Gå til innhold

Åreknuter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 3, siste svangerskap. Har fått utrolig mange åreknuter denne gangen, noen av dem buler skikkelig ut og er skikkelig vonde.

Noen som vet om fjerning av åreknuter blir dekket av det offentlige?

Anonym poster: 7b25a2dc8407080a0c2e86e26636a3da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk støttestrømper hver dag!

De er billigere på f.eks Clas Ohlson enn på apoteket..

Du kan få dekket fjerning om de er smertefulle, men ikke bare pga utseende. Du får det ikke dekket før det har gått 10-12 mnd etter svangerskap for de går gjerne mye tilbake av seg selv når ungen er født.

Vet flere som har fått fjernet åreknuter, men de har kommet tilbake. Ofte er resultatet lite varig..

Jeg fikk mange i mitt fjerde svangerskap, var utrolig vonde. Etter svangerskapet har de gått mye tilbake og er ikke vonde lenger. Jeg ser jo ut som et europakart på leggene, men jeg gidder ikke gjøre noe med dem så lenge de ikke er vonde. Når det ligger i genene at du lett får åreknuter kommer de bare igjen, ikke verdt det.

Både mamma og mormor har samme greia, mormor har fjernet noen som var veldig vonde, men det tyter frem nye igjen..

Noen har appelsinhud, noen har strekkmerker og noen har åreknuter, vi har alle våre ting ;)

Anonym poster: a269b333e31b06d56539e8b74beacfd3

Skrevet

Du får fjernet dem om de springer ut fra lysken eller baksiden av kneet. er de fra andre steder så må du ta det privat.

Anonym poster: 7f37ea400a1ced708613c713e67dd73d

• 1 år senere...
Skrevet

Er gamle innlegg, men svarer likevel. Jeg har vært til vurdering og fått dekket ett ben.  Det er derimot IKKe det som har åreknuter som springer fra lysken, men det som er blått foran på hele leggen for det tyder på dårlig sirkulasjon eller noe sånt.

Det benet med knuter i lyske og bak kne e r vurdert til kosmetisk det benet med blå legg og en stor vond og utsatt over kneet er alstå dekket

Anonymous poster hash: 79d9d...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...