Gå til innhold

Redd jeg har skadet babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg er hysterisk, MEN, klarte altså å dunke hodet til babyen i badegulvet når jeg skulle legge han ned tidligere. Gikk litt fort for seg, og feilberegnet med et par cm. Han begynte selvfølgelig å strigråte, og jeg føler meg som verdens verste mor.

Har lest så mye om shaken baby syndrome, og i mitt verste mareritt er hjernen hans skadet av dunket.

Har et barn fra før som har falt og slått seg flere ganger uten at jeg har vært redd av den grunn, det føles bare helt forferdelig siden dette var min skyld. Babyen er forresten tre måneder. Bør jeg være bekymret?

Anonym poster: dde005a75269b294839deebd75497926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe legevakta å spørre? Du har jo ikke gjort det med vilje.

Skrevet

Hvis han slo seg så hardt at sunn fornuft sier at det er alvorlig så må du jo få en lege til å se på han, men hvis du kjenner innerst inne i mammahjerte dit at du kanskje overreagerer så går det nok bra :)

Anonym poster: 7113ef47443952513ecb50e4429a604f

Skrevet

Jeg har snakket med legevakta etter at min baby mistet balansen, slo bakhodet og begynte å blø neseblod. Fikk beskjed om at så lenge barnet er våken og oppfører seg normalt (ikke blir slapp, gråter mye osv) eller ikke viser tegn til kvalme kan man bare se an situasjonen. Gikk sikkert veldig fint :)

Anonym poster: 61e44fbbf0817a1915d0bd670329e8da

Skrevet

Jeg klarte å velte vogna med babyen i så han falt ut da han var ca 4-5 mnd. Jeg ringte legevakta og snakket med dem og de sa at så lenge han gråt med en gang etterpå og var seg selv i tiden etterpå, så var det veldig lite sannsynlig at han hadde skadet seg alvorlig.

Hvis du er usikker, så ring legevakta og hør hva de sier. Jeg er på ingen måte noen ekspert, men kan aldri tenke meg at han har fått noen alvorlig skade ut fra det du sier.

Anonym poster: 6694c43bb809eb65b27b9cbed8e05f63

Skrevet

Fikk roet han fort ned etterpå, og han virket normal før han sovnet. Spiste, smilte og lo.

Sist eldstemann slo seg og vi ringte legevakta fikk vi bare beskjed om å vekke han med jevne mellomrom. Det kan jeg jo gjøre for sikkerthets skyld?

HI

Skrevet

Det skal betydelig kraft til for å skade hodet til barnet, shaken baby syndrome hender ikke av et dunk, i alle fall ikke om det ikke er så kraftig at ungen blør fra hodet..

Det hendte likt her, og så lenge barnet reagerte og var ved normalen etter dunket, så var det ingen fare. Ring legevakta om dette bekymrer deg, så finner de jo fort ut om det er fare eller ikke.

Anonym poster: eca52f5e39c6834334e66f5de5c0ca61

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vet egentlig innerst inne at det ikke er så ille, men samvittigheten gnager uansett.

Men svarene deres beroliget meg, skal passe mye bedre på neste gang!

HI

Gjest Lagå
Skrevet

Tror nok det går helt fint :) Når ungen vår datt ned trappa fikk jeg beskjed av legevakta og kun følge med på allmenntilstanden og om hn kasta opp eller ble dårlig. Fikk beskjed om å komme inn uansett da når jeg sa at vi måtte få komme opp for benet var brukket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...