khm Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 (endret) http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/239058 Måtte vel egentlig kun legge den ut for å vise at man kan finne forskning som kan støtte hva en selv ønsker. Vi er jo alle eksperter i disse internett tider:) Endret 29. mai 2013 av khm
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Med tanke på at vi er laget slik fra naturensside ja. Er masse antistoffet osv i melken. Og det gir en stor trygghet for barnet å bli ammet Anonym poster: 4dc17a4681cad59304d748d513260d8b
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Joa. Frem til fire måneders alder er det klart best, også i i-land som Norge. Deretter er amming en halvtvilsom affære uten veldig åpenbare fordeler veid opp mot ulempene. Men vi forholder oss jo helst til WHOs anbefalinger, som går for hele verden. I u-land er det selvfølgelig bedre å amme ettåringen enn å gi den skittent drikkevann med gammel morsmelkerstatning, for å sette det på spissen. Anonym poster: 4a20f93bcdf202fa3f4bcc1afc1ae4aa
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Kanskje det ikke er så stor foskjell på barn som blir ammet og flaskebarn. Men nå er dette en forskningsrapport, den sier en ting mens en annen rapport kanskje sier noe annet. Å amme er både praktisk hyggelig for mange. Og vi hadde nok ikke utstyrt med denne mekanismen om det ikke skulle være bra. Og det er jo forsket på bl.a at flaskebarn har lettere for å utvikle overvektig senere i livet. Det kan da ikke være bra? Amming gir også barnet kos, nærhet og trygghet. Det kan sikkert erstattes på andre måter, men likevel. Jeg er ingen ammenazi så kommer ikke til å starte en lang diskusjon basert på en enkelt forskningsrapport Anonym poster: 8bcc23c2122e187002b87da8e670c919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå