Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Her gikk det ikke fordi barnet ikke ville ta brystet i det hele tatt. Han snudde seg vekk når puppen kom. Ganske umulig å amme da. Fikk i gang melkeproduksjonen ved å pumpe, og fikk kun ut 20 mm tilsammen etter en halvtime pumping, så det ble ikke mye morsmelk på min baby.. Anonym poster: c53766ac6c8154ab9f7a9680d6c00e73
Håpet ble virkelighet! Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Jeg ble brystredusert i 2006 pga store smerter i nakke og rygg, vanskeligheter med å trene etc. Var forespeilet at det allikevel kunne være mulig å amme, men i følge personalet på sykehuset var visst ikke fullamming så vanlig hos brystreduserte mammaer. Første uka ammet jeg, pumpet jeg og ga mme. Jeg fikk ut max 40 ml ved hver pumping så det var ikke tilstrekkelig. Fra og med uke 2 var det kun mme som føde!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Fordi jeg var i så ekstremt dårlig forfatning etter fødselen at far måtte overta matingen. Etter at babyen hadde fått flaske i tre uker, fant vi ut at jeg ikke skulle slite meg ut på å få i gang ammingen når det gikk så greit med flaska. Pumpet en stund, men det var bare styr, så da ble det mme i stedet. Anonym poster: c9528d059cecf396d7ffd099834db920
Gulljnta Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Mistet over 2 liter blod hver fødsel, hadde alvorlig anemi etterpå. Så melken kom i gang sent. I tillegg må jeg ha et enormt anlegg for å bli så utrolig sår! Brystvortene mine ble så såre at de ble delt i to nærmest. Babyen full i blod i ansiktet når jeg ammet pga jeg var så sår, melken ble rød om jeg pumpet. På toppen av alt kom brystbetennelsen. Nå venter jeg nr 3 og vet jammen ikke hva jeg skal gjøre..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Fordi baby hadde kort tungebånd, og jeg har flate brystvorter. Og sykehuset gav meg brystskjold, som jeg mener forverra alt, for med de store silikonbrystvortene ble han jo iallefall ikke interessert i å øve på min pupp... Etter tre uker ble vi beordret over på flaske, da han fortsatt ikke hadde begynt å legge påsken. Dvs ikke bånn fødselsvekten sin. Pumpet i 11 uker men fikk aldri halvparten av det han spiste engang. Anonym poster: 954c9adea0e3f0e58fbd6917f743f7b2
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #6 Skrevet 30. mai 2013 *legge PÅ SEG Anonym poster: 954c9adea0e3f0e58fbd6917f743f7b2
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #7 Skrevet 30. mai 2013 Barnet var født prematurt, og uansett hvor mye jeg pumpet kom det maks 10 ml Anonym poster: 798014a8ceb4c0db64003f1746a6ca46
Major HotLips Houlihan Skrevet 30. mai 2013 #8 Skrevet 30. mai 2013 På grunn av brysteeduksjon. Melkegangene er ødelagte, så jeg lager masse melk og når den ikke kommer ut får jeg brystbetennelse. Prøvde å amme med første, men de andre to har ikke fått en dråpe morsmelk.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #9 Skrevet 30. mai 2013 Jeg har små brystvorter som babyen strevde fælt med. Skjold hjalp heller ikke... I tillegg hadde jeg lite melk, og til tross for iherdig pumping kom det så lite at det til slutt ikke var noen vits. 40ml blåmelk på et døgn rekker ikke lenge. Så etter 5 uker gav jeg opp og gav kun mme. Er forresten verdens friskeste unge i dag, går flere år mellom hver gang han er syk. Det bekymret meg mye da jeg måtte gi opp... Anonym poster: 2647ff6172a796cca4ad7ed0f32302f4
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #10 Skrevet 30. mai 2013 Første gang skrek ungen uten stans og vred seg unna puppen + gikk i bro hvis jeg ikke ga meg.. Han bare skrek hele tiden og jm + barnepleier mente han var en temperamentsfull baby.. Jeg pumpet hver 3. time døgnet rundt, drakk ammete og tok nesespray og alt mulig men greide aldri å få ut mer enn 10 ml melk tilsammen fra begge puppene - da satt jeg nesten en time med pumpa.. det var vondt, fortvilende og vanskelig å få til da babyen skrek og skrek døgnet rundt.. Etter fem uker orket jeg ikke mer.. var utslitt og gråt bare noen så hardt på meg.. mme var uansett introdusert for lengst og jeg merket ingenting på brystene da jeg sluttet.. senere fant vi ut at gutten hadde KISS og mye smerter. Det er vanlig at babyer med KISS ikke greier p suge.. Andre gang tenkte jeg at jeg nok skulle få til ammingen, men jeg var for anspendt og bare svettet og kavet - ble så veldig trist og følte meg mislykket ved minste motstand.. dumt når jeg tenker på det nå, men det var vondt og vanskelig for meg og jeg ga mme fra andre dag.. Jeg hadde litt brystspreng så litt melk hadde jeg nok denne gangen.. håndmelket et par ganger i dusjen og tok på meg stram sports bh så var melken borte etter to-tre dager... Kall meg gjerne lat den som vil.. Anonym poster: 28b1642b659ed44c4129045789271807
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #11 Skrevet 30. mai 2013 Gigapupper, men flate brystvorter. Ungen klarte aldri få tak. Pumpet en stund og gav på flaske. Har tatt reduksjon siden den gang og tviler på at jeg klarer å amme barnet som kommer nå snart. Men skal prøve å pumpe hvis jeg får melk. Anonym poster: 0d2f428465b34930b51654d34f0ab100
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #12 Skrevet 30. mai 2013 Konstant brystbetennelse + tilstoppede melkeganger. Dette førte til at jeg aldri fikk nok melk, til tross for at jeg fikk oppfølging fra ammespesialist hver uke. Etter 2 mnd hadde gutten min falt flere percentiler på vektskjemaet og det var ikke forsvarlig å prøve lenger. Jeg fikk forøvrig til ammingen med nr 2, så jeg vet at det ikke er mangel på innsats fra min side som gjorde at jeg mislykkes med nr 1. Anonym poster: ea8aabb4de3d393de65fb18e9776ab06
Cruella De Vil Skrevet 30. mai 2013 #13 Skrevet 30. mai 2013 Det var vel en kombinasjon av flate brystvorter og babyer som ikke ville gape høyt nok... Jeg fikk det i hvert fall ikke til, hvor enn mye jeg prøvde. Ingen andre klarte å legge henne til hos meg heller, jeg tror vel til slutt alle jm/hs på sykehuset var innom og prøvde.
Kanutten83 Skrevet 30. mai 2013 #14 Skrevet 30. mai 2013 Ammet ikke eldste da han var sugesvak og hylte bare han så puppen. Sto omtrent i bro. Hadde mye melk så fullpumpet i 3 uker, mnd pga fødselsdepresjon og vektap måtte jeg gi meg etter 3 uker. Senere viste det seg at eldste har et syndrom som kan gi sugesvakhet som sønnen min da var. I tillegg viste det seg også at han hadde kraftig KISS... Men han har blitt en fin gutt ved å vokse opp på MME som de yngre søskene hans har blitt på MM
♥Madam Mim♥ Skrevet 30. mai 2013 #15 Skrevet 30. mai 2013 Eldste mistet jeg mesteparten av melka etter 3 uker. 1 uke stresset jeg enormt med amming, pumping, mme, flaskekoking osv og endte oppløst i tårer og uten en eneste dråpe melk igjen pga stresset. Nå er gutten min 2 uker og historien gjenntar seg. Har for lite melk, og den melken jeg har er det for lite næring i. Pumper for å ha kontroll (ja, jeg vet baby får tømt ut mer selv) og får da ut 100ml ca fordelt på når 3 måltider skulle vært. Gir han da dette i ett måltid og 3 kvarter senere hyler han og er sulten igjen og tømmer en flaske med 100ml mme. Melka mi er tydeligvis omtrent bare farget vann.... I svangerskapet gikk jeg ikke noe opp og nå bare raser vekta mi nedover noe som jeg må forsøke å stoppe. Er slankeoperert så det er ikke bare bare.... Gutten har lav vekt og ikke noe å gå på så føler jeg har mye bedre kontroll ved å gi flaske ved alle måltider. Nå får han 2 mm og resten mme i døgnet. Mulig jeg gir opp ammingen for lett, men nå er jeg avslappet og rolig med tanke på at jeg vet hva han får i seg. Det er mye viktigere for meg å ha kontroll og kose meg med gutten min enn det er å amme for enhver pris og være nervøs og sliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå