Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 I dag er det 7 dager til mine elever får eksamen. Enda er den ikke i boks. Lokalgitt eksamen my ass. Alle bør ha sentralgitt eksamen og vurderes ut fra like kriterier. Vi er alle bukker over havresekken her.
Pussy Galore Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Lokalgitt eksamen er det verste eksempelet på feilslått lokal innflytelse. Det fører jo bare til at elever blir vurdert forskjellig og dermed ikke er sikret lik vurdering. I tillegg mye lokal frustrasjon fordi folk ikke har erfaring i å lage eksamensoppgaver. Men det er jo i all hovedsak "bare" yrkesfagelever som har dette og da er det jo ikke så farlig... :/
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2013 Det er vel noe de fikk grini seg til på vestlandet så de kunne tilpasse lærlingene sine til verftsindustrien. Til helvete med læreplan. Vi lager eksamen uten tilsyn av noe slag. Det er helt krise. Og nå er det strid på kammerset fordi Doppler ikke liker at den andre skolen har spesialisert elevene sine, og nå vil ha inn den og den oppgaven fordi det er elevene lovt. Hva faen?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2013 Jeg heier på deg Godt å høre, jeg har ikke bred støtte på kammerset. Men jeg skal skrive dem i senk med retorikk de ikke forstår. Eller så kan jeg banne og si dusteoppgave. Eller jeg kan bruke hersketeknikker, "jeg vet at dette er ditt første år som lærer, og derfor er jeg villig til å være litt overbærende".. Egentlig må jeg være heks? Hersketeknikkheks. Og jeg som hater sånne..
ellen-propellen Skrevet 30. mai 2013 #6 Skrevet 30. mai 2013 Men vet du hva.... I viktige saker, når man kjemper for noe viktig, da er det lov å være en hersketeknikkheks. Det virker som du faktisk tenker på elevene, og da mener jeg absolutt at du med god samvittighet, kan ta alle teknikker i bruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå