Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har ikke vært der mer enn 2 mnd, og jobber deltid (under 50 %) og jeg har med denne jobben hatt en innstilling på å være ydmyk og ikke tråkke noen på tærne, rett og slett være innstilt på at jeg er den nye i et lite firma og spørre og lytte. Min sjef er av den veldig krevende sorten, og sa idag at hun hadde SÅ store forventninger til meg og at hun var utrygg på meg pga at jeg må være mer interessert og mer pågående, full gass altså!! Jeg vet at jeg ikke har tid til å gjøre mer enn jeg gjør der, får ikke gjort ting mye annerledes, og jeg er blid og positiv, jeg kan ikke forandre personen jeg er. Skal selvfølgelig lese på tingene jeg fikk og holde meg oppdatert. Hun sa mange ting som kan kvalifiseres som direkte ubehagelig, og jeg har følelsen av at hun vil bli kvitt meg. Jeg er ikke perfekt, det er helt sikkert, og jeg innrømmer feil hvis jeg gjør feil. Hun sa rett ut at hun ikke har tillit til meg. At det er noe som skurrer!!! Herregud jeg er så lei meg. Vi skal ha ny samtale om ikke lenge, da skal hun vurdere meg på nytt. Hva ville andre ha gjort i en slik situasjon?? Noen gode råd, bortsett fra at jeg skal jo gjøre det hun sier. Anonym poster: 228fea6753536db02f084528847097f3
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Ta det som konstruktiv kritikk. Si hva du mener og ta mer initsiativ. Anonym poster: c4e35fcd630832fffb96f2858221ec63
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Høres ut som du er forsiktig og tilbakeholden og hun ønsker noen som er pågående og initiativrik? Kanskje du kan spørre om å få en mentor/fadder du kan støtte deg på? Anonym poster: bb02295b5dfd6a960234e709cd5131f4
Fru Ugle Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Jeg ville bedt henne være helt konkret ift hva hun mener du bør forbedre deg på. Og skriv det ned! Og be henne forklare seg hva hun mente med at det er noe som skurrer. Avbryt henne og be om at hun utdyper ting hvis du opplever mer av slike utsagn neste gang. Og ta med tillitsvalgt fra ditt fagforbund hvis du tror det kan hjelpe deg! Eller verneombud...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Skjønner at det føles ubehagelig. Du får prøve å se om det er noe du kan gjøre annerledes for at det skal bli bedre. Kanskje du er for forsiktig? Jeg begynte i ny jobb i fjor sommer. På intervjuet fikk jeg beskjed om at man måtte ha bein i nesa, tåle på-kanten- kommentarer og kunne si i fra til ansatte om det var noe. Tok meg et par timer der og forstå at det faktisk ikke var noen overdrivelse. Stor bedrift og få jenter. Her kan man ikke være av den forsiktige typen rett og slett. Anonym poster: adccfe923615218bee4ab754a0922923
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Uff. Når en sjef kommer med slike tilbakemeldinger er det jammen ikke kjekt. En sjef må i det minste evne å være konkret rundt måten å håndtere arbeidsoppgaver - ikke at noe "skurrer" i personligheten liksom. Og etter så kort tid i halv stilling. Spørs om du har begynt et sted med usunt arbeidsmiljø/ledelse. Man begynner ofte ikke å levere ordentlige resultater før etter fire mnd leste jeg i DN, men det spørs jo på hvilken jobb du har. Anonym poster: 6d8c9fa4988a25ecd179e2db226ec3ab
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har ikke vært der mer enn 2 mnd, og jobber deltid (under 50 %) og jeg har med denne jobben hatt en innstilling på å være ydmyk og ikke tråkke noen på tærne, rett og slett være innstilt på at jeg er den nye i et lite firma og spørre og lytte. Min sjef er av den veldig krevende sorten, og sa idag at hun hadde SÅ store forventninger til meg og at hun var utrygg på meg pga at jeg må være mer interessert og mer pågående, full gass altså!! Jeg vet at jeg ikke har tid til å gjøre mer enn jeg gjør der, får ikke gjort ting mye annerledes, og jeg er blid og positiv, jeg kan ikke forandre personen jeg er. Skal selvfølgelig lese på tingene jeg fikk og holde meg oppdatert. Hun sa mange ting som kan kvalifiseres som direkte ubehagelig, og jeg har følelsen av at hun vil bli kvitt meg. Jeg er ikke perfekt, det er helt sikkert, og jeg innrømmer feil hvis jeg gjør feil. Hun sa rett ut at hun ikke har tillit til meg. At det er noe som skurrer!!! Herregud jeg er så lei meg. Vi skal ha ny samtale om ikke lenge, da skal hun vurdere meg på nytt. Hva ville andre ha gjort i en slik situasjon?? Noen gode råd, bortsett fra at jeg skal jo gjøre det hun sier. Anonym poster: 228fea6753536db02f084528847097f3 Selvfølgelig kan du forandre dette! Du sier jo selv at du har lagt opp til en veldig ydmyk og tilbakeholden "stil". Mens sjefen ønsker en som er mer proaktiv og pågående. Prøv å være mer synlig bestemt og selvstendig, prøv deg på nye ting, og spør kolleger om du kan få bidra når de skal gjøre ting du ønsker å lære mer om. Anonym poster: 4d3897b73786df63715afef083578c4f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 En sjef som er kvalifisert til å ha personalansvar og skal få det beste ut av sine medarbeidere legger ikke frem budskapet slik din sjef gjør. Du jobber garantert i en liten eller mellomstor bedrift med så inkompetente personer. Anonym poster: 27b1636e361f1968e6c3aae0efd806f1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Men er enig i at sjefen burde ha vær mer konkret, og tenker også at det sjefen ønsker kan være risikabelt i forhold til kolleger også- ikke alle setter pris på at nye er så interesserte og pågående. Anonym poster: 4d3897b73786df63715afef083578c4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå