Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 min 5,5 åring har begynt med minirin pga myyye tissing om natten! Ikke veldig stor endring egentlig, kanskje bitte litt mindre - men fortsatt relativt tunge tissebleier om morgenen. Ja, vi har satt inn alle tiltak ellers (lite drikke på kvelden, stå opp å tisse før vi legger oss etc...) Han ble satt på minirin av legen for 3 uker siden. Hva nå? Kjenner jeg blir fortvilet på hans vegne.... Anonym poster: 4d4df74bc7a78474169efcb6fb1543b3
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Her og. Gått på det siden vinterferien, og det stopper ikke... passe slitsomt
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Oi, fikk dere medisin så tidlig? Vi har en som straks fyller 6 år (først da de regnes som sengevætere) og legen ville ikke en gang vurdere medisin før han var fylt 6 år og andre tiltak var forsøkt først. Som alarmlaken ol. Kan jo rett og slett være at barnet er for liten og umoden til at de har noen effekt? Anonym poster: a472db17cc7210786f4ebb8a11e03912
Trultemor85 Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Nok gutt på 8 har brukt det tre perioder siden han var 5.. Ikke noe mindre urin og han tissen på seg og våknet ikke. Be legen forte seg å henvende til barnelegen der du bor. Der får du en god lang samtaletime og dere begynner tenke annerledes Vår sønn var der for 3 uker siden igjen og har hatt 15 tørre netter og kun 7 våte. Uten alarmer eller minirin. Det er mitt tips ihvertfall. lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Nok gutt på 8 har brukt det tre perioder siden han var 5.. Ikke noe mindre urin og han tissen på seg og våknet ikke. Be legen forte seg å henvende til barnelegen der du bor. Der får du en god lang samtaletime og dere begynner tenke annerledes Vår sønn var der for 3 uker siden igjen og har hatt 15 tørre netter og kun 7 våte. Uten alarmer eller minirin. Det er mitt tips ihvertfall. lykke til Interessant! Kan du gi noen tips? Hvordan tenke annerledes? Hører med til historien at begge nevøene mine var helt like, gikk vel over av seg selv i henholdsvis 7 og 9 års alder - men har lyst å få bukt på dette før dette. HI Anonym poster: c5ab7791dbc0b571723988c7f6f9c3b5
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Minirin kan brukast frå 5 år. Vi starta på lågaste dose og auka etter kvart til 320 trur eg det var. Funka ikkje på min gutt og etter eit par mnd slutta vi. Er ikkje vits i å ta medisiner som ikkje virkar. Alarm har vi blitt råda å vente med til vi ser ein viss bedring (er ikkje anbefalt til 7-8år). Fekk avslag på henvisning frå lege ettersom sjukehuset ikkje tek inn sengevætere før etter 9 årm Anonym poster: 0050ecd081bda64d7b7ac406194c7eff
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Nok gutt på 8 har brukt det tre perioder siden han var 5.. Ikke noe mindre urin og han tissen på seg og våknet ikke. Be legen forte seg å henvende til barnelegen der du bor. Der får du en god lang samtaletime og dere begynner tenke annerledes Vår sønn var der for 3 uker siden igjen og har hatt 15 tørre netter og kun 7 våte. Uten alarmer eller minirin. Det er mitt tips ihvertfall. lykke til Vi fekk avslag frå barnelege på sjukehus (haukeland). Kor bur du sidan de fekk time? Anonym poster: 0050ecd081bda64d7b7ac406194c7eff
Trultemor85 Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Nok gutt på 8 har brukt det tre perioder siden han var 5.. Ikke noe mindre urin og han tissen på seg og våknet ikke. Be legen forte seg å henvende til barnelegen der du bor. Der får du en god lang samtaletime og dere begynner tenke annerledes Vår sønn var der for 3 uker siden igjen og har hatt 15 tørre netter og kun 7 våte. Uten alarmer eller minirin. Det er mitt tips ihvertfall. lykke til Interessant! Kan du gi noen tips? Hvordan tenke annerledes? Hører med til historien at begge nevøene mine var helt like, gikk vel over av seg selv i henholdsvis 7 og 9 års alder - men har lyst å få bukt på dette før dette. HI Anonym poster: c5ab7791dbc0b571723988c7f6f9c3b5 Hehe, ser jeg har noen skrivefeil Jeg var først sjokkert over hvordan legen tok det, men fikk samtidig bekreftet at det ikke er noe med blære eller nyrene Pga han alltid er tørr på dagen. Sønnen min holder seg gjerne lenge og brått MÅ han på do.. Og legen snakket tydelig til han at han må lære seg å gå med en gang og gi kroppen riktige signaler osv osv. Og vi har jo alltid satt på han bleie Pga han vil vente til han har sovnet, og det skulle jeg slutte med. Og det var automatisk jeg som skiftet på senga, kastet bleie og gjorde jobben, og det gjør også noe hos barna. Så han fikk beskjed om noe han skal legge seg, skal han selv ta på bleie eller velge å la være, han skal selv ta av sengetøy og legge det på vask, skal selv si ifra til meg og så selv gå i dusjen. De skal på en måte føle hvordan det er å gjøre det, og selv si ifra. De skal ikke vekkes for å tisse, og man skal ikke si at det er greit om de har uhell, men skal si at : det er bløtt i sengen Fordi du valgte å ikke stå opp å gå på do. Osv osv var hos legen i 45 min og lærte virkelig mye og hva vi skal gjøre og ikke gjøre. Var først litt oppgitt, men i ettertid har det jo på en merkelig måte hjulpet. Så skal vi tilbake i Juli. Han har aldri vært tørr, bare innimellom så det har begynt bli et stort problem og han vil jo ikle sove borte eller noe Men nå har jeg sett han stolt så mange morgener og han er flink å rydder senga selv etter uhell. Ble langt dette her, men et verdt å prate med en som kan det . Han anbefaler ikke alarm , for som regel er det alle andre som våkner først, ikke barnet, men selvsagt kan det virke for noen. Han er en respektert barnelege her i byen i over 20 år, så uansett hvor rart alt hørtes ut, ligger det noe i det
Trultemor85 Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Minirin kan brukast frå 5 år. Vi starta på lågaste dose og auka etter kvart til 320 trur eg det var. Funka ikkje på min gutt og etter eit par mnd slutta vi. Er ikkje vits i å ta medisiner som ikkje virkar. Alarm har vi blitt råda å vente med til vi ser ein viss bedring (er ikkje anbefalt til 7-8år). Fekk avslag på henvisning frå lege ettersom sjukehuset ikkje tek inn sengevætere før etter 9 årm Anonym poster: 0050ecd081bda64d7b7ac406194c7eff Avslag? Så teit. Vet ikke forskjell på sykehus og barnelegen her, han har eget kontor utenfor sykehuset. Spørs kanskje på steder man bor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå