frustrert for alt var bare"rot". Er litt usikker på om jeg satser på ahus nesten gang eller om jeg velger et annet sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...