Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Jeg vurderer å studere sykepleien til høsten. Trives deres som sykepleier? hvordan er det med turnusarbeid? hva har en sykepleier i gjen. lønn? Anonym poster: 09053433a394eb9b71ec675aa7779e0f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Ja, jeg trives som sykepleier, men det er ingen latmannsjobb Man må takle stress bra! Turnusarbeid har både sine bakdeler og fordeler. Bakdeler er at man ofte må jobbe helger, netter, kvelder, når alle andre har fri. Man kan aldri være sikker på å få fri i høytidene. Fordelene er at man har mer fleksibel arbeidstid, har endel fri på ukedagene, slik at man i fred og ro kan gjøre husarbeid osv. Har man en mindre stilling kan man fint ha flere uker med langfri i løpet av turnusen Selvsagt kan man få en jobb på en poliklinikk, hvor man kan slippe unna turnusarbeidet. Men de jobbene er som regel for de med videreutdanning, ellers er det veldig konkurranse om de jobbene. Vet ikke hva gjennomsnittlig lønn er. Det varierer fra stat og kommune også... I staten får man full ansienitet etter kun ti år. Da tjener man som vanlig sykepleier rett over 400000 i full stilling. Anonym poster: 306ffd49b1ac9bc5a131bd22f64f2adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå