Gå til innhold

Til dere som hisser dere opp over far har gitt mme-tråden:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare fri fantasi. Jeg kjedet meg og fabrikerte en historie. Gøy at så mange engasjerte seg, men det er altså bare et trolleinnlegg.

Hi av den andre tråden

Anonym poster: 452d97c1d99b9545cd3fed61e82cef22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv det i den opprinnelige tråden, så der vi på koden om det er deg

Anonym poster: 87d9af1740a227128f2be68c44f166ac

Skrevet

Har skrevet det, men det er det jo ingen som ser, derfor laget jeg en egen tråd om det. Se på side 4.

HI

Anonym poster: c1521c35250236f3789a181c2925978c

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Men prinsippet er jo likevel interessant å diskutere.

Jeg må si at jeg har aldri blitt så overrasket her inne før. At det faktisk er så mange som mener at far har krav på å få tilrettelagt mating av babyen til å passe han sjokkerer meg faktisk :o

Skrevet

Jeg må si at jeg har aldri blitt så overrasket her inne før. At det faktisk er så mange som mener at far har krav på å få tilrettelagt mating av babyen til å passe han sjokkerer meg faktisk :o

Enig med deg. "Barnas beste" er EGENTLIG ikke så viktig allikevel når det kommer til stykket her inne.

Anonym poster: f4f91afbd5933517d2ce6dc1ed70b2e3

Skrevet

Det var vel få som mente far hadde krav på det, men mange som mente mor i det minste kunne lytte til hans meninger. Og det synes jeg er kurrant. Babyen er tross alt begge to sine. Om innlegget hadde vært sant da ;)

Skrevet

Enig, det ble en interessant diskusjon.

HI

Skrevet

Det er første gang jeg har blitt virkelig overrasket her inne også. Hadde aldri sett for meg at flertallet skulle være enig med "far" (fiktiv eller ei) i dette tilfellet. Skal man virkelig måtte anstrenge seg så mye for å dele på noe som fra naturens side kun er kvinnens jobb, og i tillegg risikere å kludre til ammingen kun fordi pappa har så lyst til å mate? Ammingen er veldig sårbar, og det minste avvik fra den naturlige rytmen til barnet vil jo kunne ødelegge ammingen helt. Jeg hadde faktisk blitt pissed dersom det var min mann som gjorde det der mot meg, og jeg lar meg ikke lett hisse opp slik.

Skrevet

Det var vel få som mente far hadde krav på det, men mange som mente mor i det minste kunne lytte til hans meninger. Og det synes jeg er kurrant. Babyen er tross alt begge to sine. Om innlegget hadde vært sant da ;)

Hvordan vet vi hvorvidt (den fiktive) mor hadde lyttet til hans meninger eller ikke? Hvilken praktisk betydning har det egentlig?

Så lenge det forventes at det er mor som skal ta ansvar for ammingen og de forpliktelser, begrensninger og det strev det innebærer, så mener jeg at det også er mor som skal bestemme ting rundt dette. Det er jævlig vanskelig å ta ansvar for noe man ikke styrer fullt og helt selv.

Skrevet

Ja, men det beste for barnet er jo å bli ammet! Det er jo opplest og vedtatt. Hvorfor skal da far høres i den saken? Det ville jo bare handlet om hans egoistiske ønsker og behov .

Skrevet

Jeg lurer på om situasjonen var omvendt...

Si far var opptatt av og flink i fotball, og hadde gledet seg til sønnen ble stor nok til han kunne begynne å trene fotball med ham. At dette var far og sønns "kosetid", hvor det bare var de to og de kunne etablere bånd...

Så hadde mor kommet... og selv om hun ikke kunne spille fotball eller hadde gjort det før, så hadde hun insistert på at hun OGSÅ skulle være med å spille fotball med sønnen sin. For hun skulle jo ikke være noe dårligere enn far, og hun ville også ta del i denne "kosestunden". HUN skulle da ikke gå glipp av noe, selv om hun hadde tusen andre muligheter til å gjøre noe sammen med sønnen sin selv.

Ikke helt sammenlignbart, men jeg er sikker på at her inne så ville mor blitt bedt om å holde seg unna og la far og sønn ha denne tiden i fred.

Mann og kvinner, fedre og mødre, har ulike evner og interesser. Amming er det bare mor som kan gjøre. Amming er mors ansvar, det er HUN som får pes og skyldfølelse om ikke ammingen går som den skal. Da må selvsagt hun også ha vetorett hva ammingen angår. Og da er det bare barnslig og egoistisk av far å gå imot hennes ønsker.

Jeg vet at det er veldig in at mødre skal være oppofrende, myke og uegoistiske. Hun skal lytte, forstå seg på, gjøre sitt ytterste for imøtekomme alle andre enn seg selv. Men det er ikke mulig å skulle please alle på en gang. Akkurat ved graviditet, fødsel og amming så burde søren meg kvinnen være den som bestemmer hvordan ting skal gjøres og foregå. Og mannen hennes bør støtte henne i dette.

Skrevet

Sorry, men det er så langt fra sammenlignbart at det ikke er verdt å kommentere utover dette

Anonym poster: ec805e1e5257065dd1f003bec57acba4

Gjest sussie77
Skrevet

Ja jeg ble også sjokkert over den.

Skrevet

kan noen legge ut en link?

Anonym poster: b9cb31f084bd0fab3d6690c31e469bab

Skrevet

Har skrevet det, men det er det jo ingen som ser, derfor laget jeg en egen tråd om det. Se på side 4.

HI

Ille mange koder du har da. Denne stemte jo ikke med første engang jo..

Skrevet

Jeg svarte ikke i den tråden, men jeg er enige med dem som forsvarer mor her.

Altså, hvis hun er lettmelket ser jeg ikke problemet med å pumpe ut melk, forsåvidt. MEN, til tross for at jeg er svært så for likestillig og at far skal ta sin del av ansvaret for barna og til og med anser far som like viktig som mor etterhvert, så mener jeg likevel at i ammespørsmål er det mor som er eneveldig.

Det er hun som har puppene og melkeproduksjonen, med alt det medfører av evt ammetrøbbel, stress, nattevåk og det hele. Dermed bestemmer hun.

Og der ammingen fungerer bra, mor har nok melk og ønsker å amme barnet, så er det DET som er best for barnet. Da har ikke far noe med å påtvinge ungen erstatning for sin egen egoistiske del. Morsmelk ER det beste for barn så lenge det faktisk finnes, og i en slik situasjon er det BARNETS beste som teller. Og iallefall IKKE fars beste!

Selvsagt kunne man pumpet ut melk, og utifra problemstillingen som ble presentert er det forsåvidt ikke noe problem. Men jeg mener likevel det er opp til mor. I vårt tilfelle tar jo ikke ungen engang flaske enda, så her hadde det ikke funka uansett, selv om jeg er aldri så lettmelket.

Og hvis ikke en mann kan finne andre arenaer å kose og å knytte bånd til barnet sitt enn akkurat matesituasjonen vil jeg si de har store problemer. Ærlig talt.

Skrevet

Jeg svarte på den andre tråden og lurte på om du trolla. Men morsom at du skapte mye engasjement Hi.

Det som sjokkerte meg mest var ammehysteriet, skulle tro far hadde proppet i ungen cola slik det tok av.

Hilsen 3 barns mor som har ammet alle 3 til de nærma seg 1 år, men far har allikevel mme innimellom og verken melkeproduksjon eller barn har tatt skade av det

Anonym poster: eb79dac69ccf65b46c8287caac8a220a

Skrevet

HI

Hi får ofte (kanskje alltid, det vet jeg ikke helt) forskjellige koder i hovedinnlegget og hvis hun skriver videre ned i tråden.

Så du har dessverre ikke fersket noen i å lyge på seg å være hi :P

Anonym poster: c8703ed532dfad7356c8f3c91fad52f4

Skrevet

HI

Hi får ofte (kanskje alltid, det vet jeg ikke helt) forskjellige koder i hovedinnlegget og hvis hun skriver videre ned i tråden.

Så du har dessverre ikke fersket noen i å lyge på seg å være hi :P

Anonym poster: c8703ed532dfad7356c8f3c91fad52f4

Er ikke ute etter å ferske en dritt jeg. Er ihvertfall ikke anonym heller.

Men i forrige innlegg hadde hun samme kode som første innlegg, men bryr meg egentlig ikke om hvem som skriver hva.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hehe :) Mistenkte den der HI..

Og kan ærlig innrømme; Jeg kjedet meg i dag.. Og vet godt hva som terger her inne..

Synes virkelig ikke en far har noe som helst med ammingen å gjøre.. Hadde samboeren her forlangt flasking så han fikk delta også, den tiden jeg kunne amme, så hadde jeg nok harvet over han så det holder..

Beklager om jeg skuffet dere der inne.. Eller her nå.. Men noe moro må man jo kunne ha her når man kjeder seg ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Om alle andre mente det de skrev.. Så starter jeg å lure jeg ja.. For amming er jo bevist at er det beste for barnet, ikke bare for næringen ol, men for den trygge nærkontakten med mor også..

Er ikke uten grunner at jeg gikk inn i barseldepresjon når jeg mistet melka og ikke kunne amme gutten vår lenger :/

Skrevet

For meg var det helt naturlig å pumpe slik at far og kunne "amme" finnes jo ikke noen nærere og varmere situasjon enn det....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

For meg var det helt naturlig å pumpe slik at far og kunne "amme" finnes jo ikke noen nærere og varmere situasjon enn det....

Det er ikke det samme å gi flaske som det er å amme, det syntes hvertfall ikke jeg når vi ble tvunget til å starte med mme.. Så vi badet ungene på tur, og lot de ligge hud mot hud etterpå å få slappe av og/eller sove.. Det føltes nærmere ammingen enn hva flasken gjorde..

Skrevet

Det er ikke det samme å gi flaske som det er å amme, det syntes hvertfall ikke jeg når vi ble tvunget til å starte med mme.. Så vi badet ungene på tur, og lot de ligge hud mot hud etterpå å få slappe av og/eller sove.. Det føltes nærmere ammingen enn hva flasken gjorde..

Man kan gi flaske hud mot hud...

Dessuten handler det jo om det instinktive behovet mange menn har for å (fprsørge" og opprettholde liv. Han følte stolthet over å kunne gi mat .

Vi ammet, gav mme (brystbetennelse) og gav morsmelk på flaske uten at det hadde noe som helst å si for verken melkeproduksjon eller barnets evne til å ta brystet.

Vi delte på alle oppgaver og trivdes med det. Ville aldri vurdert å være så egoistisk at jeg hadde nektet en far å gi barnet sitt mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...