Gå til innhold

Gutten min blir mobbet pga etnisitet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er koreansk, mannen min er norsk. Jeg er adoptert og kom til Norge når jeg var 2 mnd gammel.

Nå viser det seg at sønnen vår på 6 år blir mobbet i bhg av en gutt. Denne gutten løper etter han, kaller han for kiiiina og drar i øynene sine. Gutten min har ikke utpreget koreanske trekk, men man ser jo at det er asiat i han.

Jeg har lyst til å snakke til denne gutten neste gang jeg ser han. Kan jeg det?

Si noe som "xxxx er ikke kinesisk, vet du det?" Og "det er ikke lov å erte noen"..

Jeg kjenner ikke foreldrene hans..

Anonym poster: 285574c68d8678c50145f538fd79cb1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er de ansatte i bh oppi dette?

Anonym poster: 7f1ead747470de14f191769115e7d13b

Skrevet

Dette må du jo ta opp med barnehagen!

(Og ja, du kan selvfølgelig snakke til gutten).

Anonym poster: fc9a235ae6a74ea95b5ab5e978d0cca2

Skrevet

Ja, si det.

HI

Skrevet

Ta det først opp med barnehagen.

Men samtidig hadde jeg lett sakt noe som det du nevnte hvis jeg hadde overhørt det skje.

Anonym poster: db127be95f7fadd3c2df1b3e48c9cd95

Skrevet

Jeg kommer uansett til å si noe til denne gutten. Men jeg skal også ta det opp med bhg ja! Hi

Skrevet

Ta det opp med bhg å evt på foreldre møte

Anonym poster: b3150159d0aecf072688042cd78141fc

Skrevet

Jeg er koreansk, mannen min er norsk. Jeg er adoptert og kom til Norge når jeg var 2 mnd gammel.

Nå viser det seg at sønnen vår på 6 år blir mobbet i bhg av en gutt. Denne gutten løper etter han, kaller han for kiiiina og drar i øynene sine. Gutten min har ikke utpreget koreanske trekk, men man ser jo at det er asiat i han.

Si noe som "xxxx er ikke kinesisk, vet du det?" Og "det er ikke lov å erte noen"..

Ja, det syns jeg er helt greit at du kan si.

Jeg er norsk, men sønnen min har afrikansk far. Så da han begynte på skolen i høst (som den eneste med slike krøller), var det noen gutter som kalte han "bollehår". Jeg tok dette opp med læreren hans, og jeg tror det har bedret seg.

Så du får si det til gutten og samtidig si fra til de voksne at de skal være oppmerksomme på det, slik at de kan snakke med han og også si fra til han hvis de hører det igjen.

Skrevet

Synes du kan si fra til gutten på en fin måte at det ikke er lov å si slikt, og så kan du si at gutten du er norsk og pappaen til gutten din fra Korea, og at det er akkurat det samme og like fint som å ha en norsk mamma og en norsk pappa.

Anonym poster: 09786eea7088cda85f3f2fb4974a788f

Skrevet

Ja, det syns jeg er helt greit at du kan si.

Jeg er norsk, men sønnen min har afrikansk far. Så da han begynte på skolen i høst (som den eneste med slike krøller), var det noen gutter som kalte han "bollehår". Jeg tok dette opp med læreren hans, og jeg tror det har bedret seg.

Så du får si det til gutten og samtidig si fra til de voksne at de skal være oppmerksomme på det, slik at de kan snakke med han og også si fra til han hvis de hører det igjen.

:rolleyes:

Anonym poster: 44649fa613b291b94c8b600112591495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...