Gå til innhold

Flere som opplever drikkepress fra omgivelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol. Er verken kjempekristen, syk eller gravid, liker bare ikke smaken og forstår ikke konseptet med å drikke eller spise noe som smaker vondt. Har aldri vært full i mitt liv. Når jeg er på fest så er jeg skravlete, utadvent ikke redd for å danse eller drite meg ut. Opplever hele tiden at venninner, familie osv vil få meg til å drikke, "men bare litt da", "er du ikke voksen eller?". Synes det er ubehagelig. Flere som opplever sånt?

Anonym poster: aa6036911982756870d7f78515a46481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de har gitt opp tror jeg. Jeg kan ta et glass vin eller en øl men det går gjerne flere år mellom hver gang jeg får lyst på det. Full har jeg ikke vært på de siste 15 årene...

Sjelden noen presser, men det hender faktisk enda at jeg får en spydig kommentar og jeg skjønner ikke hva som er vitsen. Jeg går ikke på fest heller da, så jeg er ikke den edru som betrakter og sladrer om de fulle... Har ikke vært på byen på 13 år tror jeg.

Anonym poster: 602ef736266c780ed4c1e3d0ce608088

Skrevet

Jeg drikker selv alkohol, men klarer fint å gå på byen uten å drikke noe også. Jeg opplever ikke det samme som deg, egentlig. Om jeg sier til folk - både kjente og ukjente - at jeg ikke drikker, så synes de det er ok. Noen synes det står respekt av det, andre sier at jeg er "flink" som ikke MÅ drikke når de jeg er med drikker. Og noen godtar det med en gang, og sier ikke noe mer om det.

Anonym poster: 77d4c794094e4460fe998b1ead459df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...