Gå til innhold

Noen som retter eksamensoppgaver her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha skrevet, finpusset, juster og finpusset enda litt mer er eksamenoppgaven min endelig klart til å innleveres. Trodde jeg i hvert fall. Vi har fått en ramme på 4000 ord og med den vanlige 10%-regelen. Når jeg markerte bare teksten nå, altså ikke innholdsfortegnelse og litteraturliste, var den 4411 ord. Er er altså 11 ord over det som egentlig er tillatt. Vil det bli trukket på det? Jeg har et avsnitt jeg kan kutte bort dersom det er krise, men vil helst beholde det. Hvor nøye er man på slike ting?

 

Anonym poster: f31add656f33aa54254d5ada043f8b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger fra sensor til sensor, i prinsippet kan du strykes fordi du ikke har overholdt de formelle kravene, men av erfaring pleier de å være greie. Når det er sagt, ville jeg bare ha kuttet de elleve ordene for å være helt sikker. Det er nok et overflødig ord her og der som kan kuttes før avsnittet.

 

Anonym poster: 93e097fde5ff3b3d37dd17adf3e7f6be

Skrevet

Jeg sitter med hjemmeeksamen og vi har 5% å gå på, opp og ned, i ord

 

Anonym poster: a75d0e5f27f7cb2993b93cd33aeb264b

Skrevet

Det avhenger fra sensor til sensor, i prinsippet kan du strykes fordi du ikke har overholdt de formelle kravene, men av erfaring pleier de å være greie. Når det er sagt, ville jeg bare ha kuttet de elleve ordene for å være helt sikker. Det er nok et overflødig ord her og der som kan kuttes før avsnittet.

 

Anonym poster: 93e097fde5ff3b3d37dd17adf3e7f6be

 

Jeg vet egentlig at du har rett, men det er surt likevel ;) Er så lei nå, vil bare levere og bli ferdig!!! Men du har rett, det er ikke vits å ta sjansen. Skal prøve å finne ord jeg kan kutte bort.

 

Og bare for å være 100% sikker. Det er uten innholdsfortegnelse og litteraturliste de mener, ikke sant? Jeg er egentlig sikker på det, men greit å få det bekreftet likevel.

 

HI

 

Anonym poster: f31add656f33aa54254d5ada043f8b84

Skrevet

Jeg ville kuttet de, fikk nettopp beskjed fra en lærer at hvis vi var et ord over eller under grensen ble ikke oppgaven rettet og en fikk automatisk stryk. Dette er i ex.phil

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

Skrevet

Ja, det er uten forside, innholdsfortegnelse og litteraturliste. :) Jeg skjønner at det er surt, men samtidig er det fælt hvis man går i flere uker og er redd for å potensielt ha strøket fordi man ikke har overholdt de formelle kravene (har vært der selv, gikk heldigvis bra). Jeg tviler på at det hadde fått noen konsekvenser for deg med elleve ord for mye, men man vet jo aldri. Lykke til med siste finish!

 

Anonym poster: 93e097fde5ff3b3d37dd17adf3e7f6be

Skrevet

Jeg ville kuttet de, fikk nettopp beskjed fra en lærer at hvis vi var et ord over eller under grensen ble ikke oppgaven rettet og en fikk automatisk stryk. Dette er i ex.phil

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

 

Shit, er det så strenge altså?

 

Valgte å kutte det lille avsnittet jeg, så er jeg godt innenfor. Det funker helt fint uten det avsnittet også, og da forsvant det drøye 100 ord av seg selv.

 

HI

 

Anonym poster: f31add656f33aa54254d5ada043f8b84

Skrevet

De kan være så strenge, ja, men heldigvis er det noen sensorer som ser litt mellom fingrene. Ikke det at man ikke skal overholde de formelle kravene, men jeg setter pris på at noen allikevel kan se at oppgaven er godt selv om 200 ord mangler.

 

Anonym poster: 93e097fde5ff3b3d37dd17adf3e7f6be

Skrevet

Jeg ville kuttet de, fikk nettopp beskjed fra en lærer at hvis vi var et ord over eller under grensen ble ikke oppgaven rettet og en fikk automatisk stryk. Dette er i ex.phil

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

 

Shit, er det så strenge altså?

 

Valgte å kutte det lille avsnittet jeg, så er jeg godt innenfor. Det funker helt fint uten det avsnittet også, og da forsvant det drøye 100 ord av seg selv.

 

HI

 

Anonym poster: f31add656f33aa54254d5ada043f8b84

 

Læreren sa så, var i samme problemstilling som deg, så jeg er glad jeg kontaktet ham! Jeg vil tro at de fleste sensorer kan se litt mellom fingrene, men det er veldig typisk at akkurat du skal støte på den kjipe sensoren som stryker i hytt og pine for slike feil...

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

Skrevet

Jeg ville kuttet de, fikk nettopp beskjed fra en lærer at hvis vi var et ord over eller under grensen ble ikke oppgaven rettet og en fikk automatisk stryk. Dette er i ex.phil

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

 

Shit, er det så strenge altså?

 

Valgte å kutte det lille avsnittet jeg, så er jeg godt innenfor. Det funker helt fint uten det avsnittet også, og da forsvant det drøye 100 ord av seg selv.

 

HI

 

Anonym poster: f31add656f33aa54254d5ada043f8b84

 

Læreren sa så, var i samme problemstilling som deg, så jeg er glad jeg kontaktet ham! Jeg vil tro at de fleste sensorer kan se litt mellom fingrene, men det er veldig typisk at akkurat du skal støte på den kjipe sensoren som stryker i hytt og pine for slike feil...

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

 

Jeg er ofte sensor, og jeg synes dette var veldig strengt. Du er jo bare noen få ord over, så det hadde jeg aldri hengt meg opp i.

 

Anonym poster: cacad3f096a191d00d6a6126f8eba4cf

Skrevet

Jeg ville kuttet de, fikk nettopp beskjed fra en lærer at hvis vi var et ord over eller under grensen ble ikke oppgaven rettet og en fikk automatisk stryk. Dette er i ex.phil

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

 

Shit, er det så strenge altså?

 

Valgte å kutte det lille avsnittet jeg, så er jeg godt innenfor. Det funker helt fint uten det avsnittet også, og da forsvant det drøye 100 ord av seg selv.

 

HI

 

Anonym poster: f31add656f33aa54254d5ada043f8b84

 

Læreren sa så, var i samme problemstilling som deg, så jeg er glad jeg kontaktet ham! Jeg vil tro at de fleste sensorer kan se litt mellom fingrene, men det er veldig typisk at akkurat du skal støte på den kjipe sensoren som stryker i hytt og pine for slike feil...

 

Anonym poster: 9e1f9bd6323808c2d2739d51f90c0fc7

 

Jeg er ofte sensor, og jeg synes dette var veldig strengt. Du er jo bare noen få ord over, så det hadde jeg aldri hengt meg opp i.

 

Anonym poster: cacad3f096a191d00d6a6126f8eba4cf

 

Så få ord over er det få sensorer som henger seg opp i, dersom det som står i oppgaven er veloverveide ord. Men om oppgaven består av mye slurvete og lite gjennomtenkte setninger, så vil det at du har overgått grensen komme til å bety noe for helheten, og vil derfor raskere kunne gå i strykbunken.

 

Anonym poster: 60ef17f84da6a3dc27e197d4af577569

Skrevet

Etter å ha skrevet, finpusset, juster og finpusset enda litt mer er eksamenoppgaven min endelig klart til å innleveres. Trodde jeg i hvert fall. Vi har fått en ramme på 4000 ord og med den vanlige 10%-regelen. Når jeg markerte bare teksten nå, altså ikke innholdsfortegnelse og litteraturliste, var den 4411 ord. Er er altså 11 ord over det som egentlig er tillatt. Vil det bli trukket på det? Jeg har et avsnitt jeg kan kutte bort dersom det er krise, men vil helst beholde det. Hvor nøye er man på slike ting?

 

Anonym poster: f31add656f33aa54254d5ada043f8b84

Er du klar over at mellomrom også blir regnet med? Sånn i tilfelle du er glad i dobbelt etter punktum og slikt..

 

Anonym poster: e386ebb37be7a18727e4484937f51e27

Skrevet

Jeg leverte inn en hjemmeeksamen på ca 2500 ord, kravet var 3500. Jeg fikk A.

 

Jeg vet det var mot reglene, men sammen med en muntlig utspørring klarte jeg å lenke oppgaven min bedre sammen med pensum enn mange andre. Mitt poeng er at av og til er innholdet viktigere enn formkrav, men du kjenner foreleseren din og har dermed bedre forståelse for hvor strengt han her instruert sensor.

Skrevet

Jeg er høgskolelektor ved en statlig høgskole og retter MANGE eksamener både som intern og ekstern sensor. Dette avhenger fra institutt til institutt etc, men jeg ville aldri strøket en student pga dette. Er derimot oppgaven flåsete og inneholder mye unødvendig, med lavt faglig nivå, vil det være med å trekke ned at den er så lang. Altfor korte eller altfor lange (altfor, altså ikke 11 ord) har vært med å trekke ned dersom innholdet ellers er på vippen. Er derimot alt innholdet ditt slående bra og relevant spiller det liten rolle.

 

Anonym poster: 4e0041f6eafa051f9c708db98022c263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...