Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Fikk hjelp fra noen i går i forbindelse med en oppgave jeg må skrive på nynorsk, og håper noen kan hjelpe litt i dag også Det gjelder ordet "også". Jeg har gjennom hele oppgaven konsekvent brukt "og" i stede for "også". Egentlig bare fordi det høres mer nynorsk ut. I går kom en venninne innom og skummet igjennom deler av oppgaven og mente jeg brukte det feil. At jeg enten måtte skrive "også" som på bokmål, eller måtte bruke apostrof, altså "óg". Nå ble jeg veldig usikker her. Hva ville du brukt av "også", "óg" og "og"? Anonym poster: c7252b82bf8b94d5b5a271ada9b5eebd
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Det er litt vanskelig å svare uten å lese setningene. Men du kan bruke "også" på nynorsk. Anonym poster: c570a6d823f80f18bc3e5bea3ebd22fe
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har alltid brukt òg... Anonym poster: fb6c574ca7658dbb29eff7ea8a9e8f88
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Det er litt vanskelig å svare uten å lese setningene. Men du kan bruke "også" på nynorsk. Anonym poster: c570a6d823f80f18bc3e5bea3ebd22fe Det er masse setninger! Er en oppgave på 11-12 sider, ca 4200 ord. De som skal vurdere den er veldig nynorske av seg og vektlegger språk, så vil gjerne bruke det ordet som er mest akseptert. HI Anonym poster: c7252b82bf8b94d5b5a271ada9b5eebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå