Gå til innhold

Beste tips for å vekke baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 2 uker som har en tendens til å sovne fra bryset til stadighet, da ender jeg jo opp med å gi småsuper hele tiden siden han ikke spiser seg mett.

Han virker fornøyd og har gode tissebleier.

På grunn av lav fødselsvekt nær termin, 2970g 11 dager før termin, så sa jordmor mat minst hver 3.5 time på dagtid. Blir litt vanskelig når han sovner..... Spist de siste to dagene småmåltider ca hver 1.5 time.....

Hva gjør dere for å vekke opp babyen? Har brukt bleieskift, men er jo begrenset hvor mange ganger jeg kan skifte den også da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kile han på foten eller kinnet.

Ikke ha det for varmt rundt dere når han skal spise.

Rett og slett "plage" litt.

Mine har også hatt en tendens til å sovne ved puppen, og å kile litt på kinnet har fungert best på dem.

Skrevet

Kile han på foten eller kinnet.

Ikke ha det for varmt rundt dere når han skal spise.

Rett og slett "plage" litt.

Mine har også hatt en tendens til å sovne ved puppen, og å kile litt på kinnet har fungert best på dem.

Takk for svar :)

Slik "plaging" gjør jeg så fort han slutter å spise, men det hjelper ikke. Huff skikkelig trøtting han der :D

Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Jeg fødte ei lita ei på 2460 gram. Fikk beskjed om å ikke vekke henne når hun sov, med mindre hun sov mer enn 5-6 timer i strekk.

Anonym poster: 7d1b72bfa0db0c5b1233f6abbe6940b3

Skrevet

Jeg pleide å trekke bort pupen, da ville han som regel alltid ha litt mer ("Hey, jeg holdt på å spise fra den der!") :-P Ellers strøk jeg under føttene eller på kinnet. Eller justerte litt på leiet hans. Lykke til!

Skrevet (endret)

Sleit med det samme med førstemann - skulle ha mat hver tredje time på grunn av dårlig vektoppgang, men særlig på natten ville hun bare sove! Og da er det frustrerende å skulle holde en sovende baby våken når du selv også helst vil sove!

Kanskje ta en prat med helsesøster nå når babyen er blitt to uker OG har gode bleier?

Jeg fikk hvertfall beskjed om at når vekten var stabil og bleiene gode så var det selvregulering som funket best...

Men ellers signerer jeg tipset over om å ikke ha det for varmt, kle heller av babyen litt - så lenge det ikke ligger i trekk er det ikke farlig!

Endret av appelsin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...