Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget at en som bor litt lenger ned fra oss kjører el-bilen sin på gangvei hver morgen. Det er en kort strekning på ca 150 meter med bom og det er tydelig skiltet at det er forbudt for motorkjøretøy. Men han får akkurat bilen forbi bommen. Det er ikke direkte skolevei, men sannsynlig at mange bruker det til barnehage.

Jeg regner med at han gjør det for å spare tid, men alvorlig talt sparer han kanskje 30 sekunder om han er heldig... Skjønner virkelig ikke poenget, og blir provosert på fotgjengernes vegne.

Men, hva gjør man da? Irriterer meg i det stille? Anmelder? Sier i fra til ham på noen måte (kjenner han ikke, ser han bare på gangveien nesten hver dag)?

Anonym poster: 860a92285a10004d798e8c9ec3ad0d1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips politiet så kan de ha "kontroll" der.

Skrevet

Du tror ikke motivet er å spare penger på bommen da? Hvor fort kjører han på gangveien?

Anonym poster: f7792b42afd34a884f7640b8d80e2328

Skrevet

Dette hadde ikke jeg hengt meg opp i, med mindre han grisekjørte.

Skrevet

Er bom på gangveien, ikke den andre veien... Altså, man kommer kun forbi om man har elbil.. Og det er ikke akkurat vanskelig å skjønne at det er ulovlig å kjøre der.

Jeg skjønner deg Elsker Livet, det er ikke grisekjøring.. Jeg vet virkelig ikke! Problemet slik jeg ser det er andres forventninger. Der kommer unger syklende i voldsom fart, de forventer ikke akkurat en bil! Skjer det en ulykke hadde jeg aldri tilgitt meg selv.

Skrevet

Er veien uoversiktlig? Tenker at barn på sykkel kan komme brått på bilen?

Anonym poster: f7792b42afd34a884f7640b8d80e2328

Skrevet

Si ifra til politiet at eier av bil med regnr xxxxxx daglig kjører på sykkelstien i gate xxx, og la de ta seg av resten.

Anonym poster: 56ee8b6c0aa8c5e7ea831eacf99f0aa5

Skrevet

Sifra til eieren at du vil anmelde det om kjøringen ikke tar slutt. Det kan du eventuelt gjøre anonymt om du ikke vil gjøre det direkte.

Alternativt kan du oppfordre barn og andre som bruker veien til å gå så mange i bredden at bilen ikke kommer frem når de møter den, du kan passe på å gå tur med hunden (langt bånd på tvers ol) slik at det å kjøre gangveien tar tid.

Det går også ann å legge en stor sten ved siden av bommen slik at det blir for smalt for bilen.

Anonym poster: 984aa2def2690190f97f8ed40513910f

Skrevet

En ting til. Det hender det er noen som har lov til å kjøre på gangveier. Jeg har det her vi bor. Jeg har da også nøkkel til bomen, men om bilen var så smal at det ikke var nødvendig å åpne den ville jeg også bare kjørt forbi.

Skrevet

En ting til. Det hender det er noen som har lov til å kjøre på gangveier. Jeg har det her vi bor. Jeg har da også nøkkel til bomen, men om bilen var så smal at det ikke var nødvendig å åpne den ville jeg også bare kjørt forbi.

Tviler på det.. Hvilken god grunn skulle man ha? Ser det om det er eneste tilkomstvei eller noe slikt, men her er det bare en gangvei som knytter to veier med fortau sammen..

Dette er et stort område, bor rundt 10.000 mennesker på *knausen* vår. Så jeg får liksom ikke snakket med de andre naboene om dette (ikke naturlig gangvei for de som bor rundt oss) jeg bare kjører rett forbi til jobb hver dag. Han kommer ut fra gangvei, over fortauet og plutselig inn på veien jeg kjører. Første gang skvatt jeg, men nå er jeg forberedt da...

Kan selvsagt sende en mld til politiet, så får det være opp til dem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...