Gå til innhold

Er det vanlig å gi så dyre gaver til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://fotballfrue.no/2013/05/28/dette-kan-du-gi-til-brudeparet/

Jeg ser mange dyre ting på denne listen og lurer på om det er vanlig å gi så dyre gaver i bryllupsgave? Jeg vet ikke hva prisen er på alle disse tingene, men kan jo tenke meg at det blir endel.

Selv er jeg enslig og har ikke råd til sånne gaver alene. Kanskje dette er mer tips for par?? Evt. spleiselag. Hva syns du?

Nå er ikke jeg så ofte i bryllup og i det siste jeg var i så gikk jeg og alle mine søsken sammen og kjøpte en Kitchen Aid til min søster da hun giftet seg. Men vi var da tre søsken som spleiset. Det gikk fint da.

Anonym poster: 6c3ab6f0ed0e9535329a0470e9323d5f

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns jo det var mye variert der? Duker, sengetøy, kjøkkenutstyr...det er jo ikke kjempedyrt? Et fonduesett feks får du jo fint til under 500 kr

Skrevet

http://fotballfrue.no/2013/05/28/dette-kan-du-gi-til-brudeparet/

Jeg ser mange dyre ting på denne listen og lurer på om det er vanlig å gi så dyre gaver i bryllupsgave? Jeg vet ikke hva prisen er på alle disse tingene, men kan jo tenke meg at det blir endel.

Selv er jeg enslig og har ikke råd til sånne gaver alene. Kanskje dette er mer tips for par?? Evt. spleiselag. Hva syns du?

Nå er ikke jeg så ofte i bryllup og i det siste jeg var i så gikk jeg og alle mine søsken sammen og kjøpte en Kitchen Aid til min søster da hun giftet seg. Men vi var da tre søsken som spleiset. Det gikk fint da.

Anonym poster: 6c3ab6f0ed0e9535329a0470e9323d5f

Er jo ikke mulig for vanlige folk å forholde seg til fotballkjerringas rosa-tåke verden da... Bruker ikke henne som referanse på h å.som er vanlig/normalt i alle fall.

Anonym poster: 451c75ac81395d13a9be553709932615

Skrevet

Duker eller kakefat trenger da ikke koste allverdens? Kakefat koster vel fra 199,- og oppover.

Skrevet

Det er jo flere forslag der som man kan få for et par hundrelappe, f.eks. sengetøy eller kakefat. De dyre tingene er vel kanskje mer egnet for spleisegave, hvis man da ikke er i svært nær familie med brudeparet.

Skrevet

Synes også dette var helt greie forslag. Mange av disse tingene har helt normal gavepris. Dyrere ting som Kitchn Aid-maskin og slikt er ting som enten nær familie gir, og gjerne som man går flere sammen om å gi. Vi fikk for eksempel et ganske dyrt maleri i "samlegave" fra de 4 parene som min manns "personlige vennepar" i og en Nespressomaskin av de 5 parene som var mine "personlige vennepar" i vårt bryllup.

Med personlige vennepar mener jeg da vennepar av oss som ikke nødvendigvis den andre partneren kjenner, og som var venner av oss før vi ble sammen,

Anonym poster: d9fee90bde578e0fc62f423fb0970fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...