Gå til innhold

Fremtiden barnehage i Bergen(ytrebygda)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med denne barnehagen? Har googlet, men finner kun urgammel sladder. Har fått plass til barnet, som blir 1 år i sommer, der.

Vi bor i Årstad og har eldste i barnehage her. Vi hadde søskenprioritering, men fikk da altså ikke plass. Nå, et halvt år etter jeg søkte, har jeg mer og mer innsett hvor elendig denne barnehagen egentlig er, (INGENTING fungerer!) og tenker det er like greit.

Nå vurderer jeg å takke ja til plassen, samt flytte eldste over, til tross for 40 minutter kjøring hver vei, men da MÅ det være en god barnehage.

Håper på mange svar! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt barn der selv, men har ikke hørt noe positivt om den heller så ... Hvis du ikke ønsker å ta den plassen, så kan jeg på det varmeste anbefale Ytrebygda Bhg . Det er en fantastisk Bhg med kjempe koselige og flinke ansatte. Har alle 3 mine der. Og tror det er noen ledige plasser :)

Skrevet

[quote name=Soleie m/3 gull :)' timestamp='1369770035' post='145387135]

Har ikke hatt barn der selv, men har ikke hørt noe positivt om den heller så ... Hvis du ikke ønsker å ta den plassen, så kan jeg på det varmeste anbefale Ytrebygda Bhg . Det er en fantastisk Bhg med kjempe koselige og flinke ansatte. Har alle 3 mine der. Og tror det er noen ledige plasser :)

Takk for svar!

Jeg bor på Minde, så det er jo egentlig ikke i Ytrebygda jeg vil ha barnehageplass. Men tenkte det kunne være en grei løsning for begge barna mine om denne barnehagen er bra og fin.

Skrevet

Lyst å dele hvilken barnehage i Årstad bydel du ikke er fornøyd med? Hilsen mamma som gruer seg til jenten skal begynne i barnehage til høsten ( i Årstad bydel) :o

Skrevet

Lyst å dele hvilken barnehage i Årstad bydel du ikke er fornøyd med? Hilsen mamma som gruer seg til jenten skal begynne i barnehage til høsten ( i Årstad bydel) :o

Skrevet

Litt dumt å henge ut med navn, men det er nok uansett ikke den, siden vi ikke fikk plass med prioritering. :)

Skrevet

Litt dumt å henge ut med navn, men det er nok uansett ikke den, siden vi ikke fikk plass med prioritering. :)

Det skjønner jeg; men du kan jo sende meg en privat melding hvis du vil dele?
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Fremtiden barnehage, verdens beste barnehage. Har du ikke barn der selv, men kun gidd å høre på sladder, ikke uttal deg om bhg. Flotte, trygge og oppmerksomme voksne. Varm mat hver dag + bleier. Flotte lokaler og uteområde. Vi er strålende fornøyd. Har hatt jenten vår der og har nå vår lille gutt der. Og vi kjører et godt stykke for at han skal kunne gå i fremtiden bhg. Vi anbefaler bhg på det sterkeste, til alle.

Skrevet

Har ikke hatt barn der selv, men har ikke hørt noe positivt om den heller så ... Hvis du ikke ønsker å ta den plassen, så kan jeg på det varmeste anbefale Ytrebygda Bhg . Det er en fantastisk Bhg med kjempe koselige og flinke ansatte. Har alle 3 mine der. Og tror det er noen ledige plasser http://www.klikk.no/forum/dinbaby/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

. Bør ikke dine barn prøve den selv først? Før du kan si noe om den?
Skrevet

Nå sa jeg vel ikke noe spesielt om den. Bare at det jeg hadde hørt ikke var positivt.

Kan ikke se noe gale i det???

Skrevet

De flotte utearealene til Fremtiden barnehage har ikke jeg klart å få øye på - innearealene har jeg ikke sett på en stund, så de kan jeg ikke si så mye om.

Mitt barn gikk 2,5 dag i fremtiden barnehage før vi byttet til Ytrebygda barnehage. Om det nå er sånn at du kommer få barnehageplass i ytrebygda bydel (mange fra Årstad får jo det som eneste mulighet), vil jeg foreslå at du tar deg en tur og besøker både Fremtiden og Ytrebygda barnehage. Da får du selv sett inne- og utearealene, hilst på de ansatte og gjort deg litt kjendt med tilbud og aktiviteter.

Skrevet

Utearealene er helt nye i disse tider. Syns det er dumt å legge ut kommentarer som er basert på rykter som stammer fra år tilbake. Opplev bhg selv og ikke fordøm et sted hvor barna virkelig stortrives.

Skrevet

Ville søkt vindharpen bhg.. Verdens beste bhg!

Anonymous poster hash: 225af...a9e

Skrevet

Jeg hat tatt mitt barn ut av fremtidenbhg. Det var det beste valget for oss, fått en mye bedre barn etter skifte av bhg.Utearealet er nymalt men noe stor beding kan ikke jeg se som nabo.

Anonymous poster hash: 95195...e07
Skrevet

jeg er ikke av den oppfatning at utearelaene til fremtiden barnehage er spesielt bra.  jeg ser de hver dag og de er stadig like små, like undersolt og underdimensjonert for brukermassen. 

vel serverer de varm mat. men denne er ikke gratis. hva betaler du for maten pr måned i fremtiden?  de er jo veldig klar over at der ikke er noe tak på hva de kan kreve av matpenger/bleiepenger, mens det er tak på pris for selve plassen.

min personlige erfaring med fremtiden barnehage er som sagt 2,5 dager. da var jeg så sjokkert, satt ut, og rystet over så mange ulike forhold at jeg tok barnet mitt ut på dagen og ba om tilsyn av barnehagen. 

Skrevet

Jeg har og hatt ett av mine barn i en annen bhg. Og strevde m å få henne til å gå så å si hver dag. Jeg er glad for at jeg har veldig fornøyde barn som storkoser seg, utvikler seg og spiser god og sunn mat hver dag. Så skal vi heller stå i pengene. Det er det viktigste, at mine små blir tatt best mulig vare på. Så får vi heller ha delte meninger om det som angår uteområdet. Jeg anbefaler bhg på det sterkeste.

• 11 måneder senere...
Skrevet
We moved from Rostock, Germany to Bergen half a year ago and let our daughter (starting with 1,5 yrs) go to Fremtiden Barnehage. We can say that our daughter really enjoys going there. She felt comfortable there immediately and had no problems learning Norwegian fast. The personnel is well educated, young and very friendly at any time. They offer a lot of activities for the youngest already like singing, language education, dancing, going out on tours into nature or e.g. Leo´s Lekeland.

I have to admit that the first impression was not the best as the kindergarten is located in a house with another company inside. We recognized fast that kids do not even pass the floor where the company is located, so there is no point of contact.  Using the entrance for parents and their children going around the house, there is a big and new playground offering everything kids can play with. They are outside a lot playing together. The equipment offered to kids is also perfect and over average standard I know (e.g. trehjulsykkler for the whole group). Another thing, I really appreciate, is the warm meal cooked freshly every day by a well-educated cook who is specified on healthy food. :tommelopp:

We are very happy to have chosen this kindergarten and can totally recommend it.

Skrevet

Mannsverk bhg i Årstad bydel er en fantastisk bhg. Liten avdelingsbhg, og mange flotte ansatte. Anbefales!

Anonymous poster hash: 0d746...fe8

Skrevet

Mannsverk bhg i Årstad bydel er en fantastisk bhg. Liten avdelingsbhg, og mange flotte ansatte. Anbefales!

Å så koselig å lese - vi bor rett ved den og håper å få plass der når vår skal begynne neste år :)

Anonymous poster hash: 987c7...709

Skrevet

Så flott:) jeg skal søke jenta mi inn der til neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...