Gå til innhold

Påkledning o.l i varmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangsmamma, baby på 1,5 mnd. Har hatt lammeskinn i vogna fram til varmen kom, men nå er jeg usikker. La han på et fleeceteppe men da var han svett på ryggen etter en stund. Noen tips? Lammeskinn skal jo regulere varmen, men bruker man det om sommeren?

I varmen, kan så små babyer ligge i bare bleien? Hva med lue? Evt teppe? Selv om det er 28 grader i skyggen så har det blåst en del her jg bor.

Anonym poster: 7227227868c0b0647c49d1e3ab815ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen trenger ikke lue i vogna nå. Jeg ville tatt på en solhatt, evt en som går over ørene, hvis han ikke er nedi vogna.

Jeg ville heller hatt lammeskinn i vogna enn fleece. Fleece blir veldig lett klamt, så det ville jeg unngått helt i varmen. Bagvogna jeg har brukt har hatt madrass nedi, så jeg har hatt laken på den og ikke hatt noe annet under når de har begynt å bli klamme av lammeskinnet. Mange barn kan ligge på lammeskinn hele sommeren uten at det er noe problem, men mine har blitt klamme når det har blitt for varmt, så da har jeg tatt det bort.

Jeg ville tatt på babyen en kortermet body og ikke noe annet med 28 grader i skyggen, hvertfall i vogna. Så hadde jeg tatt med et helseteppe som jeg kunne lagt over ved behov. Hvis vogna di ikke har madrass, så hadde jeg lagt et helseteppe under også.

Anonym poster: 9a25039eae3dadeedc80385cf9528f57

Skrevet

Førstegangsmamma, baby på 1,5 mnd. Har hatt lammeskinn i vogna fram til varmen kom, men nå er jeg usikker. La han på et fleeceteppe men da var han svett på ryggen etter en stund. Noen tips? Lammeskinn skal jo regulere varmen, men bruker man det om sommeren?

I varmen, kan så små babyer ligge i bare bleien? Hva med lue? Evt teppe? Selv om det er 28 grader i skyggen så har det blåst en del her jg bor.

Anonym poster: 7227227868c0b0647c49d1e3ab815ce5

Hmm... 28 grader er jo kjempevarmt. Da ville jeg hatt på babyen en kortermet bomullsbody, tynne sokker og ei tynn bomullslue, lagt babyen på et korthåret lammeskinn med helseteppe over kroppen/beina. Regner med du har på myggnetting, som da holder litt av vinden ute også. Ull (lammeskinn) er mye bedre enn fleece i varmen i hvert fall, for fleece puster ikke (det er jo laget av plast) ;)

Anonym poster: fa222a3caf715fb8ffc78490d364da88

Skrevet

Ville vel egentlig helst ha droppet lammeskinnet og kun brukt laken på madrassen i vogna..

Anonym poster: fa222a3caf715fb8ffc78490d364da88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...