Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Skulle glede min snart 7 åring med en fritidsaktivitet i dag og vi hadde gledet oss begge til dette. Vel fremme blir han sur og sint fordi jeg hadde glemt svømmeringer, men han kan fint svømme uten. Når jeg fikk forklart han at han fint klarte svømm uten begynte han å mase om svømmebriller... Det er nemlig en liten butikk ved kassa i svømmehallen :/ Jeg beklaget jeg hadde glemt brillene og poengterte igjen det fint gikk å svømme uten. Da skulle han ha nye og begynte å skrik og bære seg mens tårene rant. Jeg sa jeg kom til å gå ut av hallen om han ikke ga seg, hvorpå han smalt butikkens svømmebriller i disken og kalte meg en jævla dust. Jeg gikk utenfor med han hylende etter. Så sa jeg at om han roet seg umiddelbart kunne vi gå inn igjen, men ubekvemsordene haglet, han slo og var helt idiot Jeg dro hjem med han i bilen som blant annet truet med at han skulle fortelle det til sin far slik at han kunne banke meg opp?! Hva et det som skjer??? Jeg har aldri før hatt problemer med den gutten, men etter snart ett år på skolen er han helt byting innimellom Gjorde jeg feil i å dra? Hva kan jeg gjøre med han, for dette kan da ikke være vanlig? Anonym poster: 19f8d99aa21d7e7bb419dd84a560d0cc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Du gjorde helt rett i å dra hjem igjen. Du bør ta en alvorsprat med han å forklare at slik oppførsel og språkbruk er totalt uakseptabelt! Hver gang han glemmer seg så vær like bastant å dra hjem med han, uansett om dere er i selskap o.l., ALDRI gi etter for ting du har sagt, da vil han prøve seg gang på gang. Hjelper det ikke å snakke og dra hjem, forklar han at du vil fjerne andre goder han har, lommepenger, spill osv.... Er du hard og står på ditt kan du få bukt med denne oppførselen. Lykke til. Anonym poster: 86b235e83b3c1a25e27f93f53bee70c1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Tror det er vanlig at de har en liten opprørsperiode i den alderen. Sønnen vår hadde en mini "tenåringsperiode " i fjor da han var 7.5 år. Var heftig når det holdt på, men så roet alt seg og den vanlige gutten kom tilbake igjen heldigvis. Syns du gjorde helt rett i å dra, da viste du at sånn oppførsel og språkbruk er helt uakseptabel og får konsekvenser. Anonym poster: a350ce0fce0a703f132f116a12512bd1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Tusen takk dere! Jeg blir rystet av slik oppførsel kjenner jeg Må kvinne meg opp Værst er det at han lyver også. Pappa skal banke deg opp! Min mann har aldri lagt sin hånd på meg og når jeg spurte om han (sønnen) noen gang hadde sett hans far slå meg svarer han ja.... Fy søren Tenk om han skal avhøres noen gang i forbindelse med barnefordeling/barnevern etc... Blir helt kvalm inni meg mtp konsekvenser slikt kan få ( Skal prate med han (igjen) og håper han nå forstår! I "kampens hete" forstår han ikke noe, men nå har han roet seg og fått litt annet å tenke på Hi Anonym poster: 00fd45c5a131b5368432a1f3ca3c3521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå