Gå til innhold

Barnehage som stadig roter vekk klær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en kreve at barnehagen må dekke tingene som bli borte, når tingene blir borte fordi personalet ikke klarer putte tingene på rett plass?

Anonym poster: 7bd34cec68f01d5e7845c09eb08f768c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skrevet tydelig navn på?

Skrevet

Nei.. merk tøyet godt så er det lettere! Uansett har jo forekdrene ansvar fir å ikke ta med andre barns tly hjem.. glipper kan skje men da bringer man tøyet tilbake til bhg.. særlig hvis det er gidt merket ;) vi hadde samme problemet så jeg har begynt å operere med hjemmeklær og bhg klær.. utetøyet til bhg skriver jeg nsvn på tvers over låret feks, det samme med stlvler.. av innetøy kjøoer jeg billigste sort..

Anonym poster: 34fb45482fb98468657f43ebbb017bcf

Skrevet

Nei dessverre :(

Har vært fler tråder om det her inne før. Det eneste man kan gjøre er å sørge for synlig merking av klærne. Mn kan jo også ta det opp med barnehagen og på foreldremøte. Roter de bort klærna ligger de jo mest sansynlig i et annet barns hylle. Burde ikke være verre enn å sette frem en kasse hvor man kan legge klær som ikke tilhører ditt barn og så kan folk kikke der om det er noe de savner!

Vi har en slik boks i barnehagen hvor min datter går og det fungerer veldig bra.

En annen ting er at dersom det er dyrere klær som f.eks reima som gang på gang blir borte så må man begynne å tenke i retning av tyveri dessverre... Det er dem man minst aner...

Skrevet

hvordan vet du at det er de ansatte? I barnehagen jeg jobbet så var garderobene en del av lekearealet til barna, så de hadde fri tilgang dit. 2- og 3-åringene syntes jo det var kjempefestlig å dra ut klærne og slenge dem her og der. (Vi prøvde jo å passe på, men ikke alltid det gikk). Når vi da skulle rydde opp klærne, og de ikke hadde navn...hva gjør man da? foreldrene mente vi burde kjenne igjen hvilke klær som tilhørte deres barn....vi hadde glemmekasse osv, men fikk likevel klager. Er nok mange foreldre som tar med seg feil klær hjem. Men sånn som sokker til de minste barna, de må man regne med at forsvinner i blant. I alle fall om de ikke har navn. Små barn tar ofte av seg sokkene, og de kan jo havne hvor som helst. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte bruke masse tid på å lete etter en enslig sokk fordi foreldrene nektet å gå hjem uten..... var kun én familie som merket sokkene med navn, og disse barna mistet heller ikke sokkene, fordi det var navn så ble de lagt rett i hylla om en voksen fant dem på gulvet.

Anonym poster: 18acc734fe00818830ef24b10d35ba58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...