Gå til innhold

Nå bruker jeg kranglesiden til krangle relaterte ting altså:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lyst til å råde meg litt?

Jeg er rett og slett midt oppi en stor krangel, en konflikt med en bekjent.

Jeg er veldig konfliktsjy, og vet ikke helt hvordan jeg skal takle denne situasjonen.

Jeg blir fort sint, klarer ikke snakke for meg og begynner fort å gråte!

Jeg føler meg så uretferdig behandlet, og de jeg er i konflikten med har definitivt gode taleferdigheter. Veldig utspekulerte og vrir og vender på alt jeg sier! Måten de snakker på får meg til å fremstå som en liten sopp! -

Hjelp! Hvordan kan jeg fremstå som litt tøffere? Kom med noen tips til hvordan jeg kan kvinne meg litt opp:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ned på forhånd hva du har lyst til å si til vedkommende og hvordan du har lyst til å si det.

Du behøver ikke gi dette til vedkommende, men kan være en øvelseslapp for fremtidig konfrontasjon slik

at du ikke "mister munn og mæle", men faktisk er i stand til å uttrykke deg vettugt fordi du har øvd.

Det beste er å fortelle vedkommende på en rolig måte hvordan vedkommende får deg til å føle deg når

han/hun bruker denne hersketeknikken (?) i kommunikasjonsformen sin.

Hilsen en som vet godt hva du snakker om når andre får deg til å føle deg som en sopp og du bare har lyst til å gråte av frustrasjon og sinne.

Skrevet

Det er bra du vil håndtere konflikten i stedet for å trekke deg unna, antar det er den mest nærliggende handlingen. Gå igjennom samtalen med deg selv, øv deg på enkelte fraser. Litt vanskelig å gi konkrete råd når jeg ikke vet hva konflikten omhandler, men jeg tenker at det beste er å gi klar beskjed om hva jeg mener og at jeg ikke liker måten den andre møter meg på. Bedre å gjøre samtalen kort og konsis heller enn å invitere til en langvarig diskusjon. Kort gjør muligheten til å "vinne" diskusjonen større.

"Dette blir vi kanskje ikke enige om uansett, men jeg liker ikke at du prøver å snakke meg i senk. Jeg vet hva jeg mener om dette og forlanger at du møter meg med respekt selv om du mener noe annet".

Skrevet

Tusen takk dere!

Skal tenke meg nøye om å sette ord på det jeg ønsker å formidle, "øve litt:-)"

Skrevet

Jeg syns nå det er ganske gøy å snakke motparten ned i grusen jeg da.

Men det syns jeg bare har underholdningsverdi når temaet er i gata "Homofile er en pest i samfunnet" og "Dissa musslimane burde pakke snippsekken og reise herfra, for jeg vil ikke dele trygda mi med noen!".

Heldigvis for meg har det for lengst vist seg at de som står for argumenter som de nevnt over, gjerne er mennesker hvis snakketøy er like lite i orden som hjernen deres generelt.

Med det sier jeg selvsagt ikke at det er din tilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...