Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 På mandag fikk jeg veer. Alle forventet en rask og enkel fødsel, så vi tuslet avgårde til sykehuset i 20 tiden. Hadde 4 cm åpning. Ble installert på fødestue og veene kom stadig tettere. Ved midnatt hadde jeg fortsatt 4 cm åpning og var temmelig frustrert. Rett før kl 1 trodde vi vannet gikk og jublet for det, men så ble alt fryktelig vondt... det føltes som en lang vee fra 1:15 til 1:45 og både jordmor og baby ble litt stresset. Jordmor ville feste en diode på babyens hode og når hun gjorde det viste det seg at foster hinna var inntakt. Den sprakk og vannet var fullt av friskt blod og store koagulerte klumper. Plutselig var rommet fullt av folk. Smertene var enorme og jeg hørye en alarm gå. Noen fortalte meg at babyen måtte ut nå fordi morkaken var løsnet og senga ble kjørt avgårde. Jeg husker en rolig, eldre mann som sa "vi har ikke tid til vask eller noe. Vi legger straks i narkose og så blir det bra" og så ingenting mer. Barnet var ute 9 minutter etter at alarmen gikk. Frisk og fin og helt perfekt. Jeg må være på sykehuset til kroppen har erstattet litt over en liter med blod, men for en liten pris å betale for den pleien jeg fikk!!! Anonym poster: f541e085653790fcb84b8f0288468fc5
You can call me Dårris Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Gratulerer med baby! Flott at du ble tatt godt vare på
Tarssan Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Hvor bra å høre at noen kan gi ros også, altfor ofte er det bare de ille historiene vi får høre. Gratulere med babyen
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Huff, så traumatisk for deg Godt at alt er bra nå. Gratulerer med den lille. Anonym poster: d6adeabbddcd64c29189c3b2b79b2f55
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Gratulerer så mye med babyen, og så bra å høre at det gikk bra med både deg og babyen. Kos deg masse og ta vare på deg selv og barnet. Og så må jeg bare si at jeg synes det er hyggelig at noen her inne også gidder å bruke tid på å si noe positivt om helsevesenet i Norge, det finnes det ikke mye av. Jeg synes alt for mange svartmaler det norske helsevesenet. Anonym poster: 58709b2e046068c5e9a68acf9d59a8b4
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Gratulerer med baby! Så godt at dere ble tatt godt vare på når krisen rammet! Jeg har også erfart at helse-Norge er enestående når det gjelder som mest! Ønsker dere en fin barseltid
Caprica Skrevet 30. mai 2013 #8 Skrevet 30. mai 2013 Gratulerer! Jeg er også veldig takknemlig for at jeg bor i Norge Eldste født 31+2 ville ikke levd fram til fødsel, han hadde en fot i graven da han ble forløst med ks. Lillesøster gikk jeg til termin med pga blodfortynnende, men hun lå i seteleie og var stor, slett ikke sikkert det hade gått så greit med vaginal setefødsel. Så.. Hurra for Norge!
Snøkrystaller Skrevet 30. mai 2013 #9 Skrevet 30. mai 2013 For meg var det ikke like dramatisk, men jeg har flere ganger tenktsom deg! Betaler min skatt med glede for å si det sånn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå