Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærerstudent (til vgs), hvor mye kan jeg forvente å få i lønn etter endt utdanning mon tro? Har 15 års arbeidserfaring som hjelpepleier.

 

Anonym poster: 78a0b3277af1aa963f1558abd614c89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpepleiererfaring er nok lite relevant i skoleverket, så du må nok regne med å starte ganske lavt på lønnsstigen.

 

Du finner minstelønnstabellen her.

 

Anonym poster: c9fb8bf9d1b0f4e8793762e7023449c9

Skrevet

Du følger tariff. Jeg er straks ferdig utdannet adjunkt og der begynner tariffen på 395000 i året, er du lektor er den litt høyere. Jeg tror ikke det har noe å si at du har 15 års arbeidserfaring som hjelpepleier (uten at jeg skal si det helt sikkert).

Skrevet

Jaggu, har adjunktene gått opp 4000 i året ser jeg ;)

 

Hjelpepleiererfaring er nok lite relevant i skoleverket, så du må nok regne med å starte ganske lavt på lønnsstigen.

 

Du finner minstelønnstabellen her.

 

Anonym poster: c9fb8bf9d1b0f4e8793762e7023449c9

Skrevet

Regner med du tar PPU, HI?

 

Hva blir man da, lektor nei?

 

Anonym poster: 7d04f7b24eb53e41c8536e92577212e8

Skrevet

Jaggu, har adjunktene gått opp 4000 i året ser jeg wink.png

 

Hjelpepleiererfaring er nok lite relevant i skoleverket, så du må nok regne med å starte ganske lavt på lønnsstigen.

 

Du finner minstelønnstabellen her.

 

Anonym poster: c9fb8bf9d1b0f4e8793762e7023449c9

 

Hi her

Tusen takk for svar.

Ikke særlig motiverende å ta høyrere utdannelse når jeg vil starte med dårligere lønn enn nå, og nå har jeg itillegg en masse studelån (og huslånet har jeg kun bet. renter på så lenge jeg har studert, så det er også på utgangspunktet)

Burde selvfølgelig sjekket dette før jeg begynte å studere, men det var nå lærer jeg ønsket å bli. Jeg ønsker ikke å jobbe som lærer om lønnen er dårligere enn det jeg har idag (som hjelpepleier)

 

Anonym poster: 78a0b3277af1aa963f1558abd614c89b

Skrevet

Hvor mye studielån har du?

 

Anonym poster: 7d04f7b24eb53e41c8536e92577212e8

Skrevet

Dersom du har jobbet i kommunen og så fortsetter der som lærer vil erfaringen telle noe. Ellers er det jo alltid lov å forhandle om lønn! Hvis du har fag det er manko på er det bedre sjans for å få gjennomslag.

Ikke glem at hvis du blir kontaktlærer følger det med et tillegg (varierer fra kommune til kommune, fylke til fylke). Her jeg jobber er tillegget 25.000kr i året.

Hvis du ble lærer for pengene valgte du nok feil, men yrket er givende (og slitsomt).

Skrevet

Jeg tar ppu nå :)

 

Bachelor + ppu = adjunkt.

 

Master + ppu = lektor

Skrevet

Jeg tar ppu nå :)

 

Bachelor + ppu = adjunkt.

 

Master + ppu = lektor

 

Takker :)

 

Anonym poster: 7d04f7b24eb53e41c8536e92577212e8

Skrevet

Jeg fikk all arbeidserfaring tellende da de vurderte ansenitet på meg i staten. Absolutt ikke relevant for stillingen. Dette er en forhandlingssak. Kommunene er generelt mer forhandlingsvillige på sånt, men det betyr ikke at det er sikkert. Ikke ta sorgene på forskudd du :)

 

Anonym poster: 787f80a9776e6787d0ea7da6f0d13c3d

Skrevet

Jeg fikk all arbeidserfaring tellende da de vurderte ansenitet på meg i staten. Absolutt ikke relevant for stillingen. Dette er en forhandlingssak. Kommunene er generelt mer forhandlingsvillige på sånt, men det betyr ikke at det er sikkert. Ikke ta sorgene på forskudd du smile.png

 

Anonym poster: 787f80a9776e6787d0ea7da6f0d13c3d

 

Ansiennitet, kanskje.

 

Anonym poster: c9fb8bf9d1b0f4e8793762e7023449c9

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Nei jeg tar ppu.

Får 180 studiepoeng når jeg er ferdig. (Bachelor utdanning)

Som jeg skrev tidligere, så var det lærer jeg ønsket å utdanne meg til, og sjekket derfor ikke lønnen. Men siden jeg har studielån, sitter jeg igjen med mer lån enn hva jeg hadde før jeg begynte med utdanningen. For at jeg skal klare meg økonomisk etter utdannelsen, er jeg derfor avhengig av å få en høyere lønn enn som hjelpepleier og at jeg i det hele tatt skal klare det økonomisk.

 

Anonym poster: 78a0b3277af1aa963f1558abd614c89b

Skrevet

Du får mye høyere lønn som adjunk enn som hjelpepleier, fordi du får med deg all arbeidserfaringen på 15 år. Du skal i hvertfall ha 424 000 kr (det har jeg med 12 års erfaring,så du har vel krav på enda mere..).Jeg har også PPU for å jobbe som lærer på videregående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...