Gå til innhold

Barseltida...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg visste absolutt ikke at det skulle være sånn jeg... Jeg elsker elsker elsker min nyfødte datter, men danser ikke på skyer, nyter ikke spesielt mye og kjenner meg ikke voldsomt lykkelig. Vi sover godt om natta, kun våken 1 gang for pupping, og hun spiser og sover godt på dagene også. Allikevel føler jeg at jeg går i en døs hele dagen, mellom amming, stellebord og klesvask. Jeg syns det er så mye som er skummelt og utrygt! Det er ikke sånn at jeg kvier meg for å gjøre andre ting, men jeg kjenner at jeg fort blir stressa når vi er ute av huset, eller hvis jeg ikke ser henne hele tida. Jeg gråter lett og kjenner det liksom som at jeg er helt hudløs. Det er vanskelig å forklare, jeg er ikke deprimert, tror jeg, men lurer litt på om jeg er på vei...? Eller er det sånn for dere andre også? I så fall så lurer jeg virkelig på hvorfor ingen snakker om at det er sånn, for jeg var totalt uforberedt på dette! Jeg trodde at jeg skulle være glad og kjenne lykke og gode følelser, i stede er det bare rart og ukjent alt sammen. Jeg har ingen rare tanker om å skade babyen eller meg altså, og jeg kjenner gode følelser når jeg ser på henne og holder henne. Vær så snill å ikke kutt hodet av meg og rop opp om bekymringsmelding og alt sånn, det trenger jeg ikke.

Anonym poster: 4fffeb4bc7eb965550b1ec3ad440be76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, det høres veldig normalt ut. Minst halvparten er hormoner, og det roer seg etter hvert.

Anonym poster: bd65452c7cb4a2bf80cbe1c4ed03c0bc

Skrevet

Hvor gammel er babyn? For meg høres de helt normalt ut. Blir bedre med rutiner, vane og når babyn blir så gammel at den kan leke mer selv på gulvet og ikke må passes på hver sekund.

Skrevet

Det er helt normalt :) Du er fremdeles full av hormoner på bærtur, og det tar litt tid å komme inn i en ny hverdag hvor du ikke bestemmer lengere. Det går seg til :) Dette er tiden du skal slappe av og bli kjent med babyen, ikke stresse rundt eller holde det prikkfritt rundt deg :)

Gratulerer så mye som mamma :)

Skrevet

Sånn følte jeg det også :) Følelsen av kontroll i kaoset kommer etterhvert.

Skrevet

Helt normalt ja. SOm regel går det over etter 2-3 måneder. Men hvis du føler at du trenger hjelp; ikke nøl med å kontakte hs eller noe. Det er ingen skam å reagere slik, livet er jo snudd opp-ned.

Anonym poster: 1ca856a1d730f62ddea3b354adffb759

Skrevet

Høres helt normalt ut. Og selv om ting går seg til etter hvert blir man aldri den samme igjen etter at man har fått barn. ( i alle fall ikke jeg)

Anonym poster: 33e90c8f51012101866646c09a15c908

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dette er det man ikke blir fortalt om barseltiden, men det er normalen :) Med sønnen vår hadde jeg det verre enn dette, jeg mistet lysten på å gjøre noe som helst, å dusje var et ork, og jeg følte ikke noe glede over å være hjemme med gutten, jeg fikk påvist barseldepresjon etter 4 mnd, 2 uker etter jeg kontaktet legen min om dette.. Så når jeg opplevde det slik du nevner her, med lillesøster, følte jeg meg trygg, for jeg viste da at jeg var innenfor det som var normalen..

Gi deg selv tid, det er mye hormoner i kroppen enda, alt er nytt og uvandt de første mnd, og usikkerheten som forelder kan sitte en stund, men det går som regel over.

Skrevet

Det er sånn for de fleste, barselstiden er ikke så rosenrød som alle skal ha det til. Jeg begynte å lure på om det bare var meg som hadde det slik siden alle andre foreldre bare sa "nyt tiden" til meg og ingen snakket om hvor hardt det kunne være. Jeg syns det først begynte å bli lettere når lillegutt bikket tre måneder, før det var jeg konstant sliten og trøtt. Det skal sies at jeg var mye syk i begynnelsen men jeg tror nok at det er mange som hadde det som meg i begynnelsen.

Det blir nok bedre for deg og etter hvert skal du se, når ting faller mer på plass. :)

Gjest yrild
Skrevet

Normal :-) Pust dypt og kos deg med babyen så mye du kan. Hodet og følelsene blir klarere etterhvert og da faller ting mer på sin vante plass igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...