Gå til innhold

Hva legger dere i en "lett fødsel"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke vondt? Tiden? Eller noe annet?

Anonym poster: 8f71c81db0a02388aa31c93f5a0ec300

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier at jeg hadde en lett fødsel.

Det var ubeskrivelig vondt men fødselen gikk fint uten komplikasjoner.

Det tok bare 8 timer fra første rie til han var ute,så jeg ser på det som lett fødsel iforhold til andre sine fødseler.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Keg hadde lett fødsel meg jentungen, vond som pokker, men gikk fort unna, null rifter eller komplikasjoner.

Skrevet

Jeg hadde også lett fødsel. I det legger jeg at jeg hadde god fremdrift, det stoppet aldri opp, ingen komplikasjoner. Det var vondt som bare det og varte i 12 timer, aktiv fødsel i 3 timer.

Anonym poster: 4b660874048e072b03d8606d69cfdd89

Gjest LA8PV
Skrevet

At den er lett i medisinsk forstand. Altså ingen komplikasjoner og smerter utover det som er "vanlig".

Skrevet

Eg seier og at eg hadde ein lett fødsel, det var vondt ja, og eg ville heim, for eg trudde ikkje eg kom til å få ut ungen, men ut kom han, og etterpå har eg ikkje tenkt på at det var vondt. Tok ca 4 timar frå eg kom på sjukehuset til han var ute;-) det var nr ein, har høyrt fleire seie det er mindre vondt med nr to. Det vil vise seg om eitpar mnd;-)

Anonym poster: 8e8e5dd8ff5ade35ee7bbefcc8c54220

Skrevet

Hadde lett eller drømme fødsel om du vil med tredjemann. Rier fra 6 tiden, kom på sykehuset litt over 7, hadde da ikke regelmessig.. Jordmor sa det var i gang men jeg ikke var helt klar enda.. Plopp så var ungen ute litt over 8... Ble beregnet som aktiv fødende i 40 min.. Var vondt som en fødsel er, men klart den letteste og beste av de tre..

Skrevet

Med sistemann hadde jeg en lett fødsel. I dette legger jeg kort varighet og kort tid med plagsom smerte. Fødselen varte i 3t20min fra første ri. Presset i 15 min. Det var vondt.

Riene var ikke spesielt vonde før den siste timen. Jeg kunne spise, surfte på nettet, dusje, ta over kjøkkenet og brette litt klær;-)

Skrevet

Hvis jeg hører noen si at de har hatt en lett fødsel, tenker jeg ingen komplikasjoner og at fødselen har gått relativt raskt(men ikke for raskt heller). Nesten uutholdelig vondt vil det alltid være. Så jeg tenker at man fint kan ha hatt en lett fødsel, tross kjempesmerter.

Anonym poster: 57f6c82088ebcd073e7d75ca7ed282aa

Skrevet

Kjapt og komplikasjonsfritt. Min siste fødsel varte i en time fra første rie. Vondt gjorde det, men det var fort overstått og dermed fort glemt:-)

Skrevet

Rask og uten komplikasjoner:)

Anonym poster: 57d38b0c97f93e69e7ebf4676e21c8a8

Skrevet

At det føles greit for den som går gjennom det

Anonym poster: b1f78bda4148e309547e41292780af62

Gjest Antarctica
Skrevet

Vondt, men ikke uutholdelig. Ingen komplikasjoner eller risikomomenter. Normalt forløp, ikke så kortvarig at kroppen er i sjokk, ikke så langvarig at den er utmatta.

Skrevet

Hadde en lett fødsel første gang. Den tok tid og vondt som f.. Men ikke verre enn at jeg hadde lyst på en til rett etter :P Revnet ikke, bare et par pyntesting. Og var i fin form etterpå.

Skrevet

Har hatt to lette fødsler. En på ni timer og en på to. Vondt, vondt, vondt, men ingen komplikasjoner og hele greia forløp greit.

Anonym poster: ea4bec9911e7b79e3685fe35016c483d

Skrevet

Føler jeg hadde en lett fødsel :) Fikk første sikkelige riene rundt kl 03.00, kl 08.40 var jenta ute :) Hadde 10 cm åpning når vi kom på sykehuset kl 07.30 og hadde 20 min med pressrier :) ingen rifter eller noe komplikasjoner :) Var ikke så ikke som jeg trodde, det var drittvondt, men vil heller gjennomføre en fødsel til fremfor en graviditet til ;) hehe

Anonym poster: 2eef595642e2c0be891539586c879017

Skrevet

Hadde lett fødsel med siste. Fra første rie så tok det 45 min før ungen var ute.

Styrt fødsel. Fødte hjemme.

Jeg revnet noe, men ikke mye. måtte ikke sy. gjorde vondt. men gikk så fort så husker ikke engang smerten.

Anonym poster: 78664ff91327366597c6a2e5a87def54

Skrevet

Føler jeg hadde en lett fødsel :) Fikk første sikkelige riene rundt kl 03.00, kl 08.40 var jenta ute :) Hadde 10 cm åpning når vi kom på sykehuset kl 07.30 og hadde 20 min med pressrier :) ingen rifter eller noe komplikasjoner :) Var ikke som jeg trodde, det var drittvondt, men vil heller gjennomføre en fødsel til fremfor en graviditet til ;) hehe

liten "skriveleif" et par ord for masse for meg ;) hehe

Skrevet

Nekter å tro at det er mulig å føde smertefritt! Men når man har gode rier, kan slappe av mellom riene, har god framgang, føler at man har kontroll og den siste forferdelige fasen er fort overstått - da vil nok lykkerusen overskygge smertene i ettertid!

Skrevet

Lett fødsel: mindre smerter enn man var forberedt på, ingen dødsbgst eller panikk, går ikke over flere døgn, ingen komplikasjoner underveis, ingen bruk av sugekopp/tang etc, ingen klipping, revning eller sying nødvendig.

Anonym poster: cc595681c434b38314e6bb6739048922

Skrevet

Hadde en lett fødsel første gang. Den tok tid og vondt som f.. Men ikke verre enn at jeg hadde lyst på en til rett etter :P Revnet ikke, bare et par pyntesting. Og var i fin form etterpå.

Hva mener du med det? Hvorfor sydde de noen pyntesting om du faktisk ikke revnet?

Anonym poster: cc595681c434b38314e6bb6739048922

Skrevet

Jeg synes at min siste fødsel var en lett fødsel. God tid til å slappe av mellom riene. Satt og småpratet med jordmor og hadde det riktig så koselig. Revnet en del, men i og med at babyen suste ut på første pressri, kan jeg ikke si det var spesielt komplisert.

Første fødsel hadde jeg stormrier og revnet ikke, men der var smertene så store at jeg trodde jeg skulle dø. Det synes jeg ikke var en lett fødsel, selv om det ikke var noen komplikasjoner. Begge har vært raske.

Anonym poster: 707dabdce8ad0b080f10323a6238de06

Skrevet

Er det ikke vondt? Tiden? Eller noe annet?

Anonym poster: 8f71c81db0a02388aa31c93f5a0ec300

Jeg har hatt lette fødsler, synes jeg selv ihvertfall..:)

Og i lett fødsel så tenker jeg da på at jeg ikke fikk noen komplikasjoner, ikke rifter osv.

Men vondt var det (særlig første fødselen), noe annet hadde vel vært rart:-/

Må sies at min forrige fødsel var superlett:)! Hadde knapt hatt rier før vi reiste til sykehuset...med pressrier;)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...