Gå til innhold

Må jeg ta/ha kontakt med henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kusine som er 20år eldre enn meg og som bor på andre siden av landet. Hun er datter av min mors søster, og mor har til tider kontakt med både sin søster og hennes datter. Men ingen av de har kontakt med meg og min familie.

De siste årene har vi bodd i nytt hus, som ligger på veien til vår felles bestemor. De er der flere ganger i året, men kommer ikke innom. Og for tre år siden bodde jeg i gangavstand til vår bestemor (bodde der i 7år) uten at de var innom en eneste gang. Men de var mye hos bestemor.

Dette forklarer hvor lite vi har med hverandre å gjøre.

Saken er at jeg nå er gravid, og dette deler jeg med de jeg er sammen med, har kontakt med og er glad i. Jeg har ikke noe behov for å dele dette med en stor slekt som jeg ikke har noe med å gjøre. Men nå har min mor fortalt det til dem, og nå ringer de meg. Jeg kjenner at jeg virkelig ikke har lyst å snakke med de. Hva skal jeg spørre de om, hva skal vi snakke om ellers om at jeg er gravid? Nei - jeg synes det blir feil.

Fikk et ubesvart anrop av kusinen min i stad, og skjønner jo at jeg bør ringe opp. Men jeg vil jo ikke ha noe med henne å gjøre. Hadde ikke mor fortalt henne at jeg er gravid, hadde hun heller ikke kontaktet meg!

Hva synes du jeg bør gjøre?

Anonym poster: 9b9cccc02d2cf551ac9e805a27f7b455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si at jeg ikke helt forstår problemet her.. Det skader vel ingen å prate med henne?

Skrevet

Oppføre deg som folk, ta telefonen og høre hva hun vil, selvfølgelig.

Anonym poster: 0f8fa8cb510e3e8092fcf1635edea7f1

Skrevet

Syns du skal være voksen nok til å ringe henne tilbake. Du trenger ikke dele alt, men være høflig nok til å høre en gratulasjon (som sikkert er grunnen til at hun ringer)..

Anonym poster: fc2021f7b9667102adc2570dea5df643

Skrevet

Ringe henne tilbake av ren høflighet.

Takke så mye for gratulasjon, og jatt med på svada om å skulle treffes å slikt.

Liker ikke slekt som helt ut av det blå leker familie.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ring opp igjen og hør hva hun vil, det er jo høflighet, så enda de ikke kan høflighet, så kan jo du utøve det.

Men jeg hadde nok ikke hatt nevneverdig kontakt med de, hvorfor skal man leke familie, bare fordi de som utelater en plutselig føler for det? Har selv minimalt kontakt med min slekt, da ingen av de har vist interesse av å ha meg som slektning, når jeg fikk barn viste noen av de plutselig interesse, men jeg har ikke stort mer kontakt med de likevel, blir rett og slett for dumt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...