Gå til innhold

Hvordan løser jeg dette på jobb??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vi har et barn på 4 med pollenallergi som nylig er oppdaget. Så formen er ikke så bra men det kommer seg.

Her krever foreldre at vi holder barnet inne hele dagen og absolutt ikke lufter ut på avdelingen.

For det første har vi ikke personale nok til å være inne hele tiden med et barn. Vi har turdag og 19 andre barn å ta hensyn til. Luften inne blir veldig dårlig, M mange vinduer og sol ute, kom vi i dag oppi 37! Grader inne:(

Dette er ikke godt nok for de andre 19 !

Hun fikk være ute med oss for å spise lunsj, da ble formen mye bedre, hoste forsvant og ikke røde øyner..

Men foreldrene nekter å høre:(

Jeg har selv veldig kraftig allergi og kjenner selv hvordan dette er, og vet og det er veldig individuelt. Men kjenner jeg blir litt sånn ja.. når de ikke ser at vi også må passe på de andre ...

Anonym poster: 7912453eb13ab339d49f7aa0111d3240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk her: http://www.naaf.no/Grupper/Foreldre_og_barn/informasjon_til_barnehage_og_skole/ Her kan du bl.a. Lese følgende:

For å få et godt innemiljø og god inneluft, er det mange forhold å ta hensyn til. Noe av dette kan være:

God ventilasjon. Må vedlikeholdes og filter bør skiftes slik leverandør anbefaler

Godt renhold med støvtørking og regelmessig mopping.

Innetemperatur bør ikke overstiger 20 grader.

Solavskjerming med markiser eller persienner.

Å unngå for mange støvsamlere.

Uteklær i garderoben, ikke i oppholdsrommet.

Innesko

Rask gjennomlufting via dør og vindu når barna ikke er på avdelingen / klasserommet. OBS pollenallergi: kort rask lufting, ikke ta inn blomster og bjørkekvister.

Å fjerne matrester og søppel etter hvert måltid.

Innetemperatur på 37 grader er altså definitivt ikke å anbefale for en pollenallergiker!

Anonym poster: 6e5398c33d124039f1c92e9d94d941ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...