Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 .. jeg har sagt opp jobben min! *jej!* Har tre måneders oppsigelsestid,men har man rett på ferieukene sine i oppsigelsestiden? Hvor kan jeg lese om rettighetene mine i denne tiden,noen som vet? Anonym poster: fc44c4b4cdaa9e53fc89ef4020592c5c
tustemor Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Arbeidsmiljøloven,.søk i lovdata. Har du tariffavtale tipper jeg du har rett på å avvikle opptjent ferie- arbeidsgiver har PLIKT til å tilrette at du får tatt ut ferie, ellers kan dere inngå avtale om at du får betalt istedet dersom det er vanskelig for arb giver. Men da må du være enig.
GeeGee Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Når du skal avvikle ferie må du og arbeidsgiver avtale dere i mellom, du kan i utgangspunktet ikke "kreve" noen spesielle uker. Men nå er det snart sommer, og der vanlig å få avvikle minst 3 uker mellom juni og august/september. Tror mange arbeidsgivere vil være "grei" i dette tilfellet og gi deg ferie på slutten av oppsigelsestiden. Men det vet du ikke før du spør :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå