Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Har lastet ned shape up appen, og i følge den skal jeg spise 1400 kalorier i løpet av dagen (skal ned 13 kg). Sliter litt med hvordan jeg skal fordele kaloriene i løpet av dagen, ender ofte med at jeg har mange kcal igjen på slutten av dagen, og det er vel ikke så bra? Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Legg til noen ekstra kalorier(1800 kanskje) og vær med heller mer aktiv. Da blir det lettere å gjennomføre.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Jeg spiser ca. 1300 kcal og fordeler det i dag slik: 198 kcal til frokost 186 kcal til lunch 191 kcal til mellommåltid ( inneholder også 0,5 appelsin jeg spiser på kvelden) 510 kcal til middag 216 kcal til kveldsmat = 1301 kcal Anonym poster: 2c70bf7c74552e1a663bb1ebdec1b432
*Yuna* Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Mere til middag kanskje? Det måltidet hos meg som inneholder flest kalorier. Ellers tror jeg ikke det er noe krise p gå i underskudd noen dager, men det er det jo delte meninger om.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Problemet er ikke at det er for lite kcal i løpet av dagen, problemet er å få i seg nok. Så kommer ikke til å øke med det første hvertfall. Går 3-4 km med vogn hver dag og trener 2-3 dager i tillegg. Så føler jeg er ganske aktiv. Må øke mengden på frokost og lunsj da ser jeg. Spiser veldig lite til frokost, men er jo logisk å spise en bra frokost og mindre til kvelds. Utrolig hvor fort kroppen venner seg til å være litt sulten. Glemmer å spise merker jeg. Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607
Følelsesvims Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Småspis litt nøtter, oliven, god ost, avokado. Ha litt olje i smoothies hvis du klarer det, eller på salat. Lag fiskegryter og sauser med creme fraiche. Unn deg 70%-sjokolade, litt god chips (Sørlandschips, min nemesis...!), synnøve finden (?) sin greske yogurt med honning og pekannøtter. Er der min kaloritelling ryker, iallefall Jeg prøver å holde meg til 1400-1600, og det går stort sett i vasken. Ender jevnt over på 1800.+...Sukk. Selvdisiplin er ikke min sterke side!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #7 Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar alle sammen! Prøver å unngå å spise mye fett for å få opp antall kalorier, vil heller spise sunt. Men nøtter var lurt, det kan jeg spise litt i løpet av dagen. Også kan jeg prøve å få inn en ekstra frukt og litt rå grønnsaker Tar chilliforte i tillegg, så søtsuget er helt vekke. Utrolig deilig! Har hatt stoore problemer med å kutte sjokolade, vil si jeg har vært avhengig. Men nå smaker det ikke noe godt en gang Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607
Følelsesvims Skrevet 28. mai 2013 #8 Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar alle sammen! Prøver å unngå å spise mye fett for å få opp antall kalorier, vil heller spise sunt. Men nøtter var lurt, det kan jeg spise litt i løpet av dagen. Også kan jeg prøve å få inn en ekstra frukt og litt rå grønnsaker Tar chilliforte i tillegg, så søtsuget er helt vekke. Utrolig deilig! Har hatt stoore problemer med å kutte sjokolade, vil si jeg har vært avhengig. Men nå smaker det ikke noe godt en gang Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607 Du trenger litt fett og Avokado, flytende oljer (solsikke, raps, oliven), nøtter, fet fisk og oliven er alle veldig bra kilder til fett av det gode slaget! Du kan ikke leve av bare karbohydrater og protein i lengden A, D, E og K - vitaminer er fettløselige, så de må du nesten spise fett for å få i deg (eller ta tilskudd, men jeg er tilhenger av å få det via matvarer ).
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #9 Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar alle sammen! Prøver å unngå å spise mye fett for å få opp antall kalorier, vil heller spise sunt. Men nøtter var lurt, det kan jeg spise litt i løpet av dagen. Også kan jeg prøve å få inn en ekstra frukt og litt rå grønnsaker Tar chilliforte i tillegg, så søtsuget er helt vekke. Utrolig deilig! Har hatt stoore problemer med å kutte sjokolade, vil si jeg har vært avhengig. Men nå smaker det ikke noe godt en gang Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607 Du trenger litt fett og Avokado, flytende oljer (solsikke, raps, oliven), nøtter, fet fisk og oliven er alle veldig bra kilder til fett av det gode slaget! Du kan ikke leve av bare karbohydrater og protein i lengden A, D, E og K - vitaminer er fettløselige, så de må du nesten spise fett for å få i deg (eller ta tilskudd, men jeg er tilhenger av å få det via matvarer ). Ja, for all del. Spiser fett. Får i meg den mengden jeg trenger i løpet av en dag og vel så det. Var chips og sjokolade jeg tenkte på. Velger heller sunne fettsyrer enn usunne Takk for svar Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607
Følelsesvims Skrevet 28. mai 2013 #10 Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar alle sammen! Prøver å unngå å spise mye fett for å få opp antall kalorier, vil heller spise sunt. Men nøtter var lurt, det kan jeg spise litt i løpet av dagen. Også kan jeg prøve å få inn en ekstra frukt og litt rå grønnsaker Tar chilliforte i tillegg, så søtsuget er helt vekke. Utrolig deilig! Har hatt stoore problemer med å kutte sjokolade, vil si jeg har vært avhengig. Men nå smaker det ikke noe godt en gang Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607 Du trenger litt fett og Avokado, flytende oljer (solsikke, raps, oliven), nøtter, fet fisk og oliven er alle veldig bra kilder til fett av det gode slaget! Du kan ikke leve av bare karbohydrater og protein i lengden A, D, E og K - vitaminer er fettløselige, så de må du nesten spise fett for å få i deg (eller ta tilskudd, men jeg er tilhenger av å få det via matvarer ). Ja, for all del. Spiser fett. Får i meg den mengden jeg trenger i løpet av en dag og vel så det. Var chips og sjokolade jeg tenkte på. Velger heller sunne fettsyrer enn usunne Takk for svar Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607 Da er vi enige Jeg hadde blitt klin gal hvis jeg ikke hadde kunnet spise noe usunt - går for livsstilsendring jeg kan holde over tid! Da blir det litt sjokolade i form av 70 % (bedre enn melkesjokolade innbiller jeg meg, jeg spiser mindre av den om ikke annet ), og chips fordi jeg synes det er så sinnsykt godt og hadde sprukket til gangs hvis jeg nektet meg det. Alt med måte!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #11 Skrevet 29. mai 2013 Hva i allverden spiser du, når du sliter med å nå 1400 kcal? Teller du virkelig alt? Det er jo ingen rom for utskeielser, og måltidene må bli utrolige små. Jeg trenger å ligge høyere i kcal inntak for å unngå å sprekke. Blir rett og slett for sulten. Men om du er mett nok og tilfreds med 1400 kcal- og har problemer med å nå riktig kcal er det jo bare å putte på en halv ts olivenolje over salaten, 3-4 nøtter... Vet ikke hvor mye kcal du mangler, men nøtter og olje er ihvertfall fullastet med kcal... Anonym poster: 65482b93a2176b03887cf008dc2cdda7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2013 #12 Skrevet 29. mai 2013 Hva i allverden spiser du, når du sliter med å nå 1400 kcal? Teller du virkelig alt? Det er jo ingen rom for utskeielser, og måltidene må bli utrolige små. Jeg trenger å ligge høyere i kcal inntak for å unngå å sprekke. Blir rett og slett for sulten. Men om du er mett nok og tilfreds med 1400 kcal- og har problemer med å nå riktig kcal er det jo bare å putte på en halv ts olivenolje over salaten, 3-4 nøtter... Vet ikke hvor mye kcal du mangler, men nøtter og olje er ihvertfall fullastet med kcal... Anonym poster: 65482b93a2176b03887cf008dc2cdda7 I helgene går jeg over på antall kcal, men i ukedagene ligger jeg faktisk under. Er bare rundt 200 kcal det er snakk om. Feilen jeg har gjort er at jeg f.eks bare har spist ett knekkebrød med skinke og agurk til frokost(under 100 kcal) og gått sulten noen timer, spist ett eple, ventet noen timer og deretter spist 2 knekkebrød med ca. Det samme på som til frokost. Så når vi da kommer til middag og kvelds er det nesten 1000 kcal igjen. Så da har jeg fått problemer. Snur det nå og spiser mer på dagtid, så blir det mindre igjen til kvelden. Anonym poster: 4989bebd9b956fa889f461d9fac50607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå