Gå til innhold

Positiv grav.test 4 dager etter befruktning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge ul-terminen skjedde befruktningen 4 dager før jeg tok en graviditetstest som viste positiv 1-2 uker.

Denne terminen må være feil da? Er det i det hele tatt mulig å få positiv test kun 4 dager etter befruktning. Menstermin var for 6 dager siden mens ul-terminen er i morra. Det er absolutt ingen tegn på noe fødsel ennå, så jeg begynner å bekymre meg for at jeg blir gående langt over pga ul-terminen er feil. Skal ringe til sykehuset og høre om å få komme på overtidskontroll i neste uke, men bekymrer meg for at de kune vil gå utifra ul-termin.... Hva tror dere? Andre i samme situasjon?

Anonym poster: fafcb78cee00dfe47dcb85bbd465d2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den terminen må være feil. Nei, det er ikke mulig å få positiv test fire dager etter befruktning.

...og lykke til med sykehuset. Det er ikke akkurat utbredt at man er fleksble på ultralydfastsatt termin.

Anonym poster: 5142df8a2f3d2ff24e505a15fe645a55

Skrevet

Det er ikke mulig nei. Du får si det til sykehuset. De holder seg til ul-terminen selv om den skulle vise feil dato selv ved prøverørsbefruktning, men om du er sikker i din sak pleier de å gå med på ekstra oppfølging de siste ukene altså. Du er nok en uke lenger på vei enn de mener.

Anonym poster: 58e16fac61ae6e5cfef99cedf2343af5

Skrevet

En av grunnene til at jeg vel også begynner å bekymre meg nå er at mamma gikk 2 uker over med meg og 3 uker over med søstra mi, og fortalte at med søstra mi, sluttet hun å vente etter 2 uker og gikk tilbake til sitt vanlige liv og tenkte at det ikke kom til å bli noe baby.

Jeg håper virkelig å slippe å gå 3 uker over!

HI

Anonym poster: b5a79f08c758083331c9fe52265f4118

Skrevet

Få deg en tidlig ultralyd før uke 12 med vurdering av crown-rump-lenght CRL. Denne terminbestemmelsen er sikrere enn ordinær ultralydtermin. Hvis du bestiller legetime snarlig kan du be om henvisning til tidlig UL med indikasjon på usikker befruktningstidspunkt. Går ikke dette, finnes private tilbud om tidlig ultralyd.

Anonym poster: c87ff17b4dd1b35f98626eea838ef84f

Skrevet

Her har jeg fått positiv test 2 dager etter befruktning.. ;) I følge UL-termin så klart.. I tillegg har også mannen svært lekedyktige svømmere som har overlevd i 10 dager inni meg. ;) Sykehuset her har heldig vis gått med på overtidskontoll ut i fra min termin som er 11 dager før. Stå på krava!!

Skrevet

Få deg en tidlig ultralyd før uke 12 med vurdering av crown-rump-lenght CRL. Denne terminbestemmelsen er sikrere enn ordinær ultralydtermin. Hvis du bestiller legetime snarlig kan du be om henvisning til tidlig UL med indikasjon på usikker befruktningstidspunkt. Går ikke dette, finnes private tilbud om tidlig ultralyd.

Tidlig ultralyd er vel litt sent da jeg ifølge menstermin er i uke 41 + 1 nå :-)

Men jeg får ringe til sykehuset og se hva de sier!

HI

Anonym poster: b5a79f08c758083331c9fe52265f4118

Skrevet

Haha, ja da er det litt sent. Da er det bare å sette seg på bakbena HI. Troppe opp på sykehuset og si: Nå skal'n ut!!!

Skrevet

UL-termin sier ingenting om dato for befruktning, men for antatt fødsel. Men når det er sagt syns jeg det er dårlig at de stoler blindt på denne terminen. Hva med å høre litt på den gravide?

Skrevet

Eneste grunnen jeg ser til at det skulle være greit å bruke ul-termin i slike tilfeller er hvis ikke alle barn er ferdig etter 38 uker, altså at det er modenhet og ikke alder som bestemmer når de bør ut. Men jeg har ikke hørt at det er sånn så hvis ikke sykehuset/legen/andre sier det er modenhet de går ut fra hadde jeg stolt mer på menstermin og jobbet hardt med å overtale noen på sykehuset.

Anonym poster: f6a8f27204bb2cd3a74dc4be6280aa90

Skrevet

Tja, det er vel teoretisk mulig med positiv test 4 dager etter befruktning, er noe forskning som antyder at embryo begynner å produsere HCG veldig veldig tidlig. Om testene er i stand til å plukke det opp, er en annen sak...

Men ville ringt sykehuset og forklart situasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...