Gå til innhold

Hva syns dere egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Trykket før jeg var ferdig. Syns dere denne damen fortjener Straff, jeg mener ja, hadde hun vært en mann hadde det lkke vært tvil

Skrevet

Frivillig sex, ingen fare for graviditet, relativt ung (18 år) "overgriper", skolekamerater osv. Milig det burde straffes, men ikke hardt.

 

Anonym poster: 434db5de401e0e6e84430f11096d22c5

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Alt seksuelt samvær med noen under seksuelle lavalder bør straffes, men 15 år i dette tilfellet... Det er litt drøyt...

Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Spørsmålet er om dere hadde sett annerledes på det om det var en gutt som gjorde dette

Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Jeg er helt enig at straffen høres veldig høy ut. 15 er nesten 16

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Spørsmålet er om dere hadde sett annerledes på det om det var en gutt som gjorde dette

 

Like straffskyldig, uansett kjønn

Skrevet

Jeg tror hennes advokater har rett i at sannsynligheten er ekstremt liten for at dette hadde blitt en sak om hun var gutt.

 

...men handlingen er jo like ulovlig, etter amerikansk lov. I Norge er det godt mulig man ville fått en straffeutmåling ut fra at de to er noenlunde jevnbyrdige i alder og modenhet. Det ville være ulovlig her også, men ikke gi høy straff. I sørstatenes USA - prippenhetens høyborg hvor grov vold er mindre tabubelagt enn sex i alle former - er det nok sannsynlig at strafferammen i større grad brukes til fulle.

 

Anonym poster: 9724e5327bafb9ce75166238f9b155d6

Skrevet

Noe av "problemet" i forhold til at det er to jenter det dreier seg om er også hvordan man skal definere sexen. De kan jo ikke ha gjennomført noe samleie. Skal det da sidestilles med en gutt og en jente som har hatt samleie eller som om de har klint nakne i senga? Hadde det vært en gutt regner jeg med at det hadde vært annsett som en vesentlig forskjell. Hvis dette hadde vært en gutt, hadde det i det heletatt blitt regnet som et seksuelt forhold hvis det ikke var samleie? Ville han blitt dømt da? Bør da en jente dømmes hardere med de samme faktiske handlingene på grunn av at hun ikke teknisk sett kan gå lengre?

 

Anonym poster: 434db5de401e0e6e84430f11096d22c5

Skrevet

Jeg tenker at to nesten jevnaldere kjærester bør være unntaket fra regelen.

 

Anonym poster: b4c13a3032b6c812574690bdc137d468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...