Gå til innhold

Er ikke mannen litt vrang?? :p Ang. navnevalg... *oppgitt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nr.3 og tror det blir jente. Mannen har aldri vært noe interessert i å snakke om navn til barna våre, mens jeg gjerne kommer med forslag tidlig. Denne gangen har jeg tenkt på Ingrid helt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Navnet høres både passe søtt ut og sterkt, og det passer til søsknenes navn.

Jeg trodde han likte det navnet ettersom jeg har nevnt det SÅ mange ganger og han aldri har hatt innvendinger, men NÅ plutselig er han negativ til det. Og når han endelig kommer med forslag selv er han selvsagt umulig å rikke! Navnet han foreslår er Sigrid, men jeg har litt negative assosiasjoner til det navnet så det er helt uaktuelt for meg! Det bryr han seg ikke om og sier at "Nei, det må bli Sigrid".

Han mener at ettersom jeg har "bestemt" navnene til de første to, så må han få bestemme denne gangen. Men hallo??? Han har jo ikke vært interessert i å komme med egne forslag tidligere, men sagt seg enig med mine forslag! Når jeg da overhodet ikke liker hans eneste forslag, så kan han da ikke få trumfe gjennom det???

Skal sies at ungene våre liker Ingrid best av de to navnene de også, så det kommer aldri til å bli Sigrid uansett, men han er så vanvittig barnslig! :P Flere som har en sånn sta gubbe?

Anonym poster: 9faadc76e432e14908d7520e422ae04c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes du er vanskelig, for du har fått tatt to navnevalg og nå vil du ta det tredje også uten å ta hensyn til han også har en mening.

Anonym poster: b121b0a1e7ee33ea9cbb21055d7d9e07

Skrevet

Men fortell ham at det skal være felles avgjørelse :) Finn et navn dere begge liker. Hvis dere blir enige om at det verken blir Ingrid eller Sigrid, så kan dere sammen finne et annet.

Skrevet

Dere får gå for Astrid da vet du - det er også kjempefint.

Selv har jeg ei Sigrid, og elsker det navnet!

Anonym poster: 2efc42c071f0afabafeb6617fe473633

Skrevet

Det er da ikke bare han som trumfer...du gjør jo det selv?

Anonym poster: 17d0f7e1d3095fdce0fb17571400cc7a

Skrevet

Dere er jo like "gode" begge to. Du vil ikke ha hans navn og han vil ikke ha ditt. Finn et navn dere kan enes om istedet.

Forøvrig synes jeg begge er aldeles nydelige navn :)

Anonym poster: 38bd9492b2f001712fdecc033f4ae16b

Skrevet

Jeg syntes du er vanskelig, for du har fått tatt to navnevalg og nå vil du ta det tredje også uten å ta hensyn til han også har en mening.

Anonym poster: b121b0a1e7ee33ea9cbb21055d7d9e07

Jeg har ikke fått to navnevalg, men ungene måtte jo ha et navn! Og når han ikke kom med egne forslag, men var enige i mine forslag, så har jeg jo ikke overkjørt han! Han derimot tviholder på Sigrid, selv om jeg sier det er uaktuelt, og jeg må tross alt like navnet til barnet mitt jeg også...

Nei, får vel komme opp med noe annet da, men veldig surt når han i begynnelsen hørtes ut til å like Ingrid og jeg allerede har vent meg til tanken.

Skrevet

Jeg liker verken Sigrid eller Astrid, p.g.a. negative assosiasjoner til et søskenpar med de navnene...

Skrevet

Dere er like gode begge to. Ingen kan trumfe gjennom et navn den andre ikke liker. Glem både Ingrid og Sigrid, og begynn å lete sammen, etter noe dere faller for begge to...

Anonym poster: 0d6a24384eba030bc79d70cbdd03ba49

Skrevet

Vel, han sier ikke at han IKKE liker Ingrid heller, og han var veldig positiv til det i begynnelsen, men plutselig snur han på hælen og SKAL ha gjennom sitt plutselige forslag, et navn jeg aldri har likt... Men ja, får vel bite i det sure eplet og finne på noe annet da...

Skrevet

Siden han ikke liker Ingrid og du ikke liker Sigrid så må dere forkaste begge navnene og finne noe annet som begge liker. Dere er like barnslige begge to.

Skrevet (endret)

Om du har fått bestemt dei andre to namna er det ikkje for mykje forlangt av mannen at han får vetorett på dette namnet. Han har vel prøvd å venne seg til det, men likar det likevel ikkje. (ikkje at eg forstår akkurat det)

Du er jo like vrang som ikkje likar Sigrid, som og er eit nydeleg namn. No får de byrje på nytt, komme opp med kvar sine namneforslag, feks 5 namn kvar, og sjå om det ikkje er nokon namn på listene de kan bli einige om. Mannen må og kunne komme med fleire namn..

PS: Kva med Ingeborg?

Endret av soleia
Skrevet

Om du har fått bestemt dei andre to namna er det ikkje for mykje forlangt av mannen at han får vetorett på dette namnet. Han har vel prøvd å venne seg til det, men likar det likevel ikkje. (ikkje at eg forstår akkurat det)

Du er jo like vrang som ikkje likar Sigrid, som og er eit nydeleg namn. No får de byrje på nytt, komme opp med kvar sine namneforslag, feks 5 namn kvar, og sjå om det ikkje er nokon namn på listene de kan bli einige om. Mannen må og kunne komme med fleire namn..

Det er nettopp det han ikke gjør skjønner du. Han får totalt hang'up når han endelig føler seg så flink til å foreslå navn :P

Jeg har foreslått flere navn, og da vi snakket om det sist kom vi altså frem til at Ingrid var veldig fint. Men han får pent skrive ei seriøs liste med flere forslag, så får vi se.

Skrevet

At han ikke har engasjert seg når det gjelder de forrige barna syns jeg bør være hans tap. Navn er noe begge bør trives med, så jeg vil anbefale et kompromiss der dere finner et navn begge kan leve med.

Skrevet

At han ikke har engasjert seg når det gjelder de forrige barna syns jeg bør være hans tap. Navn er noe begge bør trives med, så jeg vil anbefale et kompromiss der dere finner et navn begge kan leve med.

Ja, jeg sa jo det til han da han kom med det argumentet, at så lenge han ikke kom med egne forslag men likte mine forslag veldig godt så kunne han ikke komme å si at jeg har bestemt navnene alene :P Håper han sa det mest som tull :P

Bra det fortsatt er lenge igjen til fødsel...

Skrevet

Enig med Elsker Livet.At du har bestemt før er kun basert på at han har vært likegyldig til valg av navn og det kan han ikke komme drassende med nå. Han har valgt å ikke bry seg før. Hans feil.Ikke din.

Legg bort både Ingrid og Sigrid. Skriv lister og finn et navn dere begge liker.

Skrevet

Sigrid er 100 ganger søtere og sterkere enn Ingrid.

Synes jeg da..

Anonym poster: 02a83ea3918e225b2c1d8307c1220dec

Skrevet

Signe da? smile.png

Signe ligner for mye på mitt eget navn ;) Synes forøvrig at et nytt familiemedlem bør få sin egen forbokstav slik som oss andre og ikke begynne helt likt som mitt navn :P Ingeborg liker jeg ikke og det passer heller ikke med søsknenes navn... Storesøsters navn er i samme sjanger som Martine, Mathilde, Pernille... Foreslo Karoline, men det likte han heller ikke.

Skrevet

Signe da? :)

Signe ligner for mye på mitt eget navn wink.png Synes forøvrig at et nytt familiemedlem bør få sin egen forbokstav slik som oss andre og ikke begynne helt likt som mitt navn tongue.png Ingeborg liker jeg ikke og det passer heller ikke med søsknenes navn... Storesøsters navn er i samme sjanger som Martine, Mathilde, Pernille... Foreslo Karoline, men det likte han heller ikke.

Du spør ikke etter navneforslag,men jeg foreslår likevel ;)

Hva med Aurora, Regine, Ingvild, Andrine, Johanne eller Ulrikke?

Anonym poster: f5634cf16853abb387631cf4d4eeb0be

Skrevet

Signe da? smile.png

Signe ligner for mye på mitt eget navn ;) Synes forøvrig at et nytt familiemedlem bør få sin egen forbokstav slik som oss andre og ikke begynne helt likt som mitt navn :P Ingeborg liker jeg ikke og det passer heller ikke med søsknenes navn... Storesøsters navn er i samme sjanger som Martine, Mathilde, Pernille... Foreslo Karoline, men det likte han heller ikke.

Du spør ikke etter navneforslag,men jeg foreslår likevel wink.png

Hva med Aurora, Regine, Ingvild, Andrine, Johanne eller Ulrikke?

Anonym poster: f5634cf16853abb387631cf4d4eeb0be

Aurora har stått høyt på lista mi (og tror mannen liker det godt), men problemet er at min kjære søster har fortalt meg at om hun får ei jente skal hun hete Aurora ;) Hun er på min alder og har ingen kjæreste nå og ingen klare planer om når hun skal få barn, men føler det blir litt feil å snappe det navnet foran henne...? Ingvild liker jeg også, men kjenner et søskenpar hvor storebror heter det samme som storebror her i huset og hvor lillesøster heter Ingvild :P Men skal skrive ei liste nå jeg ;)

Skrevet

Jeg synes du er vrang.

Han bør få velge navn. Og la nå dette bli hans lille godjente som han kan ta på fanget i mange år og si stolt at pappa bestemte ditt navn :-)

Anonym poster: 5399e96b4360b7a637e793c3f39b6966

Skrevet

Altså ... Hun har ikke vunnet de andre navnekampene når han ikke engang kom med forslag, han er vrang!

Skrevet

Takk! Han kan i hvert fall bare glemme å trumfe gjennom et navn jeg ikke kan fordra, akkurat slik jeg ikke forventer å få gjennomslag for et navn han hater. Han var som sagt veldig positiv til Ingrid i starten, så det er selvsagt irriterende at han plutselig snur når jeg har begynt å venne meg helt til tanken på at det er lille Ingrid inni magen min...

Skrevet

Det var da voldsomt til grunner for hvorfor du ikke kan velge det eller det navnet. Selv om du kjenner noen andre (Ingvild) som heter det samme kan vel du velge det samme?? Det er da helt vanlig å kjenne mange med samme navn om det ikke er snakk om uvanlige navn, og det er jo¨ingen av navnene du nevner. Dere vil nok slite litt...! Om hun blir hetende Sigrid blir du jo vant til det etterhvert og får en ny assosiasjon til enn det det minner deg om i dag. Du vet jo ikke om søsteren din kommer til å få barn en gang, eller om hun kommer til å kalle henne Aurora, så spør om å få bruke det hvis dere liker det. Regine da? Kjempefint. Andrea? Anna? Katarina? Eira? Thyri? Elvira? Ovidia? Har du prøvd navnekarusellen (google), da kan du få opp forslag i samme gate som Ingrid/Sigrid.

Anonym poster: 15acbd2b027f6ca944b6103d00f57910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...