Gå til innhold

Plan for å finansiere ny vogn... Noen som vil hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et litt merkelig innlegg, dvs jeg har bestemt meg for en vogn, men ungen er ikke laga enda ;)

Har 2 barn fra før, og emmaljunga-vogna som var ny til første er ganske sliten... Jeg har sååå lyst på ny vogn til planlagte nr 3. Meen, vi har ikke særlig god råd med huslån og billån og studielån osv.. Men vi tjener middels godt begge to, det er bare det at mye av månedslønna går til faste utgifter.

Mannen synes det er tåpelig med ny vogn, og dessuten altfor dyrt (enig med ham der) og at vi ikke kan prioritere det når vi dessuten har ei vogn.

Hvordan kan jeg få igang ei grei sparing til denne vogna? Kanskje jeg skulle prøve den greia i dnb nettbanken, der er noe sparegreier jeg ikke har sett på.. Noen som har prøvd?

Jeg er så dårlig å spare og vil ha ei ny vogn, la oss si 8000,- neste mai/juni.....

Noen gode tips?? :) :)

Anonym poster: 218651e9e0cd734dcbb0c6347085985b

Videoannonse
Annonse
Gjest meg&mini
Skrevet

Husker ikke hva det heter, men jeg har Nordea og blir trukket et visst beløp hver gang jeg bruker kortet..

Du kan velge hvor mye du vil bli trukket og sette en grense der du ikke blir trukket mer, Feks hvis du bare har 200 kr på kortet..

Jeg anbefaler dette virkelig:)

Skrevet

Takk, jeg har ordna med sparing i nettbanken nå, trekkes hver gang jeg bruker kortet og hver gang jeg betaler regninger. Hadde bare 19 kr på sparekontoen nå, så nå står det at jeg når målet om 799 dager! Haha... prøver i tillegg å spare noen 100-lapper i mnd. Men mannen ble nesten sint da jeg sa jeg ønska å spare til ny vogn når den er "gulle god" den vi har fra før av.... Jadda....! hi

Anonym poster: 218651e9e0cd734dcbb0c6347085985b

Skrevet

Sett inn 500 i måneden på en egen konto, med en gang du får lønn, så merker du det knapt. Med mindre dere har veeeldig dårlig råd. Så har du 6000 om et år. Vogna trenger kanskje ikke være splitter ny, mye pent brukt på Finn. 8000 er jo perverst mye... TFK f.eks. koster vel ca. 6000 ny.

Anonym poster: 9c54c8821e283375748353cc95319495

Skrevet

Du har problemer med å spare 8000 kr på et helt år..? Det er 22 kr dagen og hvis ikke det er overkommelig ville jeg revurdert et barn til, for å være ærlig....

Anonym poster: d1c6caf70c52b020f9f632544ff96f0b

Skrevet

Enig med deg, vist man ikke klarer og spare den summen der på 1 år, da har dere ikke noe til overs til en unge til... Eller er dere av dem med lite penger, men alt skal se nytt og pent ut, og luksusfellen neste......

Anonym poster: 8eef89ac1c12442e62c44bbe8c116af5

Skrevet

Du har problemer med å spare 8000 kr på et helt år..? Det er 22 kr dagen og hvis ikke det er overkommelig ville jeg revurdert et barn til, for å være ærlig....

Anonym poster: d1c6caf70c52b020f9f632544ff96f0b

Helt enig.

Mener ikke å være stygg, men hvis dere ikke har råd til utstyr til babyen burde dere ikke sette en til verden heller. Samme hvor mye dere har fra før. Å spare 8000,- på et år er ikke så veldig mye, og har dere vanskelig for å gjøre det så syns jeg dere bør revurdere valget om et barn til...

Anonym poster: f08a42ef5070036f6c302ec7aa35bb66

Skrevet

Hvorfor må vognen være ny? Kan du ikke kjøpe en pent brukt en så slipper du kanskje med halve prisen? Er ikke enig i at dere må revurdere barn. Dere vet best om dere har råd og som student er vel ikke dårlig økonomi permanent.

Skrevet

Hadde prøvd å få mannen med på et kompromiss om å kjøpe ny bruktvogn ;) Det er jo veldig mange vogner til salgs du knapt kan se er tatt ut døra en gang, og vips har du spart noen tusen.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hvorfor må vognen være ny? Kan du ikke kjøpe en pent brukt en så slipper du kanskje med halve prisen? Er ikke enig i at dere må revurdere barn. Dere vet best om dere har råd og som student er vel ikke dårlig økonomi permanent.

Signerer. Galskap å bruke 8-10 tusen på en barnevogn.

Skrevet

Selg den du har og kjøp brukt! rydd i ting og tang og selg på finn.

enig i at det er tullete å bruke så mye på vogn. du kommer jo bare til å bruke den på et barn også. men du får jo sikkert solgt den også da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...