Gå til innhold

Steinerskolen, noen med erfaring? Adhd-barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på å flytte skole og bosted. Da sønnen min sliter med Tilknyttingsforstyrelse og ADHD- Ble tipsa om Steinerskolen- Stemmer det at de er veldig flinke til å se slike barn med sp behov?? Han trives ikke på den skolen han går på nå,han blir slått av andre på 10-11 år,og han reagerer med å bli frustert..De på skolen klarer ikke å håndtere han,da de heller tar han bort fra de andre osv,men dette er helt feil når man har en slik diagnose(da føler han seg enda mer avvist ,og blir enda mer frustrert) De har aldri vært borti denne tilknytingsf før,og vet heller ikke hvordan de skal ta han osv.Han er 6 år.. Så da lurer j på ,å flytte ---- Det tror jeg er det beste for han da han hater skolen her,og kvier seg hver dag for å gå på skolen.

Anonym poster: 9482dc01f810dcbbc3b25d765ce5e84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er vel den stikk motsatte. De er veldig for at barn skal ta ansvar for egen læring, og at de skal utvikle seg i sin egen takt. For noen som trenger tydelige grenser og et strukturert og oversiktlig læringsmiljø, så er steinerskolen litt for "flytende".

Anonym poster: 3cd8df382e9aa509ad542fbd88798c09

Skrevet

Oki, takk for svar- Hva slags skole skal jeg sende han på?? Noen som kan hjelpe meg??

Skrevet

dytter

Skrevet

Steinerskoler kan være like forskjellige som kommunale skoler, du må sjekke opp hvordan akkurat den steinerskolen du vurderer er.

Har venner med barn på steinerskolen selv og de sier akkurat det samme som første anonym over her sier, at steinerskolen er perfekt for barn uten problemer. De er ikke noe flinke med barn som har spesielle behov, mye fordi de mener barn skal lære i eget tempo og at man ikke skal presse lærdom på barn som ikke er modne til å ta den imot enda. Derfor er spesialopplæring og ekstraundervisning nærmest fremmedord i steinerskolen, hun ene jeg kjenner har barn med dysleksi og det ble overhodet ikke tatt tak i på steinerskolen fordi de mente hun bare var at de som ikke var klar for å lære å lese enda og ville heller fokusere på regning og andre ting og vente litt med lesetrening til hun var klar. Hun byttet til kommunal skole og fikk der ekstra ressurser, hjelpemidler o.l. for å hjelpe ungen.

Anonym poster: cd435499b64641746d83e4b24d8c2ece

Skrevet

Men er det riktig at barnet ditt blir slått av eldre barn? Det høres jo forferdelig ut! Han blir vel frustrert som du sier, men også såret, lei seg og kanskje sint? Det er vel helt normal oppførsel hvis du er av de yngste barna på skolen, og så slår noen av de eldste deg...?

Håper du finner en god løsning for dere!

Alle steinerskoler kan variere veldig, fordi foreldrene har mye innflytelse der. Så du kan kanskje kontakte en i nærheten, som kan være aktuell?

Har du sjekket ut montesorri-skoler? Tror de også kan variere veldig, men der er man opptatt av at barn skal jobbe uforstyrret. Hvis de jobber godt med et fag, så kan de få lov til å gjøre det i flere timer, dersom de vil. Jeg vet ikke så mye om det enda, men vurderer det litt for oss. Hun begynner på skolen først til neste år.

Lykke til!

Skrevet

Det hadde ikke vært noe med en Montesorriskole, da?

De er visst veldig opptatt av å se og respektere det enkelte barn.

Kan jo høres ut som det er noe av hva gutten din trenger.

Lykke til videre! Håper virkelig det løser seg, stakkars liten...

Skrevet

Hei, lurer på å flytte skole og bosted. Da sønnen min sliter med Tilknyttingsforstyrelse og ADHD- Ble tipsa om Steinerskolen- Stemmer det at de er veldig flinke til å se slike barn med sp behov?? Han trives ikke på den skolen han går på nå,han blir slått av andre på 10-11 år,og han reagerer med å bli frustert..De på skolen klarer ikke å håndtere han,da de heller tar han bort fra de andre osv,men dette er helt feil når man har en slik diagnose(da føler han seg enda mer avvist ,og blir enda mer frustrert) De har aldri vært borti denne tilknytingsf før,og vet heller ikke hvordan de skal ta han osv.Han er 6 år.. Så da lurer j på ,å flytte ---- Det tror jeg er det beste for han da han hater skolen her,og kvier seg hver dag for å gå på skolen.

Ikke velg steiner. Det passer ikke for barnet ditt. Vurderte det samme for mitt barn ifjor, glad jeg ikke valgte det.

Har et barn som har hatt store problemer på skolen. Masse oppfølging av ppt, spesped, psykolog, assistent o.l.

Etter 3,5 år hatet hun skolen. Gråt hver dag og hadde ikke venner. Var samme problem på fritidsaktiviteter der de samme barna gikk.

Vi flyttet til en annen kommune og byttet skole i vinter. Det er det smarteste vi har gjort. Nå har jeg et lykkelig barn, med venner. Hun takler skolen kjempebra og assistenttimene er kuttet ned fra 100 til 20%. Det største problemet for henne var ikke diagnosen, men de andre barna og måten lærerne jobbet med situasjonen.

Hadet jeg visst det jeg vet idag hadde vi flyttet for flere år siden.

Anonym poster: f9460f56b8d0e3e295a87379e5aa5783

Skrevet

Har du hørt om montesorri? Finnes det en montesorri skole i nærheten av dere?

Anonym poster: a79a4c81efbe75acdb3397ada2ec4975

Skrevet

Finnes det i Trondheim???

Skrevet

Det finnes ikke i Trondheim. Er det evt noen andre skoler som kan være aktuelle ?? Trenger en skole som ser han.,der han blir tatt vare på..

Skrevet (endret)

Trondheim Montessoriskole?

Sorry. Så nå at den var Akademiet, og vgs.

Endret av Lektor Doppler med tillegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...